close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 190E: 190e 2.6 K6 loopt +/- 1 op 3, en met ongeveer 15% vermogen

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.6 6 cilinder

Hallo Allemaal,

Ik heb gister een 190e 2.6 6 cilinder gekocht voor weinig, maar de motor loopt heel slecht. Op papier is het een snelheidsmonster, maar ik rij als een oud vrouwtje op zondag...
De motor loopt redelijk hoog stationair, maar wel bijna regelmatig. Slechts af en toe geeft hij een "haperingetje". Ik kan best wel een beetje aan auto`s sleutelen, maar van een injectie heb ik geen kaas gegeten. Kan iemand me een klein stukje op weg helpen?

Alvast bedankt,
Roy

Geplaatst door

Roy_ (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de auto een katalysator heeft kontroleren of die niet dicht zit/ bij warme motor kontroleren of koudestartverstuiver is
uitgeschakeld/ co % laten kontroleren en afstellen door iemand die goed op de hoogte is met deze injectiesystemen.
(als je er iemand aan laat werken die er geen verstand van heeft loop je het risico dat de injectieverdeler onherstelbaar
wordt beschadigd.) m vr. gr. Arie

ahavelaar 0

17 jaar

Bedankt voor de reactie. Deze zaken had ik zelf idd ook ongeveer in gedacht. Kan het koudestartventiel zorgen voor een dubbel benzineverbruik?
En de gevoeligheid van het injectiesysteem ken ik inderdaad. (heeft me al een nieuwe spinnekop gekost bij mijn andere 190...)

Roy_ 0

17 jaar

Ik heb in elk geval een gedeelte van mijn vermogen terug, en waarschijnlijk het benzineverbruik ook wel iets teruggebracht.
De onstekingsvervroeger (ik weet niet hoe hij precies heet) stond op 5! teruggezet naar S, en alles loopt al heel wat beter!

Roy_ 0

17 jaar

Ik ben bij mijn eigen 2.6 ook wel eens hiermee aan het expirimenteren geweest maar ik merkte bijna geen verschil.
Tank wel altijd loodvrij 98. mvg. Arie

ahavelaar 0

17 jaar

Het heeft bij mij wel degelijk een gunstig effect gehad. Volgens wat ik gelezen hebt zou hij bijna standaard op S moeten staan.

Trouwens ook raar: Ik kwam er gister achter dat de Microswitch was afgekoppeld. Met het idee in het achterhoofd: dat is niet zonder reden gedaan, de boel weer aangesloten. Hij liep inderdaad iets rustiger stationair, maar vanmorgen sloeg de motor telkes simpelweg af. Snel de micro weer ontkoppeld dus. De microswitch stuurt mijn stappenmotor aan toch? Dus dat zou betekenen dat mijn stappenmotor niet goed is? Ik heb hem uiteraard gister schoongemaakt. Kan ik dit testen?

Roy

Roy_ 0

17 jaar

bewuste knop staat inderdaad staandaard op S. De stand N is voor rijden in buitenland waar in bepaalde landen het octaangehalte
van de benzine te laag is.
Als de stappenmotor is gedemonteerd kun je die testen met een regelbare gelijkspannings voeding. Als je de spanning varieert
tussen de ca 3 en 6 volt kun je de schuif open en dicht zien gaan. Dit moet net zo snel of langzaam gaan als de snelheid waarmee
je de spanning varieert. mvg. Arie

ahavelaar 0

17 jaar

Bedankt Arie.

Het probleem blijkt heel ergens anders te zitten: De motor loopt slechts op 4 cilinders! Gisteravond weinig tijd gehad om naar te kijken. Het gekke is: Ik heb nieuwe bougies, en nieuwe kabels geplaatst, en nog steeds geen vonk op cilinders 2 en 5. De verdeelkap en de rotor (beide imintatie) waren vervangen vlak voordat ik de auto kocht. Het lijkt alleen alsof de rotor niet ver genoeg in de onsteking komt, waardoor de contactpuntjes alleen aan het puntje een heel klein beetje zijn aangeslagen. Contactpunten 2 en 5 lijken nog nieuw. Is er een bekend euvel met imitatie verdeelkap/rotor?

Roy

Roy_ 0

17 jaar

Ik heb hier nooit eerder van gehoord en het lijkt me ook niet erg aannemelijk. Ik vraag me eerder af of er wel het goede
type rotor gemonteerd is en of de kontaktpunten in de verdeelkap niet zijn verbogen met het monteren van de kap aangezien
dat een beetje lastig gaat. Maar wellicht zijn er andere forumgebruikers die dit probleem wel herkennen. mvg. Arie

ahavelaar 0

17 jaar

Wederom bedankt voor je bericht.
Ik heb de oude rotor, en de oude verdeelkap bij de auto gekregen (lees: ze lagen toevallig nog ergens in de kofferruimte), en ze zijn 100% hetzelfde. Een kennis van me had nog een 3e verdeelkap liggen. Allemaal getest, en geen enkele verdeelkap/rotor kreeg een vonk in bougies 2 en 5. Ik heb 100% zeker goede kabels en bougies. Mijn gedachte gaan dus uit naar de bobine, alhoewel dat hoogst onwaarschijnlijk is. Echter: In mijn bobine zit een duidelijke scheur en mijn vader heeft ook een slecht lopende motor gehad vanwege een bobine. Deze ga ik dus eerst vervangen/tijdelijk ruilen. Helaas is het morgen zondag, en kan ik geen andere halen :-(

Erg bedankt weer.

Roy_ 0

17 jaar

suc6 maar denk problem met de kleppen

vraagje 0

17 jaar

Dank je. Is er een dan verband tussen kleppen en wel of niet vonken?

Roy_ 0

17 jaar

door al;s je een lekker klep heb slaat je bougie steeds dood,,,

vraagje 0

17 jaar

een lekke klep kun je simpel kontroleren met een compressietester, maar los daarvan moeten de bougie's gewoon vonken.
Misschien een overbodige vraag, maar is de elektrode afstand wel goed? Probeer ook eens een paar andere bougie's bij
cylinder 2 en 5, zodat je zeker weet dat het niet aan de bougie's ligt. mvg. Arie

ahavelaar 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.