hallo allemaal
ik heb een probleem met een mazda bij een warme motor gaat de motor in houden bij de 6000 toeren
is aleen bij warme motor bij koude motor helemaal nergenst last van
wie o wie kan mij hier een oplossing voor geven
bougie kabels zijn nieuw bougies zijn nieuwe
wie kan mij helpen
met vriendelijke groet stefan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke merk/type bougies heb je geplaatst en welke merk bougiekabels?
Ik dacht dat er spoed bij was, "meneer xerxes".
er was ook haast bij en een computer kan er ook wel is mee stoppen he
maar er zitten ngk bougies in en ngk bougie kabels
rotor en verdelerkap zijn ook vervangen
als de motor koud is rijd ie top tot ie warm wordt gaat ie haperen en inhouden
18 jaar
Stefan, laat um eens uitlezen er zitten misschien foutcodes in de ECU, waardoor je meer duidelijkheid krijgt.
de mazda is inmiddels aan de computer geweest en geeft nergens een storing aan
ontsteking is het ook niet
ik begin er heel erg klein beetje veel moedeloos van te worden
wie o wie kan mij helpen ik krijg mijn in me kop ervan ?
met vriendelijke groet stefan
18 jaar
Rijdt die onder de 6000 t. als een zonnetje?
ja soms niet altijd .
en het vreemde is ook een beetje dat die niet stopt bij de 7000 of 8000 toeren hij gaat gewoon door het rode heen .
de lambda's zijn inmiddels al wel vervangen en het is al wel minder nu maar hij stottert nog wel
hoor het graag
met vriendelijke groet stefan
18 jaar
Stefan toch, je weet toch zeker wat de kleur "ROOD" betekend bij een auto??????????
als je nog langer plezier van je auto wil hebben dan zou ik niet meer.........................
Als je in een hoge versnelling rijdt met een laag toerental en je geeft dan plotseling gas, stottert die dan ook of zelfs sterker??
ja sorry
maar ik had hiervoor een mercedes en die ging veel verder door dan deze deze zit zo op de 6000 toeren .
maar bij een hoge versnelling en lage toeren stottert die ook ja en dan blijft t stotteren het zelfde
en nog leuker er is sinds gisteren een probleem bij hij viel gister weg in toeren .
ik reed dus gewoon 4000 toeren en me toerenteller viel plots weg naar o toeren misschien heeft het er wat mee te maken
hoor graag van je groetjes
18 jaar
Het stotteren lijkt me toch een ontstekings probleem!!, en aangezien dat jou toerenteller aangestuurd wordt door de ontsteking gaat het denk ik toch een nieuwe ontstekingsverdeler worden..........! of een 2e hands.
ok en dat is dat aluminium ding wat zeg maar achter me verdeel kap zit .
er zitten daar ook 2 stekkers en van de accu gezien zit de rechter stekker los op de "onstekingverdeler" dus niet het mannetje vrouwtjer gebueren.
zou dat dan het probleem kunnen zijn ?
en zou dat er dan ook niet uit moeten rollen bij het uitlezen van de auto ?
en wat kost zo'n ding nieuwe of twee de hands en waarkan ik ze in de buurt van ijmuiden krijgen 2 de hands
hoor graag nog van je
met vriendelijke groet stefan
18 jaar
Stefan, de verdeler kan idd zo`n dergelijke storing geven zonder dat er een foutcode komt. 2e hands kun je kijken op www.onderdelenlijn.nl
toppie het was e onsteking hij rijd weer als een trien
nu heb ik nog 1 vragie klopt het dat ie bij 120 km/h in de 5 e versnelling 6000 toeren draait dit is nog het enigste probleem en weet iemand daar een oplossing voor
en voor de rest iedereen bedankt die reacties gestuurt heeft
met vriendelijke groet stefan
18 jaar
Als deze waardes kloppen, dan slipt de koppeling. enigste remedie: koppeling vernieuwen!
lijkt mij sterk dat de koppeling slipt want dan moet ie gaan gieren in alle versnellingen lijkt mij en als ik in ze 5 weg rij valt ie uit en met slippende koppeling moet ie gaan gieren (ervaring met andere auto) en dan pakt ie m op een gegeven moment weer op kwa toeren lijkt mij maar dat doet ie niet
18 jaar
Is het misschien zo dat de toerenteller het dubbele aangeeft dan de motor in werkelijkheid draait?
en doet die dat sinds de ontsteking vernieuwd is?
ik weet niet of ie t dubbele aangeeft bij 8000 toeren stopt me toerenteller maar de wijzer gaat gewoon door en bij 6000 toeren loopt ie ook al aardig hoog ik weet niet precies hoe dit allemaal in elkaar zit .
en nee hij deed dit ook al voor dat de ontsteking vervangen was
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar