auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz C-Klasse: Airco zeer hoge druk op lage druk leiding

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel

Mijn airco doet het niet. Opnieuw gevuld maar lijkt zelfs warmere lucht te geven dan dat ik 'm uitzet.
De druk aan de low pressure zijde staat bij stilstand zo op rond de 80 PSI. Exact gelijk aan de druk op de high pressure zijde. Dit hoort ook zo. Maar zodra de auto loopt gaat de druk binnen de kortste keren naar over de 250 psi! Ook dan zijn lage druk en hoge druk zijde exact gelijk. Er is dus geen druk verschil, daarom zal het koelen ook niet gebeuren. Maar hoe kan de druk zo oplopen? Een garage man zei tegen mij dat de compressor het niet meer deed, maar ik geloof dat niet. Hoe kan anders de druk zo omhoog gaan zodra ik ga rijden met de airco aan? Kan iemand mij helpen een verklaring te vinden? Mijn idee zou zijn dat als de compressor het niet doet deze ook die druk niet zo drastisch omhoog kan gooien. Gisteren met de hitte raakte de naald zelfs bijna de 300 PSI!
Via internet is niet makkelijk een diagnose te vinden. Ik ben bang dat e.e.a afwijkt omdat de Mercedes compressor niet met een koppeling werkt maar altijd meedraait. Ook kan ik nergens een 'orrifice tube' vinden. Het ziet er naar uit dat het mercedes systeem met een ander soort klep werkt.

Ik hoop dat er iemand is die mij op weg kan helpen. Ik heb geen zin om de compressor van Jan Tat te vervangen en de boel dan nog niet werkt.

Geplaatst door

Dani002 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de drukken aan beide zijden even hoog zijn, is bijna zeker het expansieventiel defect. Geen idee waar deze zit bij deze auto.

moderator 0
badge

11 jaar

zit ik zelf ook aan te denken, het lijkt erop dat een klep/ventiel gewoon openstaat. Zodra bij lopende motor en ingeschakelde airco de druk oploopt gebeurt dat verdacht gelijkmatig. Ik zou verwachten dat de hoge druk kant altijd iets sneller omhoog zou moeten dan de lage... wie weet meldt zich nog een ervaringsdeskundige die hetzelfde heeft meegemaakt en enigszins gunstig heeft kunnen verhelpen.

Dani002 0

11 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.