close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 300: 4matic van 300TE 1991

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine

Afgelopen week ben ik bij de benz dealer geweest in Amstelveen,om uit te lezen waarom het 4matic lampje gaat en blijft branden.
Na aan de kast gestaan te hebben vertelde men mij dat het om een fout in het systeem gaat.
Men heeft de fout gewist en gereset ,het lampje is een dag uit geweest maar brand nu weer !
Kan ik er dan nog steeds vanuit gaan dat het om een foute melding gaat van het systeem en het lampje maar moet gaan negeren
De auto rijdt nog steeds prima zonder bijgeluiden
Ik heb zekeringen e.d vorige week al nagekeken en deze waren in orde !
heeft iemand anders nog suggesties?

Geplaatst door

CJB (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hebben net getankt en horen nu iets van of we door een politie auto met sirene achtervolgt worden ,niet grappig
het is net zoiets als je een kick down doet

CJB 0

16 jaar

dan is het zeker oude ziekenauto geweest hhiihhihihi



nee weet ook de oplossing niet

vraagje 0

16 jaar

[quote=vraagje]dan is het zeker oude ziekenauto geweest hhiihhihihi[/quote]
En!! zolang het probleem niet is opgelost.... Blijft het een ziekenauto;

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Kun je niet wat meer informatie krijgen van de man aan de diagnosekast ?
Ik vind "een fout in het systeem" wel wat algemeen. Is het een W124 ?

RolandK10257 0

16 jaar

[quote=RolandK10257]Kun je niet wat meer informatie krijgen van de man aan de diagnosekast ?
Ik vind "een fout in het systeem" wel wat algemeen. Is het een W124 ?[/quote]
we gaan het hem morgen maar eens vragen !

CJB 0

16 jaar

[quote=vraagje]dan is het zeker oude ziekenauto geweest hhiihhihihi



nee weet ook de oplossing niet[/quote]
Ik had er nog bijgezet niet grappig ,jammer van zo'n opmerking dan
en volgens mij zit er wel verschil in een ambu of een politie sirene

CJB 0

16 jaar

[quote=RolandK10257]Kun je niet wat meer informatie krijgen van de man aan de diagnosekast ?
Ik vind "een fout in het systeem" wel wat algemeen. Is het een W124 ?[/quote]
Yep een 124

CJB 0

16 jaar

dat is zo maar het geluid was jou nog niet zeker zo te lezen

maar hoop toch dat je de probleem boven water haalt

vraagje 0

16 jaar

[quote=vraagje]dat is zo maar het geluid was jou nog niet zeker zo te lezen

maar hoop toch dat je de probleem boven water haalt[/quote]
Dank je wel heb net een afspraak gemaakt bij MB dealer (andere) en die heeft een monteur die eerder met het bijltje heeft gehakt en kent de auto het gaat vermoedelijk om een ventiel maar de diagnose zal het uitwijzen donderdag

CJB 0

16 jaar

[quote=CJB][quote=vraagje]dat is zo maar het geluid was jou nog niet zeker zo te lezen

maar hoop toch dat je de probleem boven water haalt[/quote]
Dank je wel heb net een afspraak gemaakt bij MB dealer (andere) en die heeft een monteur die eerder met het bijltje heeft gehakt en kent de auto het gaat vermoedelijk om een ventiel maar de diagnose zal het uitwijzen donderdag[/quote]
Even de laatste berichten
Auto heeft nu anderhalf uur aan de kast gestaan , hierbij is ook het 4matic systeem nagekeken en gereset volgens de dealer en is daar niets mee aan de hand
het hele systeem is onderzocht en men kon geen fouten/gebreken vinden
Ik heb nu al weer wat kilometers gereden en het lampje blijft uit.

Wel knippert af en toe bij bochten of met optrekken kort het driehoek lampje in het midden boven maar gaat na kort gebrand te hebben weer uit
ik vraag me af of dit lampje ook een waarschuwing is dat bijvoorbeeld het niveau van de koel vloeistof laag is ,weet iemand of dat zo kan zijn ???????????

CJB 0

16 jaar

Ik heb een origineel instructieboekje van mijn W124 kombi (geen 4 matic) maar daar staat wel iets in over dit lampje. Er staat :

"De bestuurder wordt door het oplichten van het symbool in de snelheidsmeter erop geattendeerd dat de banden hun grip dreigen te verliezen"

Het is dus toch een melding van het 4matic systeem. Het is zeker geen vloeistof niveaumelding.

