Van de week een 190E automaat gekocht.De wagen heeft anderhalf jaar stilgestaan.
De motor zonder enig probleem gestart om een rondje te rijden.Hij liep echt perfect.We hebben daarna ongeveer nog een kilometer of 20 gereden om thuis te komen.Andere dag wilde we alle olie+filters vervangen maar de wagen komt niet meer van zijn plaats.Als hij koud is dan gaat hij wel na verloop van tijd rijden maar als hij warm is komt hij niet meer van zijn plaats.
Olie van de bak afgetapt en filter gewisseld,en uiteraard nieuwe olie erin gedaan.Er zat geen troep in de bak(metaaldelen oid)alleen kon je zien dat de olie aangeslagen was in de pan.
Wie kent dit probleem?????
Zelf krijg ik het vermoeden mede omdat de wagen zo lang stil heeft gestaan dat er ergens iets blijft hangen electrisch of mechanisch.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
beste ed deze bakken werkt op vacuum. controleer alle vacuumleidingen inclusief die naar de rembekrachtiging loopt.
Dat het op vacuum werkt wist ik maar kon geen lekkage ontdekken.Maar zal morgen eens onder de wagen gaan kijken en ook bij de rembekrachtiger.Iig bedankt.
17 jaar
In geval van vacuumlekkage zal hij hard gaan schakelen (met een schok) , als de olie aangeslagen is in de pan vrees ik dat dit inderdaad ook in het hydraulisch gedeelte het geval is en er iets blijft hangen.
17 jaar
Ja daar ben ik ook bang voor ,maar atf-olie heeft een reinigende werking dus daar heb ik nu wat hoop op gevestigd.
17 jaar
zal niet makkelijk worden
17 jaar
Rare blijft dat de wagen rijdend is weggezet en de volgende dag waren de problemen er ineens.
Wanneer hij koud is wil hij wel in zijn achteruit gaan rijden en wanneer je hem in 2 zet wil hij na enkele momenten ook wel zachtjes gaan rijden,gas geven heeft in zijn 2 geen zin want dan gaat hij slippen.In zijn achteruit reageerd hij wel op het gas en gaat sneller rijden.Maarja heel de weg achteruit rijden is ook niet alles.
17 jaar
denk de omvormer kapot is de bol ook wel genoemd
17 jaar
Krijg toch het vermoeden van een vacuumlek,wanneer ik de keuzehandel in een versnelling zet gaat de motor iets hoger draaien alsof er valse lucht wordt gezogen.
Zodra je hem in N of P zet gaat hij normaal stationair draaien.
17 jaar
Om het nog complexer te maken,hij rijdt weer gewoon.Zonder dat er wat aan gerepareerd is.
Mooi he zo'n wagen!
Alleen ben ik niet zo blij want wat is/was de oorzaak nou?Is het probleem nu geheel verdwenen of sta ik straks weer stil.
17 jaar
heb je der wel genoeg automaten olie in zitten kan zijn dat het nu naa dagen stil staan alles net aan nivo van dat die kan rijden is gezakt
17 jaar
Het kan zijn, dat de afdichting in de bak van koppeling k1 bijna / geheelversleten is. In dat geval zal het vroeg of laat weer terug komen.
De versnellings bak zal door een specialist gerepareed moeten worden.
17 jaar
Nou de wagen blijft gewoon goed rijden,we hebben inmiddels zo'n 400km er mee gereden om te kijken of het probleem terug komt.
Enigste is dat soms de wagen wat problemen heeft met opschakelen bij lage toeren,trek je hem door dan schakelt hij gewoon.
Kickdownkabel gechecked maar deze werkt gewoon en heeft voldoende vrije slag.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar