Wie kan mij adviseren. Heb een 626 op LPG. Heb er problemen mee gehad wat opgelost is door de kleppen te stellen. De kleppen zijn voor het laatst gesteld met de laatste stelmogelijkheid. Hiervoor zijn vulplaatjes gebruikt van nissan want van Mazda waren ze niet meer met deze stelmogelijkheid te krijgen. Nu, 20.000 km later komt het probleem weer langzaam terug. Kleppen stellen dus maar dat gaat niet meer. Nu kan ik een 626 LPG kop kopen maar waar moet ik op letten dat deze wel echt goed is? Ik weet dat er een klein gaatje in de kop moet zitten aan de linker kant in de buurt van de distributieriem. Volgens mijn Mazda dealer kan ik daar een LPG kop aan herkennen. Maar er is twijfel opf dit wel altijd het geval is en of er uitvoeringen zijn met hydraulische klepstoters of niet. Nu is dat dus niet het geval.
Ook zoek ik gegevens voor het vervangen van de kop. Aanhaal momenten en volgorde en andere weetjes. (ben ook al op zoek naar een boek) Moet ik een kop voor montage altijd laten vlakken en moeten de kleppen na montage gesteld worden?
Wie wil mij adviseren? Vast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het niet verstandiger om je oude kop te laten voorzien van nieuwe klepzetels ????, met een tweedehands kop is het altijd een gok of je wel een goede krijgt ( niet afgetrapt, riembreukschade gehad enz enz.) Ik denk dat je met nieuwe klepzetels al met al niet veel duurder uitbent dan met een andere kop, maar wel de zekerheid dat hij weer een tijdje meekan. Meestal wordt zo'n kop dan gelijk getest op vlakheid/dichtheid, en kun je hem er weer zo optrekken. Als je een goed revisiebedrijf hebt, zal hij je ook kunnen voorzien van de benodigde mateialen( pakkingen, eventueel bouten, riemen etc) en de aanhaalmomenten van de diverse onderdelen.
Na montage wel altijd de kleppen stellen.
Groeten Marcel ( Mitsubishi GLXi op G3)
Ik ben het met hellbat eens, ik zou ook je huidige kop laten reviseren. Heb je de meeste zekerheid dat de boel nog lang meegaat.
Een vraagbaak van deze auto is toch echt een "must" mocht je dit zelf willen doen...Als je Engels trouwens goed is kan ik ook een Haynes manual aanbevelen...
PS Ik heb een 626 GW met LPG-kop. Nu na 75.000km zijn de kleppen 0.02-0.04mm "ingesleten" en heb ik pas 1 klepstelplaatje hoeven vervangen omdat die buiten tolerantie kwam. Dit was het eerste klepstelplaatje in 1,5 ton lpg rijden dat vervangen moest worden! Dus met nieuwe, goede klepzittingen kan je er weer een hele tijd tegen!
17 jaar
Ik heb al geinformeerd maar de kop reviseren is erg duur. Revisie alleen zit tussen de 600 en 700 euro. Nu koop ik een gaskop voor 250 euro die van een schade auto afkomt. De eigenaar zegt e.e.a te kunnen bewijzen met papieren. Vandaar deze aankoop die dus vele malen voordeliger is. Maar ja geen 100% zekerheid natuurlijk. Maar toch bedankt voor de adviezen. Ik hoop er nog een aantal te horen.
17 jaar
Ik heb al geinformeerd maar de kop reviseren is erg duur. Revisie alleen zit tussen de 600 en 700 euro. Nu koop ik een gaskop voor 250 euro die van een schade auto afkomt. De eigenaar zegt e.e.a te kunnen bewijzen met papieren. Vandaar deze aankoop die dus vele malen voordeliger is. Maar ja geen 100% zekerheid natuurlijk. Maar toch bedankt voor de adviezen. Ik hoop er nog een aantal te horen.
17 jaar
Maar als je kop na revisie 2x langer meegaat, en je hoeft maar 1x de kop te vervangen....dan kan dat op de lange termijn toch goedkoper zijn.
Hoeveel kms heeft de cylinderkop vd sloop gedraaid?
In de passagiersdeursponning (mooi woord voor galgje) zit een sticker waarop staat of er al dan niet een LPG kop opzit, maar ik heb van de dealer begrepen dat dit in elk geval géén garantie is. Andere merktekens op de kop zelf wist hij mij niks over te vertellen.
Mooiste zou zijn om nokkenassen uit te bouwen en dikte van klepstelplaatjes te bekijken (staat erop gedrukt). Zo weet je hoe ver de kleppen nog gesteld kunnen worden. Is niet veel werk als de cylinderkop al gedemonteerd is...
Als je het zelf wil, en denkt te kunnen, doen, stuur mij dan een e-mail: ik kan je wel instructies mailen...
17 jaar
Dat bedoel ik dus, met die 250 ben je er nog niet, je zal hem moeten laten vlakken, eventueel afpersen, en klepstelplaatjes controleren, en misschien moet je dan alsnog aan nieuwe klepzetels.
Bij mijn revisiebedrijfje krijg ik ook korting op de te gebruiken materialen, als ik daar een kop laat vlakken/klaarmaken, en dit scheelt ook een hoop in de kosten, en wat te denken van de garantie op de revisie ???
Al met al denk ik dat je met een andere kop wel wat goedkoper uit zult zijn, maar met je eigen gereviseerde kop zul je toch een stuk meer zekerheid hebben.
Groeten Marcel
Ben vanavond wezen kijken. De kop zag er goed uit alleen toch één verschil met mijn kop. Mijn ontsteking heeft geen verdeelkap en rotor. Volgens mij loopt dat elektronisch. Die kop had wel een verdeelkap met een as die door de kop op de voorste nokkenas loopt. Zo kan je door deze as te verdraaien het ontstekingstijdstip veranderen. Bij mij is dat dus niet zo en zit dit gat er wel maar zit het dicht. Weet iemand of dit aangepast kan worden?
Beste Hellbat. Wat kost die koprevisie dan bij jou?
17 jaar
weet ik zo niet, daarvoor zal ik contact moeten opnemen met mijn revisiebedrijf. geef me anders even het kenteken van de auto ( mailen als je het hier niet wil neerzetten), en ik zal een en ander wel even op kunnen vragen vandaag.
Ik weet van dit type namelijk niet alle specificaties, zoals wel of niet nieuwe bouten gebruiken.
Ook de kilometerstand even doorgeven, en wil je de distributie wel of niet mee onder handen genomen hebben.
Groeten Marcel.
Cylinderkop met verdeler is van GE. Deze kan je niet op je GF plaatsen.
17 jaar
Kasperht, Bedankt voor je info. Dacht ook al dat dat niet paste. Beste Hellbat, of Marcel. de info voor de koprevisie: het kenteken van de auto=SH-ZF-82. Er staat nu net geen 203.000 op de teller. Ik lever jou dan mijn versleten kop en zou hem dan gereviseerd van jou terug willen. De rest doe ik zelf. Distributie e.d. is nog geen 20.000km oud +/- 8 maanden dus die wil ik weer gebruiken. Ik hoor graag van je.
17 jaar
You've got E-meeuw.
Groeten Marcel
P.S. Ik weet niet of er veel haast bij is, ik moet namelijk over 3,5 week weer in nieuwegein zijn ( Innovam), dus zou dan de kop kunnen komen halen of brengen, net wat je zelf wilt.
Groeten Marcel
Bedankt voor de goede onderdelen en service Hellbat. De nieuwe kop is gemonteerd en werkt perfect.
Groeten
17 jaar
geen dank. veel rijplezier ermee.
Groeten Marcel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar