Beste,
Ik ben al een tijdje in het bezit van een 300D uit 1986.
Motor loopt prima en ik heb verder geen problemen met de auto, op één ding na.
Het metertje van de oliedruk klappert hevig heen en weer bij weinig toeren.
Als het contact uit staat, staat de meter op 0. Als je de meter start loopt de meter naar 3, maar begint dan vervolgens hevig op en neer te gaan.
Als je dan begint te rijden en hoger in de toeren komt stopt het klapperen.
Voorheen had ik hier nooit last van, ging de meter naar 3 bar en bij stationair ongeveer naar 2 bar.
Nu heb ik het idee dat het aan de oliedruksensor ligt, echter heb ik geen idee waar deze zit.
Ik dacht dat hij bovenop je kop zat, daar heb ik ook het draad van af getrokken, maar dit had geen invloed op de meter.
Wie weet waar de sensor zit? En als je het draad dan los maakt, zal de meter dan 0 aangeven?
Als ik dit weet kan ik uitzoeken of het aan de meter of aan de sensor ligt.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze oliedrukmeter werkt niet met een draadje en een sensor...
Er zit een kunststof leiding aan (olieleiding).
Waarschijnlijk lucht is de leiding...
Kunt u mij vertellen waar die leiding ongeveer het blok in gaat?
11 jaar
Zo uit mijn blote hoofd niet....maar hij is makkelijk te volgen, hij komt door het schutbord en loopt naar de motor.
(Zwart plasic slangetje.)
Naar mijn weten, als ik het dashboard naar voren trek zie ik achter de klokken alleen elektronische aansluitingen. Is dit niet bij de oudere types zo?
11 jaar
sensor onderkant aan oliefilter--.
gr
oliedrukmeter is electrisch
de opnemer zit onderaan de oliefilterpot
deze gaan bijna nooit kapot
wat wel kan is dat de koppakking er aan zit te komen
deze gaan vaak door ouderdom kapot op het voorste olie kanaal
hier door gaan vaak ook de klepstoters tikken bij sationer toerental
doordat hij drukverlies heeft
Probleem is opgelost.
Het draadje wat aan het stekkertje zit dat aan de sensor vast zit was gebroken.
Daardoor kwam het draadje af en toe tegen de startmotor aan.
Bij meer toeren resoneert het blok minder, waardoor het draadje niet meer tegen de startmotor trilde.
Uiteindelijk draadje weer vastgesoldeerd en probleem verholpen.
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar