auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 280: 280se automaat uit '75 warme motor op lpg en bezine niet blijven

Bouwjaar: 1975, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2,8 automaat

Hallo allemaal ik heb het volgende probleem met mijn benz 280se.

als de auto koud is smorgens is er niks aan de hand ,hij start op bezine en schakelt naar keer gas geven op lpg.
Hij rijd dan ook goed totdat die warm is.

Hij blijft dan wel gewoon rijden als ik direct de rotonde op kan enz maar als ik moet stoppen bij de stoplichten bijvoorbeeld in de D dan komen de toeren zo laag dat die uitvalt op LPG.

Ik kan dan wel weer direct starten zonder probleem en mijn weg vervolgen tot de volgende stoplicht.
Als ik hem dan in de P stand en de motor is warm valt die ook uit helaas.
Omdat die zeer vervelend is ben ik een stuk op benzine gaan rijden wat eerst wel goed ging totdat die het zelfde probleem nu ook op benzine gaat vertonen.

Ook in de P stand en je laat de motor 10 a 15 minuten statonair lopen op benzine gaat die op een gegeven moment rustig lopen beetje lichtjes wisselvallig en valt dan ook uit.

Als ik dan weer opnieuw start moet ik iets langer door starten en loopt die ook weer gewoon totdat ik hem weer in de D zet of R.. nu had ik in de benzine tank eerst euro 95 gedaan 10 liter maar wist niet of dit wel mocht en heb de volgende dag 10 liter super plus erbij in getankt.

Als ik gewoon op een rechte weg rijd zonder te hoeven stoppen loopt die gewon lekker zowel op bezine als lpg...


Ik heb de auto net en dus nog niet al teveel verstand ervan maar ben niet te oud om te leren dus :)

wie o wie weet raad

alvast bedankt

Groet,

Geplaatst door

mike20 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

kleppenspeling eerst cotroleren en afstellen koud inl 0,15m/m en uitl 0,25m/m voorop lpg te rijden --bougie 0;70m/m -----en dan co waarde 1.5 % terug afstellen statieoneer 800 à850 tr/min
probleem zal dan vermoet wel opgelost zijn. succes

willy9 0
badge

15 jaar

Hallo Willy, die klepstelling weet je dat zeker of? is dat dan normaal dat die dat soort kuren vertoont? toen ik hem opgehaald heb is er zn 150km over de snelweg gereden op lgp niks aan de hand totdat bij de afrit voor de eerste keer gebeurde...dacht misschien gas tank vullen omdat er nog 20% inzat, dus dat gedaan zonder resultaat helaas.

na die tijd is er nog zn beetje 40km mee gereden in totaal.

bougie 0,70m/m? ik heb zelf weer gehoort 0,60m/m(weet niet of dit klopt) maar heb dat nog niet bekeken omdat ik er eerst wat meer van af moet weten :) vandaar.

co afstellen kan ik volgens mij niet zelf omdat je daar een meter bij nodig hebt toch?

Het grootste gedeelte word er op gas gereden en af en toe ene paar km op bezine..klopt dan de klep stelling ook?

alvast bedankt groet

mike20 0

15 jaar

gelieve hoger vermeld eerst te controleren bougie's op 0,60 mag ook maakt niet veel uit -- als uw compressie maar goed is --kleppenspeling is dus wel voornaam op benzine als lpg normaal 0,10 inl op lpg 0,15 uitl 0,20 op lpg 0,25
co kunt u op gevoel afstellen ---- nadien met co-meter

willy9 0
badge

15 jaar

Hallo Willy oke dus dat moet eerst gecontroleerd te worden. kan ik daar ergens een nederlandse handleiding over vinden hoe ik dit moet gaan doen?

mvg

mike20 0

15 jaar

Zorg eerst dat de auto op benzine goed loopt......daarna pas het gas (laten) afstellen.

mvg,
Hans.

Hans4040 1435
badge vip badge

15 jaar

Hallo Hans bdankt voor je reactie, waar moet ik dan beginnen nu als eerste? en hoe.

rare wat ik vind is als je rijd op een lange weg rijd die gewoon goed op lpg als benzine

mvg Mike

mike20 0

15 jaar

niemand meer?

groetjes

mike20 0

15 jaar

nogmaals eerst hoger vermeld controleren ---- een optie -- indien niet technichs onderlegt garage opzoeken -- sorry aan scholing geven pas ik voor.


groetjes

willy9 0
badge

15 jaar

Hoi willy oke ga ik dat maar laten doen. ben nog wel even de kap bezig geweest koude motor gestart en geluisterd.. hoorde geknetter bij de bougie kabels vandaan komen.

Auto uit gezet en bougie kabel eraf getrokken..zat er niet te vast op was helemaal geoxideert van binnen.. nu ben ik ze wat aan het schoon maken om te testen of dit verschil uit maakt voordat ik 100 euro nieuwe beru kabels plaats. weerstand is nu netjes 1 K dus moet theoretisch goed zijn om te testen neem ik aan.

Ik zit er alleen mee omdat de doppen er niet alte vast op zitten, als ik het aansluit moertje van de bougie draaipast de dop wel goed strak er om heen, dan hoor je hem er ook vast op klikken zeg maar, heeft de vorige eigenaar nou een foutje gemaakt of mogen die moer/busjes niet vand e bougie afgedraait worden?

ik hoor graag wat terug

alvast bedankt

mike20 0

15 jaar

Dopjes mogen er af hoor.........je kunt aan de binnenkant van de bougiedop wel zien of ze er op moeten of niet...

