close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: Mazda 626 op gas

Bouwjaar: 1999, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8

Hallo,

Ik heb eigenlijk een vraag. Wie heeft er ervaring met een 626 op gas. Is dit te doen of is het om de 10000km kleppen stellen? Klant wil er gas in laten bouwen, maar overweegt de evt. problemen.

Gr John.

Geplaatst door

KARMANN J (0)
badge

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ervaring met dit type motor is dat het oude gassysteem (voor G3) vaak tot 180.000 km meegingen voordat er koprevisie nodig was, toen de volgende generatie (G3) toegepast werd zagen we bij de dealer dat ze vaak al bij 80.000KM aan een koprevisie toe waren, waarschijnlijk was de thermische belasting hoger bij de toen iets modernere gastechniek. Stellen deden we vaak iedere grote beurt (om de 30.000KM) en bij de 60.000 kwam het voor dat je al zelf afgedraaide plaatjes, die dunner waren dan af fabriek de dunste moest monteren. Zelfs na een koprevisie met andere klepzetels was de volgende koprevisie al weer tussen 80.000 en 120.000 km verder weer nodig.

jeroen5305 0

12 jaar

zelf heb ik 1 in onderhoud gehad en 1 nog in onderhoud. bij een wagen is de kop vervangen bij 90.000km (Garantie mazda) en de wagen is weg gegaan met 500.000km en de kop is NIET vervangen in die tussen tijd, (heb zelf de laaste 200.000km ermee gereden) kleppen kontroleren om de 15.000km klepspeling op 0.30 bij een klepspeling van 0.25 direct opnieuw afstellen. verder nooit problemen met de kleppen gehad.
die ander loopt nog steeds bij mij hier ook geen problemen. speling ruim houden (0.30) km stand van deze wagen 350.000km
(in de handel zijn dunnere klepstelplaatjes verkrijgbaar volgens mij van nissan)

Op zich is het geen probleem om gas in te bouwen, maar de specificatie van de motor bepaald of de kop geschikt is. In het rechter voorportier zit hopelijk op de B-stijl nog de witte indentificatie sticker.Kijk hier naar fuel type en wat er bij vermeld staat. Kan o.a. zijn unl.prm maar ook nog wat anders en LPG. Dit gold voor alle uitvoerinen van dit type 626 (van 1.8 tot 2.0 HP) en werd door elkaar gevoerd. Je had er geen invloed op. Staat er LPG dan is de motor uiteraard direct geschikt voor lpg. Staat er wat anders dan is het verhaal ook anders. Uitgaande van een nieuwe motor dan was het monteren van een nieuwe LPG-kop noodzakelijk v.a. ongeveer 75.000 km. op lpg. Was dit binnen drie jaar dan was dit volledige garantie van Mazda.Een nieuwe GASkop van Mazda (geleverd door Végé)en het probleem is voor goed verholpen en is 500.000 km geen uitzondering.Daar het controleren van de klepspeling erg afhankelijk is van de rechter voet van de bestuurder zou ik de eerste controle doen na 15.000 km en als dit "onnodig" blijkt te zijn moet je het wel om de 30.000 doen met de speling op de maximum tolerantie.Hou na een kopvervanging rekening met een kleine, vaak blijvende acceptabele, verhoging van het olieverbruik.
Ik hoop voldoende informatie.
M.V.G. Vutter

Vutter1 0
badge

12 jaar

Ja, die goeie ouwe VEGE koppen, een plaatje met nummer op de koppen lijmen aan distr. zijde en dan loskomen, je raad het al, tussen de riem.

jeroen5305 0

12 jaar

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie informatie, er wordt dus gas ingebouwd. Deze had inderdaad op de witte sticker op de stijl fuel LPG staan dus moet het kunnen.

Gr John.

KARMANN J 0
badge

12 jaar

Je hebt ook altijd mensen die geluk hebben.
Succes Vutter

Vutter1 0
badge

12 jaar

Inderdaad, de geluksvogel. Bij mijn twee exemplaren was dat niet zo, en die was/is na ca. 200.000 km aan koprevisie toe. Volgens de garagehouder is dat zelfs nog behoorlijk lang, het is vaker rond 100.000 km. Hij gaf trouwens ook aan dat de kop van de GE (voorgaande type 626 dus) duidelijk beter tegen LPG kan, maar daar heb je nu zo langzamerhand niet meer zo veel aan.

DJS8 0

12 jaar

Hallo allemaal,

Mazda loopt op gas prima met een verbruik van 1op 11, dus dat is netjes.

Bedankt allemaal

KARMANN J 0
badge

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.