Heb laatst door oververhitte motor mijn auto aan de kant moeten zetten. de oorzaak een lekke radiator. dit heb ik opgelost. toen bleek de kop lek te zijn en heb deze laten vlakken en afpersen. ook heb ik hier een nieuwepakking er tussen gezet. nu draaid mijn motor weer als een zonnetje alleen word hij in een zeer korte tijd heel erg warm (rood). ik heb geen water in mijn olie of olie bij mijn koelvloeistof. de vin slaat ook steeds aan met intervallen van ongeveer 30sec. wat kan er loos zijn?? waterpomp lijkt niet te lekken en piept ook niet. ik weet niet waar ik het moet zoeken.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan de termostaat zijn kan dat de koppakking op zijn kop licht kan een slang zijn kan ook zijn dat hij niet op tijd staat.Wordt de radiator ook heet? scheelt het als je de kachel op heet zet en de waaier op snel. Heb je het koelsysteem ontlucht. het kan van alles zijn.grt.Ton
ja de radiator word heel erg heet eigenlijk. zou het erg veel uit kunnen maken dat ik me perongeluk vergist heb in de tijd en dat ik hem misschien 1 tandje te vroeg of te laat heb gezet? word hij dan gelijk zo ontzettend warm? de kachel blaast wel heel erg warme lucht maar dat scheeld bijna niets.
18 jaar
Hallo Simon
Een thermostaat die niet open gaat of een verstopte radiateur of misschien de waterpomp waar het schoepenwiel niet van meedraaid?
Ik zou het in deze volgorde controleren!
gr. Jack
Hallo Simon
Wordt de motor wel zo heet dat die gaat koken of zit er een flinke afwijking in de meter
En met een tandje verkeerd krijg je niet dit probleem
hij word echt gigantisch heet. het koelwater spuit op een gegeven moment echt uit de overloop van de radiateur. er zit ook een soort sensor onder aan de radiateur wat is dat voor ding eigenlijk?
18 jaar
Wordt de radiateur over zijn hele oppervlakte heet en zowel ook de onderste radiateurslang
Die sensor onderin heeft niets met de koeling te maken, deze is van de carburateurverwarming
ja de radiateur word over zijn hele oppervlak heet. het lijkt bijna net als of al het koelwater stil staat. hoe weet ik of de thermostaat dicht blijft. is dat makkelijk te controleren? die zit toch terhoogte van de verdelerkap?
18 jaar
De thermostaat gaat open anders zou de radiateur niet heet worden.
Ik denk toch dat het schoepenwiel van de waterpomp niet meedraaid!!!
ok en hoe los ik dat op?
18 jaar
De waterpomp demonteren, deze zit helaas wel achter de distributie!!!
Een leuk karweitje voor morgenvroeg
gr. Jack
Ok Jack ik zal eens gaan kijken of het de pomp is. in iedergeval bedankt voor je hulp.
18 jaar
GRAAG GEDAAN
PS: laat je wel nog iets horen als het probleem opgelost is?
tuurlijk ik denk dat jij net zo benieuwd bent als mij haha.
18 jaar
als het schoepenwiel van de waterpomp niet draaid dan wordt de radiator niet warm, want dan circuleerd het water niet. Ik zou eerst eens goed kijken of die goed op tijd staat. Als die te vroeg staat wordt die ook erg heet. En je temostaat er uit halen en dan nog eens laten lopen.als die te laat open gaat heb je dat ook.En als je de dop er af haalt dan valt de druk weg en gaat die koken bij 100 graden met de dop er op bij 110.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar