Beste collega monteurs ik moet binnenkort een remleiding boven de benzinetank vervangen maar ben niet bekend met
De montage van remleidingen bij mazda zijn dit losse delen ik weet dat ford dit wel heeft. Dit maakt hey wel een stuk makkelijker met monteren beschik namelijk niet altijd over een brug.
Ook moet ik fuseekogels vervangen maar zit deze gepopt aan de draagarm of zijn deze geschroefd?
Ik hoop op een spoedige reactie van mensen die er wel ervaring mee heeft
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Remleiding maak je toch zelf. Kost tweemaal niks enkel de investering in een degelijk apparaatje om nipperls op de leidingen te zetten.
je mag ook knelkoppelingen gebruiken...
en wat de fuseekogels betreft: je kan toch zien of ze gepopt of geschroeft zijn?
Waarom krijgt deze man alleen maar kritiek?
Hij heeft de auto nog niet in zijn werkplaats en wil graag van te voren weten waar ie aan toe is om op de dag zelf voorbereid te zijn.
Ik ben zelf net zo en zal dezelfde vragen gaan stellen en verwacht dan ook een serieus antwoord.
We kunnen ook gaan overdijven, het is een serieus forum maar soms slaan we een beetje door hier ..
Christiaan, ik weet niet aan wie je refereerd, maar ik bedoel het serieus.
Voor de remleidingen mag je knelkoppelingen gebruiken en de fuseekogels kunnen gepopt zijn, maar dan boor je die uit en de nieuwe zet je vast met bouten (meestal bijgeleverd)
mvg,
Hans
Ik weet dat je het goed bedoeld Hans maar als je zoals ik als buitenstaander het antwoord leest kan ik me voorstellen dat je je niet serieus genomen voelt.
Je hebt 100% gelijk hoor maar ik vond het een beetje kwetsend overkomen... ik hecht daar nu eenmaal veel waarde aan... mijn excuus.
De fuseekogels zitten of met 2 bouten of geperst in de draagarm bij dit type ......
Gr. Harry
Waar staat hier kritiek te lezen????????
Goeie raad wel, maar kritiek?
Ja kritiek ? ik vind het ook een beetje ver gezocht .......
Gr. Harry
Heren toch, ik zit met meerdere personen dagelijks op dit forum te lezen en idd dit was kritiek.
maar goed is hou er over op ik denk dat meneer er wel uitkomt nu.
@ Hans : wat bedoel je juist met klemkoppelingen? Want voor de keuring in België mag je alleen ijzeren leidingen maken met (eventueel) originele nippels en tussenstukken. Ze weten hier verdomd goed op de keuring dat ze bij deze Fiestakes naar de remleidingen moeten kijken wegens doorroesten. In het begin kregen we al eens kritiek op de keuring om dat we de "originele" weg van de leiding niet volgden over de benzinetank maar errond en ook omdat we met "tussennippels" werken. Nu zijn ze daar wel in verbeterd. Maar op de koppelingen wordt serieus "gekeurd".
Jan,
even niet opgelet dat in Belgie andere regels gelden...
In Nederland mag je knelkoppelingen gebruiken zoals onderstaand plaatje.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/715...][img]http://img715.imageshack.us/img715/5986/...[/img][/url]
Idd, hiervan huiveren ze op de keuring bij ons. Niettegenstaande het resultaat identiek zal zijn.
Opgepast en in alle eerlijkheid : je kan in België bij wijze van spreken met hetzelfde voertuig naar vijf verschillende stations gaan en vijf verschillende resultaten hebben.
Gisteren nog een "rode" kaart gekregen op een Saxo omdat je de benzinefilter een beetje (2 cm) kon op en neer bewegen. Deze moest strak aangespannen worden aan de remleidingen met spanbandjes. Om je maar te zeggen dat België op dat gebied.......... Maar dat is voer voor een andere topic.
Grtjs
Jan
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar