Vandaag op de snelweg liep mijn Vito warm. Na controle onder de motorkap zag ik dat de ventilator van de radiateur niet draaide. Nu zit er op de radiateur een module zit met een aantal relais en een zekering. De zekering van 35Amp is defect. Rara wat is er loos en hoe los ik dat op?
Met vriendelijke groet,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan iemand me hiermee helpen, kan de ventilator defect zijn, en hoe kom ik daar achter, gaat deze zekering vaker kapot?
Op de snelweg heb je voldoende rijwind om te koelen dus is de ventilator niet nodig. Mocht hij warm lopen op de snelweg voel dan aan je onderste radiatorslang, is die ook heet dan een capaciteitsprobleem is deze niet heet dan een circulatieprobleem. Wordt je kachel heet dan blijft de thermostaat hangen blijft je kachel lauw dan is de waterpomp stuk (gebeurt eigenlijk nooit bij Vito). Dus even systematisch zoeken.
Sorry,
Ik ben niet helemaal volledig geweest. de auto liep warm in de file. na de auto stil te hebben gezet, heb ik hem af laten koelen. hierna onder de kap gekeken en toen vond ik de doorgebrande zekering links boven de venilator. Hierna ben ik verder gereden in de file met alle ramen open en de kachel op vol vermogen. de motor bleef hierbij constand rond de 80 graden. ik denk dat ik het moet zoeken in de ventilator of andere electrische componenten, is dit een vaker voorkomend probleem? en wat is dan de oorzaak voor het doorbranden van de smeldveiligheid.
gr
leon
18 jaar
Ja, 90% zeker ventilatormotor stuk. Gebeurt inderdaad wel eens meer. Inwendige sluiting mogelijk met gevolg doorgebrande zekering.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar