Motor wil 's-morgens niet starten pomp al gereviseerd en verschillende relais vervangen
Start wel als hij 2-3 minuten op contact heeft gestaan en verder dan de hele dag.Maar de volgende ochtend moet je weer 15-20 keer starten Wie weet er een oplossing ik wordt moedeloos
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
lijkt me een voorgloei probleem...
Remy
het voorgloeien is goed,maar krijgt geen druppel diesel bij starten
18 jaar
Als het een diesel probleem is snap ik niet waarom hij het de rest van de dag dan wel doet??
Dan zou die dat toch iedere x moeten doen bij starten?
Is het mss een electronische pomp? dat het lang duurt voordat je smorgens diesel krijgt?
en dan doet hij het de rest van de dag mss wel omdat er dan diesel in de leiding zit?
filter verstopt?
Remy
18 jaar
het is inderdaad een electronische pomp maar is gereviseerd wat zou het kunnen zijn in wordt er niet goed van
Leo
18 jaar
pomp hoor je ook lopen als je op kontakt zet?
dan even dieselslang losmaken kijken of er diesel komt...
zoniet dan of verstopt of pomp toch niet goed...
Remy
18 jaar
Remy al 2 keer electronica in de pomp vervangen en als hij eenmaal loopt dan loopt hij ook perfect en start hij ook de hele dag goed,maar dan de volgende morgen niet aan de praat te krijgen.Er komt ook geen lucht in de leiding
hopelijk weet u een oplossing
vrgr leo
18 jaar
heb je echt de toevoer leiding al los gehad en gezien of er diesle doorkomt bij op contact zetten/starten??
als dit niet het geval is moet er echt ergens een verstopping zitten of de pomp is nog steeds niet goed..
Remy
18 jaar
Uhm, misschien een stomme vraag hoor... Marum, een diesel met opvoerpomp? Uhum, lijkt mij sterk... Ik zit te denken aan een scheur os een lek in 1 van je leidingen. En dan een leiding VOOR de dieselpomp. 's Nachts loopt die leiding leeg, en elke ochtend 'ontlucht' de pomp het zootje weer. In de tijd die je hem overdag stil hebt staan loopt de leiding niet snel genoeg leeg, om weer opnieuw te hoeven ontluchten. Heb je al onder de auto gekeken of je ook ergens een lek hebt? En je vertelde dat je tijdens het starten geen drup diesel kreeg, maar waar kreeg je geen diesel? Bij je verstuivers niet? Of VOOR de pomp niet? En ze hebben je dieselpomp al gereviseerd? Dan zou het kunnen zijn dat ze de oude dieselstop hebben laten zitten, die hapert. Maar vertel eerst even iets meer over je bevindingen!
m. vr. gr.
Sjoerd
Sjoerd
het is een brandstofpomp die electronisch is en de reperateur zegd dat deze een te lage stroomspanning krijgt bij het starten al verschillende electronische
delen vervangen.wat ik begrepen heb moet die pomp bij het starten een hoog voltage krijgen om een flinke inspuiting te krijgen is dat zo?
vrgr leo
18 jaar
Is mogelijk... Het is mij niet bekend dat er een opvoerpomp zit op die mazda's... Maar ik heb intussen even met m'n collega ruggespraak gehouden, en een en ander doordacht. Maar we blijven beide toch sterk twijfelen aan je gloeierij. We hebben hier eens een ducato gehad. Wilde niet meer starten. Gloeiers vervangen, gloeirelais vervangen, en hij deed het weer! 3 weken lang heeft de beste man kunnen rijden. Toen was het WEER gebeurd. De auto is weer terug gekomen, en na een speurtocht, bleek de pluskabel naar het gloeirelais verrot te zijn, vlak achter het schutbord, waar je hem dus nooooooit kan zien! Het enige wat ik nog wel graag even wil weten, is de plaats waar je geen diesel krijgt! Was dat VOOR de pomp, of NA de pomp?
M. vr. gr.
Sjoerd
Het is eindelijk op gelost volgens de Monteur was er een stroomlek in het gloeirelais waardoor de rest (IDM) te weinig spanning kreeg,ik weet het verder niet relais vervangen en start nu goed
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda Premacy of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar