Mercedes-Benz 350 SE: Auto op gas...

Bouwjaar: 1972

Mijn Mercedes, 3,5 liter V8 automaat, op gas heeft de laatste tijd kuren;

Sinds kort loopt de auto stationair heel beroert,(vanaf ong. 1500 toeren loopt ie als een zonnetje) hij slaat de hele tijd over, als de auto in 'drive' staat is het helemaal erg en slaat ie soms bijna af, als de motor op benzine draait is er niets aan de hand, dus ik denk niet dat het aan de ontsteking ligt!

Ik heb de verdamper laatst uitelkaar gehaald en schoon gemaakt maar dat hielp niets, ik heb op valse lucht gechekt maar dat lijkt ook goed.

Wie kan mij helpen want ik weet het niet meer, autogas bedrijven

hebben er bijzonder weinig zin aan om te helpen, dus daar heb ik niets aan!

Ik hoop dat er iemand is die mij uit de brand kan helpen!





R Trul

Hofstukken 182

9407 LG Assen

06 -25535456

marcelisstraat

Geplaatst door marcelisstraat (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

hakeemolajuwon (0) PRO, 20 jaar geleden

Aangezien je motor overslaat, ook al is dat niet op benzine het geval, zou ik in jouw geval toch de ontstekingsinstallatie controleren. Je neemt een plantenspuit en bij draaiende motor spuit je rijkelijk veel nevel over de ontstekingsdelen. Volgens mij moet je de vonken nu kunnen horen en zien. Een tip is om bougies te monteren van NGK. Andere oorzaken kunnen natuurlijk ook, zoals bijvoorbeeld valse lucht of een te arm gasmengsel.

marcelisstraat (0), 20 jaar geleden

Bougies zijn niet al te oud en de bougiekabels zijn nieuw!

Ik heb iets nieuws ontdekt; als ik een stukje op benzine rij en ik zet hem dan op gas, dan loopt de motor een tijdje weer perfect op gas... ik denk de bougies, maar het lijkt me raar dat die om de 2000 km vervangen moeten worden!

patje8415 (0), 20 jaar geleden

is dit een carburateur motor ?



kan het zijn dat er een naaltje blijft 'hangen'die door het lopen op benzine weer gesmeerd wordt waardoor ook op gas de motor weer goed loopt?



het lijkt me niet aannemelijk dat de bougies de oorzaak zijn. Kan niet volgens mij.



marcelisstraat (0), 20 jaar geleden

Ik heb vanmorgen de elektroden op 0.55mm van elkaar gezet, die horen voor benzine op 0.8mm te staan, en nu slaat ie bijna niet meer over! Maar moeten de elektrodes op gas ook dichter bijelkaar staan dan bij benzine? De een zegt van wel, en de ander weer van niet, dus daar word je ook niet wijzer van, en daarbij, toen de bougies er nieuw in kwamen liep de motor ook goed!

En nu maar hopen dat de motor zo blijft lopen...

janspeed2 (0), 20 jaar geleden

Hoe dan ook kost het ontsteken van een LPG-mengsel MEER energie.

Een oude ontstekingsinstallatie met contactpunten heeft al niet veel over aan energie laat staan als er 8 cilinders mee moeten worden ontstoken.



check de hele installatie voor optimale werking dus ook de condensator, verdelerkap en de rotor (doorslag naar massa, haarscheuren, versleten koolstiften in de kap)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.