Mercedes-Benz E-Klasse: Achterrem cilinders

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 200D

Hallo,

Ik heb vandaag alle remschoenen/blokken vervangen.
Na het demonteren van de achterremblokken controleer ik altijd even de rubberen hoesjes die om
de remcylinder zit.
Bij het "oplichten" van het rubberen hoesje merkte ik een paar druppeltjes (remolie,geen vocht) op die vanonder het
rubberen hoesje wegdruppelde.
Ik heb de nieuwe remblokken gemonteerd en flink lang en krachtig mijn rempedaal ingedrukt, er lekte echter geen remolie, wel iets olie (licht vochtig) achter het rubberen hoesje.
De remklauw was voor de demontage helemaal droog.
Mijn vraag is of het normaal is dat achter het rubber hoesje een klein beetje remolie kan zitten wat iets langs
de cylinderafdichting is doorgelekt en of dit vaker voorkomt, kan het ook kwaad?
Met vriendelijke groet,
Peter 1966

peter1966

Geplaatst door peter1966 (5) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Harry4233 (0) PRO, 17 jaar geleden

Normaal hoort t droog te zijn, als je je zelf je remblokken achter vervangt weet je dat toch wel, en kun je toch makkelijk even dat cilindertje voor de zekerheid vervangen voor die 2 tientjes?

peter1966 (5), 17 jaar geleden

Beste Harry4233,

Bedankt voor je reactie, maar ik denk dat ik een revisie van de remklauw moet overwegen.
Het is nml. geen "enkele" cylinder maar twee ingebouwde.

mobiel (0), 17 jaar geleden

Maar,je kunt toch inderdaad de remklauw eraf halen ,de cilindertjes er uit persen,nieuwe afdichtringetjes en cilindertjes erin en klaar.lijkt mij,gr,Henk.

nic (0) PRO, 17 jaar geleden

beste peter dit komt wel eens voor en komt door dat remvloeistof niet op tijd (om de 2 jaar ) wordt ververst de vocht in de remvloeistof gaat corrosie veroorzaken en daar gaat de ring op lekken als je het perfect wilt hebben haal klauw uit elkaar honen en nieuw reparatie setje monteren doet ie het weer lekvrij voor jaren.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Klauw even demonteren, zuigers eruit en de boel onder de hete kraan en schoonmaken. Rubber ring er even uit en goed eronder uitkrabben en afspoelen. Dan goed drogen en met de daarvoor bestemde hydraulische montage pasta weer in elkaar zetten. 100% lekvrij! Bij terug plaatsen van de zuigers eerst de stofhoes om de zuiger en dan pas in de klauw drukken.

Sytze

ps en absoluut je remvloeistof verversen als je klaar bent!

peter1966 (5), 17 jaar geleden

Heren,

Bedankt voor jullie medewerking.
Groet,
Peter

flow (0), 17 jaar geleden

ik wil nog 1 ding kwijt,en dat is dat je de cilinder voering,(dus waar de zuiger in komt)goed controleerd op scheuren,heb ik namelijk wel gehad.

peter1966 (5), 17 jaar geleden

Alanzlodi,
Bedankt, ik zal er speciaal rekening mee houden.
Groet,
Peter

flow (0), 17 jaar geleden

Geen dank.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.