Mercedes-Benz 350SE: Automaat

Bouwjaar: 1972

Ik heb een 350SE uit '72 (w116) en daar heb ik een 5 liter uit een 126, uit '85, in gezet, met een automaat uit een 380SL uit 83.

Vandaag wilde ik er voor het eerst mee rijden dus olie in motor en bak, auto gestart, en ik ging rijden, maar na ongeveer 400 meter trok de auto niet meer, maar hij gaat nog wel gewoon achteruit...

Ik heb toen de olie gepeild van de automaat, en daar zat te weinig olie in, dat heb ik op peil gebracht maar hij doet nog niets, alleen achteruit. ik de elektronika van de bak NIET aan gesloten, ik weet niet of dat er mee te maken heeft, ik zelf denk van niet!

marcelisstraat

Geplaatst door marcelisstraat (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz S-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden




het zal wel een leuk werkje zijn geweest om alles te laten passen en te laten draaien



vertel eerst eens hoe je het peil van de automaat controlleert; er worden nogal wat fouten gemaakt



als de automaat echt door de elektronika (d.w.z. met duty kleppen; van 1983 dus 20 jaar oud,nog niet gezien, maar alles kan zeker als het een amerikaanse uitvoering is) en deze is niet aangesloten zal alleen de hoogste versnelling( dus niet de overdrive) en de achteruit werken, dus de bak zal niet schakelen; als je toch gaat rijden zal de olie te warm (zeg maar zeer heet)worden en alzo schade toebrengen, de schuifkleppen zullen vast te komen zitten, de afdichtingen zullen gaan lekken, de koppelingen zullen verbranden en gruis in de bak vormen en dan begint de feest helemaal.



de hersteller zal in zijn nopjes zijn, maar of jij dat ook bent ?????






marcelisstraat (0), 20 jaar geleden

Het is inderdaad een amerikaanse automaat! de enige aansluitingen zijn die om te starten, heb ik omgeleid, en de kickdown,niet aangesloten, en 2 draadjes waarvan ik denk dat die voor de achteruitrijlampen zijn. Zou de kickdown misschien aangesloten moeten zijn? Verder zitten er geen aansluitingen op de bak!

axelsh (0), 20 jaar geleden

Hoeveel versnellingen heeft de auto geschakeld als "ie niet meer trekt"? Reed de auto wel vlot weg, of ging dat ook al niet? Welke versnelling denk je dat hij in staat?



marcelisstraat (0), 20 jaar geleden

Ik reed weg en toen schakelde hij vrij soepel over naar 2, en ong.200 meter verder hield ie er mee op.

De auto trok echter gewoon , lees loeier krachtig, op!

Als je em in"d" zet voel je dat ie heeel licht trekt, de auto rijdt NIET, achteruit werkt echter prima.... De bak heeft een poos stil gelegen, kan er misschien olie aangekoekt zitten?

marcvan1 (0) PRO, 20 jaar geleden





zoals ik reeeds vermoede is dit een volledig mechanisch gestuurde bak.



de ouderdom zal wel de kwaal zijn, de rubbere afdichtingen zullen hard geworden zijn en daardoor zullen de schakelkleppen vast te komen zitten, gezien de achteruit goed werkt zal de lijndruk wel in orde zijn, echter de drukken meten is de enige manier om een juiste diagnose te stellen



normaliterwijs betekent dit een volledige revisie van de bak.



op hoop van zegen kan je bij de olie in de automaat een produkt toevoegen om de pakkingen terug soepel te maken en ook het filter in de bak reinigen of vervangen



soms werkt het gedurende een tijd terug, maar het is echt geen professionele oplossing




nb. de staat en de werking van de koppelomvormer is ook belangrijk en is het wel de juiste?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz S-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.