Hans4040 1435
badge vip badge

15 jaar

Hoi Hans, oke dat wist ik dus niet maar dan moet dat wel de aansluiting is bijna gelijk als op de rotor en je hoort ze er dan ook op klikken .

maar kan dat dit probleem ook eventueel de oorzaak zijn? er komen zeker nieuwe kabels op als ik al iets verschil merk maar krijg nu weer netjes !k op de kabel dus moet even kunnen volgens mij.

kleppen enz worden dan ook nog afgesteld maar ben hier nu wel erg benieuwd naar..

ik hoor het nog wel

alvast bedankt groetjes Mike

mike20 0

15 jaar

nou de oxidatie er een beetje uit gekrapt en de dopjes van de bougies af gedraait en de boel weer gemonteerd, starten en lopen. ook als ik een dot gaf geef stotterd die niet dus maar een stuk gereden ging eerst goed,ook bij de stoplichten in de D ging goed.

na zn 8km rijden weer bij een stoplicht was het weer mis viel die weer uit. bij de volgende stoplichtgelijk in de N gezet bleef die net stubbellen op 5, 600toeren, iets gaf erbij gegeven bleef die lopen dus bij groen iets gas erop en in de D gezet kon ik de weg weer vervolgen.Als ik nu weer een Dot gas gaf ging die ook weer wat stotteren.
Thuis weer over gezet op benzin en ging het redelijk goed maar nog bijna uitvallen. Dus waarschijnlijk heeft het alwel wat geholpen.

Heb nieuwe kabels besteld met koperen Kern en nieuwe verdelerkap en rotor.. en gelijk morgen nieuwe bougies erbij halen dan weet ik zeker dat ik dat kan uitsluiten als het probleem blijft maar ik denk dat het wel daar aan ligt,als dat niet gaat helpen gaan de kleppen direct gesteld worden anders over een paar duizend km.

ik hoor graag een reactie terug

Groetjes

mike20 0

15 jaar

Hallo allemaal, vandaag nieuwe kabels BERU er opgezet met nieuwe bougies,verdelerkap,en rotor.

Heb een stuk met de auto gereden en hij bleef lopen maar net kantje boord op lpg.

in de P stand met warme motor en ik geef keer goed gas dan zakt die naar 600 toeren en gaat dan weer omhoog naar 850/900toeren. als de motor koud is loopt die in de P tussen de 12 en 1500 toeren.

alleen gaat die bij wamre motor ook in toeren wissellen niet een stilstaand toerental statonair.

Nu hoorde ik misschien een vacuumlek ergens, dus busje zeepsop gemaakt en over de inlaat gestrooit en over de slangen maar de auto gaat er niet beter of slechter op lopen .. dus waarschijnlijk zit het daar ook niet denk ik of hebben jullie nog een idee.

Ik vind dat die op benzine zeker beter is gaan lopen,als je dan gas een keer in trap en los laat in de P stand dan zakt die wel iets in en komt dan weer terug.

nu hoorde ik van een kennis (heeft verder geen verstand van mercedes) dat die wel goed loopt als die koud is met choke erop en als de choke eraf gaat dat het hommelles is... kan dat? zoja zou het dan statonair afregeling zitten misschien? zoja hoe moet ik dan te werk gaan zowel op benzine als lpg.
ik heb gehoort dat het een mechanische injectie is klopt dat?

er zit een lpg verdamper op met 2 gouden schroefjes 1 van de 2 heeft een veer erbij onder zitten.

alvast bedankt groetjes

mike20 0

15 jaar

Hallo allemaal ben nog eens verder wezen kijken onder de kap. er zit een vevroeging op de onsteking dat slangetje loopt naar het schutbord toe en zit op 1 of ander potje, en vanaf daar gaat die naar de luchtklep die bij luchtfilter zit en de inlaatspruitstuk.

Als ik nu het slangetje van van de vervroeging bij het potje los haal loopt die stationair gelijk wat hoger. als ik hem nu wat aan zuig gaat die nog rustiger stationair lopen niet lekker. Zal daar ergens misschien iets niet kloppen misschien?

ik weet het verder niet maar misschien dat jullie daar weer wat op weten

Groetjes

mike20 0

15 jaar

vervroegings membraam gescheurd, ook wel eens gehad.


maar voor het goed opsporen van vacuumlekken moet je remmenreiniger gebruiken, dit met draaiende motor op brandstof systeem en spuitstuk etc. spuiten, vacuum lek heb je dan zo gevonden.

alle vacuumdozen testen door er een slangetje op te zetten en eraan te zuigen

controleer of de eventueel zomer/winter regeling op het luchtfilter op zomer regeling staat (bij LPG altijd op zomerstand!!)

let wel dat na 34 jaar pakkingen vaak niet meer goed afdichten, en dan krijg je dit soort gekke problemen.

verder zou ik zoiezo alle vacuumslangen vervangen mits je dat nog niet gedaan heb, in klassieke auto's gebruikte men nog al eens gestoffeerde slang, ziet er goed uit van buiten maar kan super rot van binnen zijn. (ook je brandstof slangen!!!)


met te zorgen dat het vacuum gedeelte allemaal in orde is zal de motor meestal alweer als vanouds draaien.

prolab 0

15 jaar

En Toen Werd Het Zeer Stil

willy9 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Overig of stel zelf een nieuwe vraag.