Mercedes 190 diesel 2.0 L 1987 5 bak, 330.000 km.
Tijdens optrekken schokkend wegrijdend in eerste versnelling en achteruit, bij optrekken in tweede versnelling bijna niet.
Bij koude start het ergst, na lange rit een stuk minder.
Koppeling is geheel vervangen ook het toplager.
Hardyschijven beide vervangen.
Aandrijfas en tussenlager vervangen.
Wie heeft hier ervaring mee.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik herken dit, ik heb hetzelfde gehad met een 190E van 1988.
We hebben eigenlijk nooit kunnen vinden waar het aan lag.
Tot op een bepaald moment mijn koppelingspedaal op de grond lag (geen druk meer).
We hebben toen het komplete systeem ververst ,rem en koppelings vloeistof en de zaak ontlucht.
Daarna nooit meer last gehad van stotteren.
Mvg,
Hans.
Bedankt voor je snelle reactie,
het gebeuren van de koppelingspedaal is mij ook al overkomen,
zowel hulp als gevercilinder zijn vervangen, vloeistof ververst en uiteraard ontlucht. Klacht houdt aan.
Gevoelsmatig zeg ik dat er ergens een verborgen speling zit, maar waar.
Groeten, Karel,
Vermoedelijk is het schokdempertje wat op de brandstofpomp zit versleten.
verende gas stang tussen gas mechanisme en pomp monteren tezamen met (zwaarder)nieuw schokbrekertje op de pomp bij de dealers noemen ze dit het bonanza setje
met zwarte palstic stelschroef die om de gaskabel zit de kabel opspannen, hielp bij mij goed bonanza effect is erg vermindert
19 jaar
met zwarte palstic stelschroef die om de gaskabel zit de kabel opspannen, hielp bij mij goed bonanza effect is erg vermindert
19 jaar
het kan zefls in de banden zitten,zachte wangen geven torsie.
ben zelf van michelin over gegaan op gislaved en het is over.
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar