hallo,
ik heb een mercedes 250 touring 2.5 diesel met veel kilometers op de teller.
als je met de auto hard rijdt rij die super alleen als je het gas loslaat maakt die een heel vervelend geluid.
er is aan deze auto de afgelopen jaren al veel vervangen. versnellingsbak gereviseerd hetzelfde geld voor de klok achter.
motor steunen zijn pas vervangen,ophanglager incl aandrijfasrubbers. maar het geluid blijft.
het is een doordringend geluid wat verdwijnt rond de 80 of als je de koppeling intrapt.
wie kan mij helpen.
gr rené
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maakt het nog uit in welke versnelling je rijdt??? als je de koppeling intrapt staat de wagen dan stil?? zo ja dan stopt de bak met draaien, dan zou het in de lagers van de bak kunnen zitten, ik weet niet of deze bak een pricedirect heeft maar dat is dan meestal de een na hoogste versnelling de hoogste is meestal een overdrive. als bij price direct het geluid weg is ( dan gaan de krachten niet via de secundaire as ) dan is het toch een van de lagers denk ik. je zou met een stetoscoop kunnen luisteren aan de bak dan localiseer je zo kapotte lager geluiden.
succes Marcel.
is dit zo'n klingelgeluid dat doet die trillingsdemper die net vooraan op je aandrijfas zit
15 jaar
het is geluid dat zich alleen maar voorkomt bij hoge snelheden en dan het gas loslaten. als je rustig rijdt hoor je niks en rijd en schakelt die gewoon goed. als je hard rijdt en je rijdt constant dan rijdt die ook gewoon goed en hoor je niks. het geluid komt bij 150 km en dan gas loslaat en op de motor af remt.
bvd
gr rené
Het lijkt er op dat wanneer de motor een hoog koppel positief of negatief, door optrekken, hardrijden en afremmen op de motor zich ergens tegen afzet, het zou kunnen zijn dat er een motor/ versnellingsbak steun ergens tegenaankomt, misschien ligt de motor niet in lijn of staan de rubbers onder spanning of is er een kapot.
als het rubber kapot is dan zou, als de motor iets tordeerd in het chassis de steun tegen de carresorie kunnen komen en zo een raar geluid kunnen produceren, ook zou door het torderen de uitlaat tegen het chassis kunnen komen,
ik zou de handrem er op zetten en met de motorklep open de koppeling laten opkomen met aardig wat gas, een ander persoon kan dan de reactie van de motor en bak zien als deze te veel in de motorruimte beweegt zou het in de ophangrubbers kunnen zitten
Succes Marcel.
heeft lang geduurd maar ik heb de oplossing. geleidebussen van de aandrijfas waren versleten.
nieuwe ingeperst en de auto is weer stil.
bedankt voor het meedenken.
gr rené
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar