close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: mazda 626 houd in met bij vragen vol vermogen

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Wij hebben een 626 staan deze houdt in bij 3000 tpm als je vol vermogen vraagt begint te haperen en stotteren. Bij rustig gas geven komt hij wel op toeren. We hebben alle sensoren gemeten deze vallen alle binnen hun waarden. Diverse hebben we uitgewisselt met andere auto heeft geen verandering gegeven. Als we de stekker van de luchtmasse meter los gooien gaat de wagen in noodloop en dan kan er gewoon gas geven worden. Met de tester eraan kunnen we wel zien dat op moment dat we de gasklep in in een keer openen er geen vervroeging van de ontsteking plaats vindt. Hierdoor krijgen we natuurlijk het smoor effect. Aan de 4 gas meter zien we dan dat de hc zeer hoog wordt. Er zijn ook geen vacuum lekkage's aanwezig. Ook de dsb-riem staat op tijd. Het begint erop te lijken dat de pcm het heeft begeven is er iemand die dit probleem herkent of heeft meegemaakt zoja wat was de oplossing?

gr peter

Geplaatst door

peerke8670 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou de bougie-kabels eens vervangen, bekend probleem.

Ziggyrat 0

12 jaar

is reeds gedaan.Zo ook de luchtmassameter, krukas en nokkenas sensor.Verder lambasonde en smoorkllep, iat sensor gecontroleerd. Maar heeft allemaal niks mogen baten. Gecontroleerd op verstopping uitlaat systeem en valse lucht inlaat systeem.

peerke8670 0

12 jaar

Al eens nieuwe bougies geplaatst? Vaak is het porselein gebarsten en zoekt de vonk de kortste weg.

Harald1980 0
badge

12 jaar

Ik heb hetzelfde probleem, met mijn MX5 NB. Mijn garagist zei dat ik het hele gasklephuis moest vervangen, inclusief sensoren (Lucht Massa Meter en Throttle Position Sensor). Ik heb ergens een tweedehands gasklephuis vandaan weten te halen, maar daarmee werd het probleem alleen maar erger. Dit zou dus wel aangeven dat daar het probleem zit, maar dat mijn tweedehands gasklephuis net zo gaar was als de originele...

pwlhendriks 0

12 jaar

Tussen dat gasklephuis en het inlaatspruitstuk zit een pakking. Is die nog heel gebleven bij het wisselen van gasklephuis? Als dat niet het geval is zuigt ie nu dus valse lucht en loopt ie nog beroerder dan voorheen. En bovendien kan de luchtmassameter op het sloop-exemplaar ook kapot zijn.

@ Peerke8670: is je probleem al opgelost?

Harald1980 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.