Goedemorgen,
Enige tijd geleden is er in mijn Mazda 626 een andere motor ingezet, hierna ontstond het volgende probleem:
De auto stottert en hapert enorm bij een laag toerental, rond de 2000 / 2500 toeren schokt hij enorm en schiet dan opeens vooruit, waarna hij vlekkeloos en vlot loopt.
Nu is er het volgende aan gedaan:
- De nokkenas positie sensor is vervangen
- De EGR Klep is vervangen
- 2 Vacuum kleppen zijn vervangen
- De bobine is vervangen
- De bedrading van inspuiting is doorgemeten en uitgelezen, hier kwamen geen fouten naar voren
- Er is een andere boordcomputer ingeplaatst
Nu heb ik er zelf niet veel verstand van, maar ik heb de tip gekregen dat het eventueel nog de lambdasensor of de luchtmassameter zou kunnen zijn.
Ik hoop graag dat jullie een aantal tips voor mij hebben en jullie hieraan genoeg informatie hebben.
Groeten,
Marco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
of de koelvloeistof temperatuur sensor defect ,
lijkt mij eerder overeen te komen met het probleem .
indien het motor storing lampje brand , eerst uit laten lezen .
Is er al eens gekeken naar de pakking tussen inlaatspruitstuk en cilinderkop? Deze gaan weleens lekken wat deze storing kan veroorzaken. Even met remmenreiniger langs de pakking spuiten, als het motortoerental verhoogd is de pakking lek.
Hallo ,lucht massa meter is stuk ,probeer eerste schoon temaken met friendelijk spry niet Rem reinegeier!
12 jaar
Zet er eens ander bougiekabels op,kan ook een oorzaak zijn.
12 jaar
Excuses voor de late reactie, sinds lange tijd hier weer tijd voor gevonden, ondertussen is het volgende geconstateerd:
Bij het stationair laten draaien van de motor hoor ik bij Injectors nummer 2 en 4 dat deze minder vaak "tikken" dan de Injectoren 1 en 3. Op het moment dat ik de bougiekabel van 2 en 4 eruit haal, gebeurt er ook helemaal niks, beiden vonken wel als ik ze eruit haal. De bobine sluit ik dan ook uit, deze is ondertussen namelijk ook vervangen.
Dus ik dacht, waarschijnlijk zijn de injectoren nummer 2 en 4 aan vervanging toe, na deze omgewisseld te hebben blijft het probleem op dezelfde plek ontstaan.
Luchtmassameter is ondertussen getest, werkt prima. de Lambasonde is nageken werkt ook prima, voordat ik bovenstaande had geconstateerd zijn ook de bougiekabels vervangen.
@Harald, bovenstaande wat u aangeeft is nog niet geprobeerd, bevestigt dit uw vermoeden na bovenstaand verhaal? Zoja, dan ga ik z.s.m. nalopen wat u aangeeft. Mijn vermoeden ging nu namelijk ook op de cilinderkoppen uit.
Alvast dank.
Met vriendelijke groet,
Marco Schouten
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar