bij mij is de bekende fs motor stuk gelopen.
nu wil ik een onderblok van het oude type [96] gaan monteren.
ik ben er zelf al achter dat de bevestiging van de krukassensor aan de oliepomp zit, dus die moet ik om zetten.
verder zit op het oudere type een ontsteking aangedreven door de nokkenas en gen electronische dis ontsteking.
dus ik denk als ik de kop om zou zetten is dit ook opgelost.
heeft iemand dezelfde ervaringen of zijn er dingen die ik over het hoofd zie?
b.v.d. jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik denk dat het te simpel gedacht is, want de onderblokken verschillen teveel in kleine details.
Zoals inlaatspruitstukbevestiging aan t onderblok, schroefdraad voor de krukas-sensor,loop spanrollen.
De koppakkingen van beiden types zijn ook niet t zelfde, ik vermoed dat olie en koelkanalen ook iets anders lopen.Persoonlijk denk ik dat je klem gaat lopen.
Op zich zou het mogelijk moeten zijn. De 96 FS heeft eenzelfde koppaking als de 99 FS-motor, dus passen zal het wel. Ook is de distributie identiek. Dus als je een oplossing voor krukassensor kan bedenken kom je denk ik een heel eind.
Maar het lijkt me nogal een risico om dit te doen. Want wat als het niet past...
Maar wat is er precies stuk gelopen? En is enkel het onderblok defect? Kan je niet beter proberen een heel motorblok te krijgen uit 98-2002?
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar