In april 2005 heb ik de cilinderkop vervangen (scheurtje),daarna heb ik kortstondig (5 sec)bij het starten van de koude motor,last van witte rook,en als de motor warm is een onregelmatig toerental.(500/1200 omw/min)
hij verliest geen of zeer weinig koelvloeistof, en in de garage konden ze geen co meten in de radiateur en ook geen schuim in de olie.
ik vermoed dat in de carburateur,of iets mis is met het inlaatspruitstuk.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Hubertus
Ik denk dat die witte rook niets met een inwendig koelvloeistof lek te maken heeft, maar meer de tijd van het jaar zeker gezien die zeer weinig koelvloeistof verliest. (normaal is nog geen 1/4 liter op 10.000km)
Het onregelmatig lopen van de motor zit denk ik in de carburateur of gaskabel afstelling of een vacuum lek.
gr. Jack
Hallo Jack T
De witte rook is toch abnormaal veel (rook gordijn).
Kan de pakking tussen inlaat en cilinderkop misschien niet goed afdichten, en daardoor valse lucht aanzuigen.(had ik eigenlijk moeten insmeren met blauwe siliconenkit.)
mvg.Hubert
18 jaar
Hallo Hubertus
Welk type 626 is het (4e+5e positie chassisnr.)???
Als het geen 626GE is, kan de inlaatpakking voor beide problemen zorgen
gr. Jack
Hallo Jack T
Het is een 626 bwj 1991 1800cc 12kleppen
chassisnr JMZGD149201579140.
En nog hartelijk bedankt voor de informatie .
mvg.Hubert
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar