auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz 200: afstellen ketting

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

afstellen ketting.

wie kan mij vertellen waar alle merktekens zich bevinden van de ketting.
het betreft hier een automaat
nokkenas is geen probleem
maar krukas is op de poelie geen graden verdeleing meer aanwezig.
hoe kan ik nu zien of de zuiger op bdb staat?? en of de pomp op tijd staat

Geplaatst door

thijs29 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Moet een merkteken staan op krukas en de pomp is van tyd heb ik begrepen want je hebt de ketting eraf, op de zijkant van de pomp kun je in een gat een stuk mb speciaalgereedschap zetten om de pom te blokkeren, heb je dit niet wens ik je veel succes :-)

Harry4233 0
badge

18 jaar

je schrijft de vraag over een w124 of w201 model,sinds deze gemaakt zijn werk ik aan ze en ik heb er nog geen geen enkele tegengekomen zonder bovenste dodepunt aanduiding alsook graden voor en na aanduiding op het krukaspoelie, dat terzake,merkteken op nokkenas in lijn met merkteken op eerste lagerkap,dat weet je,injektor uit eerste cylinder,voorkamer eruit,dan kan je met een meetklok meten wanneer de zuiger van de eerste cilinder zijn bdp bereikt als je de krukas in de draairichting draait,nokkenas dan met haar merkteken in lijn tegenover merkteken eerste lagerkap monteren kettingspanner is uit geschroefd tijdens werkzaamheden,je moet de ketting met de hand geleiden tijdens de krukas omwenteling,als eerst krukas,dan nokkenas op mekaar zijn afgesteld dan pas begin je met de dieselpomp afstelling,kettingspanner terug monteren,krukas handmatig in draairichting omwentellen,niet vergeten een merkteken op krukaspolie en carter aan te brengen in lijn als je het bdp van eerste cyl gevonden hebt,15 graden na bdp van eerste cyl moet je de pen die harry beschrijfd in de pomp kunnen monteren dit klusje is echt niet moeilijk en staat goed beschreven in technische boeken van mb

jean 0
badge

18 jaar

Haha keurig jean, die belgen ook :-) klopt helemaal, maar ik weet niet of thys het begrijpt zo haha, maar idd kijk even in wekplaatshandboek, op marktplaats verkoop iemand ze op cd rom ook mercedes w124 voor 12 euro of zo geloof ik, dan kom je er wel uit, en dat pennetje voor de pomp, kijk even naar de diameter op de zijkant van de pomp zit een rond gaatje , als je een iets kleiner staafje ijzer neemt, en aan het eind daarvan ongeveer een centimeter omhoog de helft van het staafje weghaal zodat je een halve maan krijgt van een centimeter zeg maar aan het einde van je staafje ijzer, kun je dat gebruiken als gereedschapje, maar vraag even dealer of merc specialist in de buurt voor zon pennetje kan ook :-)

Harry4233 0
badge

18 jaar

deze syte heeft toch de bedoeling juiste informatie te brengen denk ik en om mekaar eruit te helpen p.s. harry in belgie rijden ook mb rond en zo een afstelpen voor de lijnpomp is niet duur

jean 0
badge

18 jaar

[quote=jean]deze syte heeft toch de bedoeling juiste informatie te brengen denk ik en om mekaar eruit te helpen p.s. harry in belgie rijden ook mb rond en zo een afstelpen voor de lijnpomp is niet duur[/quote]
kweet niet hoor!! leven zonder grappen is behoorlijk saai...

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

paul,harry vindt het technisch ok en onze B_H mop erbij is er een,natuurlijk niet de sterkste toegegeven,speciaal en uitzonderlijk een voor u..... TIJDSEENHEDEN

jean 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.