Mazda MX-5 2000: Koppeling

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Hallo

Wanneer we het koppelingspedaal lossen "bijt" hij steeds eerder, vroeger ongeveer in het midden, nu bijna meteen, dat zal evolueren naar het niet meer in eerste kunnen zetten.

Vorig jaar in november bij de laatste toerrit gebeurde dat ook. Toen was het potje met DOT4 leeg, misschien dat men dat in 22 jaar nooit heeft bekeken? Heb dan bijgevuld en ontlucht bij de "salve-cylinder". Heeft 100 km perfect gewerkt maar het probleem komt weer op, nochtans is het oliepeil ok. Wat zou het probleem zijn?

dank voor info.

Hondaworld

Geplaatst door Hondaworld (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda MX-5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

kaleido 1 (1680) PRO, 1 jaar geleden

Ontlucht nog eens goed.

Hondaworld (0), 1 jaar geleden

Bedankt voor je bericht. Was dat normaal dat het potje DOT4 leeg was (na22j), "verdwijnt" olie?

Monteur Senior (650), 1 jaar geleden

nee remvloeistof verdwijnt niet, maar dit moet je om de paar jaar verversen dit trekt vocht aan wat je rem en koppelingsgedrag slecht beinvloed

kaleido 1 (1680) PRO, 1 jaar geleden

Oliepeil kan goed blijven ook als er lucht in het systeem getrokken wordt hoeft maar iets te zijn.
Kijk eens bij de cilinder die bij het koppelingspedaal zit of het daar nat is of dat er olie achter de hoes zit.

Beunhaas (520) PRO, 1 jaar geleden

Ja, de mastercilinder is hier de hoofdverdachte, niet gek na 22 jaar....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.