close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: lpg storing

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

Wanneer het buiten warmer wordt (20 graden of hoger) begin ik problemen te krijgen met het rijden op lpg . De motor slaat uit en geeft een foutmelding (bij de lichtjes van de gasmeter). Ik kan dan alleen maar op benzine rijden. Wanneer ik een tijdje op benzine heb gereden en terug schakel naar gas dan doet hij het soms wel of soms niet. Hoor ik een tik bij de lpg tank dan doet ie het weer, Wie helpt???

Geplaatst door

henko (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Uit laten lezen, dan weet je vaak al meer.
Bij een gasspecialist wel te verstaan.

primera p11 0

18 jaar

Hallo Henk,
Slaat de motor af op gas, of schakelt deze over naar benzine?

VG392 0

18 jaar

Hallo Henk,
Slaat de motor af op gas, of schakelt deze over naar benzine?
Ik neem aan dat je en Koltec of Necam gasinstallatie hebt.
Deze kun je zelf uit lezen.
Als je wil stuur ik je de handleiding

Kees

VG392 0

18 jaar

hallo kees

De motor slaat af en ik moet dan een aantal keer overschakelen van benzine naar gas, net zolang dat ik een klik hoor bij de gastank en dan doet hij het wel, maar nou las ik ergens dan het verstandig is om op ngk bougies te rijden, klopt dit?

henko 0

18 jaar

Hallo Henk,

Het is inderdaad aan te raden NGK bougies te gebruiken bij rijden op gas.
Voor het juiste type kun je naar de site www.lasaulec.nl gaan en daar via het kenteken de juiste bougie kiezen.
Waarschijnlijk zal daar ook een NGK bougie bij staan.
Maar dat heeft niets te maken met het probleem dat jij nu hebt.
Meestal komt dit soort problemen voortkomt uit een niet goed werkende gasverdeler.
Als ik af ga op de opmerking dat de gasinstallatie het alleen doet als je een klik bij de tank hoort, is mogelijk de spoel van de afsluiter op de tank stuk.
Groeten,
Kees

VG392 0

18 jaar

hallo kees

he hartelijk dank voor je info. Hier heb ik echt heel veel aan. Ik heb trouwens en AG installatie in de wagen, Is het vervangen van de spoel een dure en moeilijke klus??

Groet henk

henko 0

18 jaar

Nee hoor,

2 minuten werk en naar schatting 10 euro.

Groeten,

Kees

VG392 0

18 jaar

Ik kan het dus zelf begrijp ik

henko 0

18 jaar

Ben even aan het zoeken naar goeie bougies, alleen moet ik mij registreren bij lasaulec. IK heb ook gegeken nog de site van NGK en daar het alles ingevoerd. NGK kwam zelf met een type bougie. Is deze geschikt voor zowel gas, benzine als diesel?

henko 0

18 jaar

Hallo Henk,
Bij Lasulec kun je ook inloggen zonder registreren.
Kun je bij NGK ook het type van je auto en motor ingeven?
De bougie is wel geschikt voor gas en benzine, maar uiteraard niet voor diesel.
Diesels hebben namelijk geen bougies.

VG392 0

18 jaar

Op welke site heb je NGK gevonden?

VG392 0

18 jaar

dat van de diesel moet je gauw vergeten (klein foutje), ik zal even kijken
thanx

henko 0

18 jaar

Ik heb het al gevonden.
www.ngk.com

VG392 0

18 jaar

Bkr6e-11

Jack T 0
badge

18 jaar

Ik heb zelf ook een Mazda 626 maar deze is van 1994.
In het boekje staat als vorkeur de NGK BKR5E-11 en als 2de keus NGK BKR6E-11.
Beide bougies heb ik geprobeert, en met de BKR5E-11 heb ik veel meer vermogen dan met de BKR6E-11.
Misschien is deze voor jouw auto ook meer geschikt.

VG392 0

18 jaar

Ik heb in mijn mazda 626 uit 1998 BKR6E-11 bougies zitten. Die zaten erin toen ik de auto kocht. Ik ging ervanuit dat de 6E-11 gekozen was vanwege de hogere verbrandingstemperatuur van LPG, en heb ze dus ook zelf vervangen door nieuwe 6E-11. Maar volgens jouw kan ook op LPG beter 5E-11 gebruikt worden?

kasperht 0

18 jaar

Je kunt het beste wel even in het instructieboekje kijken wat deze aangeeft.
Mijn Mazda van 1994 loopt er in ieder geval veel beter op.

VG392 0

18 jaar

Ik zal het de komende keer bij vervangen eens proberen....

kasperht 0

18 jaar

Dit is nu zo mooi van een forum dat van anderen kunt horen wat hun ervaringen zijn. Heren, hartelijk dank

Groet henk

henko 0

18 jaar

Hallo Kees, hoe verklaar je dat de bkr5e-11 meer vermogen geeft dan de bkr6e-11 bij een LPG auto?

gr. Jack

Jack T 0
badge

18 jaar

Hallo jack,

Een verklaring heb ik er niet voor, maar ik merk een behoorlijk verschil in trekkracht en souplesse.
Ook heb ik het idee dat het verbruik gunstiger is.
Volgens het boekje bij mijn Mazda heeft de bkr5e-11 ook de voorkeur boven de bkr6e-11.

VG392 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.