RolandK10257 0

16 jaar

[quote=RolandK10257]Ik heb een origineel instructieboekje van mijn W124 kombi (geen 4 matic) maar daar staat wel iets in over dit lampje. Er staat :

"De bestuurder wordt door het oplichten van het symbool in de snelheidsmeter erop geattendeerd dat de banden hun grip dreigen te verliezen"

Het is dus toch een melding van het 4matic systeem. Het is zeker geen vloeistof niveaumelding.[/quote]
Ik heb gekeken naar mijn banden en in mijn linker achter velg zit een slag in de velg zou dat het probleem soms kunnen zijn
Ik ga nu mijn reserve wiel er op zetten kijken of dat verschil maakt !

CJB 0

16 jaar

[quote=CJB][quote=RolandK10257]Ik heb een origineel instructieboekje van mijn W124 kombi (geen 4 matic) maar daar staat wel iets in over dit lampje. Er staat :

"De bestuurder wordt door het oplichten van het symbool in de snelheidsmeter erop geattendeerd dat de banden hun grip dreigen te verliezen"

Het is dus toch een melding van het 4matic systeem. Het is zeker geen vloeistof niveaumelding.[/quote]
Ik heb gekeken naar mijn banden en in mijn linker achter velg zit een slag in de velg zou dat het probleem soms kunnen zijn
Ik ga nu mijn reserve wiel er op zetten kijken of dat verschil maakt ![/quote]
Heb mijn kromme velg vervangen en op de 2 achterwielen nieuwe sloffen laten zetten stekker en zekering eruitgehaald en weer terug gezet van de 4matic en rij nu al 2 dagen zonder dat het lampje gaat branden (gewonnen? we zien wel)
Maar nu een ander probleem ik ruik een benzinelucht in de auto wanneer ik de airco niet aan heb en het lijkt wel op zo'n warme dag als vandaag dat het erger is !
Iemand een suggestie behalve leiding en slangen nakijken of tips?
Overigens blijft het 3hoek lampje zo nu en dan wel aan en uitgaan

CJB 0

16 jaar

[quote=CJB][quote=CJB][quote=RolandK10257]Ik heb een origineel instructieboekje van mijn W124 kombi (geen 4 matic) maar daar staat wel iets in over dit lampje. Er staat :

"De bestuurder wordt door het oplichten van het symbool in de snelheidsmeter erop geattendeerd dat de banden hun grip dreigen te verliezen"

Het is dus toch een melding van het 4matic systeem. Het is zeker geen vloeistof niveaumelding.[/quote]
Ik heb gekeken naar mijn banden en in mijn linker achter velg zit een slag in de velg zou dat het probleem soms kunnen zijn
Ik ga nu mijn reserve wiel er op zetten kijken of dat verschil maakt ![/quote]
Heb mijn kromme velg vervangen en op de 2 achterwielen nieuwe sloffen laten zetten stekker en zekering eruitgehaald en weer terug gezet van de 4matic en rij nu al 2 dagen zonder dat het lampje gaat branden (gewonnen? we zien wel)
Maar nu een ander probleem ik ruik een benzinelucht in de auto wanneer ik de airco niet aan heb en het lijkt wel op zo'n warme dag als vandaag dat het erger is !
Iemand een suggestie behalve leiding en slangen nakijken of tips?
Overigens blijft het 3hoek lampje zo nu en dan wel aan en uitgaan[/quote]
Maar nu een ander probleem ik ruik een benzinelucht in de auto wanneer ik de airco niet aan heb en het lijkt wel op zo'n warme dag als vandaag dat het erger is !
Iemand een suggestie behalve leiding en slangen nakijken of tips?
Overigens blijft het 3hoek lampje zo nu en dan wel aan en uitgaan
[quote we zijn nu weer een tijd verder en lampje brand nog steeds (4matic) de dealer kon het verder niets vinden en heeft gezegd dat het geen kwaad kon.!
Nu nog de benzine lucht die ik ruik na een tijdje onderweg geweest te zijn ,ik heb hem laten draaien en mijn neus in het blok gestoken maar ik ruik hier verder niets .
Iemand nog suggesties

CJB 0

16 jaar

Dat probleem met het oplichtende driehoekige lampje heb ik ook een paar keer vernomen. Ik heb het alleen gezien (oprit snelweg) in een bocht naar rechts bij een bepaalde stuuruitslag. De snelheid was niet zo hoog (50Kmh oid) en de weg was droog, dus slip kan het niet zijn geweest. Ik vermoed zelf dat het de siganaalgeven in de stuurkolom is dit niet goed meer functioneerd, maar heb dit nog niet kunnen testen.

sjnd 0

16 jaar

Dat idee had ik ook ,ik heb nu de 4matic maar uitgeschakeld en merk geen verschil verder

CJB 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 300 of stel zelf een nieuwe vraag.