👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
De aanjager deed het niet meer op stand 1, 2 en 3. De voorschakelweerstand had het begeven. Toen ik deze had uitgebouw en schoongemaakt zag ik een klein vlakje waar geen beschermlaag over zat maar wel een zwart kadertje. Het printspoor wat hierdoor liep was doorgebrand en de oorzaak van de ellende.
Ik heb het betreffende printpoortje schoongemaakt en er een draadbrug over gesoldeerd en alles werkt weer naar behoren.
Op het voorschakelweerstand stond "Do not repair".
Heeft iemand een idee waarom ik dit niet zou repareren??? Ikzelf zou niet weten waarom er dit zekering-achtige geval in zou moeten zitten. De kachel is immers net zoals de rest al afgezekerd.
Eric
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het kan een temperatuur gevoelige weerstand geweest zijn die brand door als de stroom door de weerstand te hoog word bv. als de venti.motor te zwaar draait.
Hallo Eric
check ook even de interieurfilter indien aanwezig. Bij een verstopte filter heb je weinig luchtdoorstroming waardoor de voorschakelweerstand niet genoeg gekoeld wordt.
Luchtfilter heb ik vervangen het was behoorlijk vuil. De weerstand heb ik tegen het advies van de leverancier in gerepareerd. Kosten van de weerstand was +/- 60Euro. Druppel tin op laten vallen. Alles werkt weer als vanouds.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar