auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 300: 300D 1987 wil niet aanslaan.

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Diesel, Motorcode: O.M 603-912

Hallo allemaal,ik heb een probleem met mijn Mercedes 300D gisteren heb ik de auto parkeert toen was er nog niks aan de hand,vandaag wil ik weer weg,en is de motor niet meer te starten,hij draaid wel rond maar wil niet aanslaan,gloeispiralen zijn goed,fliters vorige maand vervangen,hoge druk leidingen krijgen wel brandstof aangevoerd maar ondanks dit alles wil die niet aanslaan,diesel komt er in overvloed,nu is de vraag of de brandstofdruk wel goed is,maar dan snap ik het nog niet,gisteren was alles nog normaal en dat een brandstofpomp in 12 uur tijd stilstaand kapot kan gaan geloof ik niet zo in.Ben ten einde raad wie heeft dit wel eens meegemaakt,brandstofpomp lekt ook nergens motor heeft net iets meer dan 100dkm gedraaid.

Geplaatst door

flow (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je een verstuiverleiding los draaid , komt daar dan goed diesel uit spuiten tijdens het starten ?

kaleido 1 7450
badge vip badge

10 jaar

Gloei hij wel? Komt er spanning op de Gloei stiften? Anders zit er waarschijnlijk lucht in het brandstof systeem

Jacob1985 0

10 jaar

dank voor je antwoord,maar brandstof is er in overvloed,geen lucht in de leidingen,en gloei bougie's doen het ook allemaal, en stel dat er een beetje lucht bij zit dan zou die toch een teken geven dat die wil aanslaan al is het maar een kuchje,ik ga verder op zoek.

flow 0

10 jaar

Klopt maar lucht in het brandstof loopt hij niet, ruik je wel diesel in de uitlaat op moment van starten, hoe is de brandstof afsluitklep?

Jacob1985 0

10 jaar

je bedoeld de onderdruk doos achter op de pomp? of heeft die nog ergens anders een afsluit kep.Ik heb hier een vraagbaak van deze auto en zie alleen maar een onderdruk doos om de motor mee uit te zetten.

flow 0

10 jaar

Klopt, is ook zo die blijft niet hangen?. Dan moet het lucht zijn denk ik. Kijken of het brandstof filter helemaal vol zit anders helemaal vullen, ontluchten en dan er door starten. Hoe vol zit de tank? Waarschijnlijk loopt de brandstof terug door een geringe lekkage ergens.

Jacob1985 0

10 jaar

ik heb ontdenkt,dat er veel vacuüm slangen poreus zijn,die ga ik maar eens vervangen,alhoewel is vacuüm alleen om de motor mee uit te zetten? Tank is half vol het rare is dat er wel diesel tot aan de verstuivers komt.

flow 0

10 jaar

Diesel kan wel tot de verstuivers komen maar is de druk hoog genoeg? Met lucht in het systeem zal de druk nooit hoog genoeg zijn om de verstuivers los te drukken. Staat het filter helemaal vol?

Jacob1985 0

10 jaar

filter is vol,is ook geen probleem,ik denk dat mijn pomp kapot is,na 10 minuten starten zou die toch een teken moeten geven dat die wil aanslaan,al is het maar een kuchje.

flow 0

10 jaar

En als je hem met startpilot voorzichtig aan de gang helpt? Pomp kapot komt niet vaak voor. Zeker niet met die kilometerstand. Start je wel met gas onderin? Rookt hij wel uit de uitlaat?

Jacob1985 0

10 jaar

[quote=alanzlodi]filter is vol,is ook geen probleem,ik denk dat mijn pomp kapot is,na 10 minuten starten zou die toch een teken moeten geven dat die wil aanslaan,al is het maar een kuchje.[/quote]
als je boven op de inspuitpomp kijkt zie je een hendeltje waar stop op staat,dit is rood gekleurd op het uiteinde en moet ong.horizontaal staan zoniet blijft dit hangen en kan de motor niet aanslaan met dit hendeltje kan je de motor uitzetten als dit niet gaat met de sleutel als er bv een lek is in het vacuum systeem!

Roger 09 10

10 jaar

dat heb ik al gecontroleerd,waar ik achter ben gekomen is; als de motor word gestart is er helemaal geen aanzuiging in de inlaat spruitstuk,dus ik denk dat er iets met de kleppen aan de hand is,volgende week maar eens compressie meten.Er komt ook geen walmpje rook uit de uitlaat waar op zou duiden dat er een ontbranding plaats vind,deze week heb ik de verstuivers eruit gehaald en rechtstreeks op de leidingen aangesloten en ze doen het gewoon dus het is niet de brandstofpomp of verstuivers.Volgende week meer ik hou jullie op de hoogte.

flow 0

10 jaar

[quote=alanzlodi]dat heb ik al gecontroleerd,waar ik achter ben gekomen is; als de motor word gestart is er helemaal geen aanzuiging in de inlaat spruitstuk,dus ik denk dat er iets met de kleppen aan de hand is,volgende week maar eens compressie meten.Er komt ook geen walmpje rook uit de uitlaat waar op zou duiden dat er een ontbranding plaats vind,deze week heb ik de verstuivers eruit gehaald en rechtstreeks op de leidingen aangesloten en ze doen het gewoon dus het is niet de brandstofpomp of verstuivers.Volgende week meer ik hou jullie op de hoogte.[/quote]
Dit is een raar verhaal,heb je al gekeken of de nokkenas meedraait tijdens het starten?

Roger 09 10

10 jaar

ik heb ooit eens met een 240D model 123 gehad dat er iets los gekomen was in de uitlaat en deze verstopte deze was met niks meer aan het lopen te krijgen en bij toeval de uitlaat los gedraait van het spruitstuk en da ding liep,en als de uitlaat verstopt is kan de motor ook geen lucht aanzuigen!!

Roger 09 10

10 jaar

je hebt gelijk,ik zal eens even kijken.

flow 0

10 jaar

en heb je al nieuws?[quote=alanzlodi]je hebt gelijk,ik zal eens even kijken.[/quote]

Roger 09 10

10 jaar

nee niks gevonden,uitlaat is open.

flow 0

10 jaar

even reageren tot mijn berbazing! iemand heeft verf in mijn opslagtank gegoten, ik kwam er achter doordat de diesel stonk naar verf heb de branstof filter erafgedraaid en door gezaagd daar zag ik een hoop bronsachtige drap en kwam tot de conclusie dat die fijne zooi ook in de brandstofpomp en verstuiver zat,heb de auto zo doorverkocht en mede gedeeld wat er aan de hand was.

flow 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.