close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 250: roken 250 td w124

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: 250 d

hallo allemaal,

ik heb een w124 250 td(station) uit 1988
als ik s ochtends de auto start na voorgloeien loopt hij vreselijk slecht. hij rookt heel erg dan. als ikhem start met het gaspedaal in loopt hij iets beter. het lijkt dat hij niet op alle cylinders loopt.
als de motor warm is loopt hij wel regelmatiger maar nog niet helemaal mooi rond.
als ik het toerental verhoog van 700 naar 1000 toeren schudt hij erg.
het voorgloeilampje gaat gewoon uit als hij loopt.
zou er een verstuiver kapot zijn?

Geplaatst door

andree (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou de brandstoffilter eens nakijken of brandstofvoorfilter...

scroby567 0

15 jaar

brandstoffilter is nieuw. brandstofvoorfilter?
waar zit dat?
ik heb alleen het ronde brandstoffilter op het blok gedaan.

andree 0

15 jaar

links naast de brandstoffilter klein zwart rondje met 1 vijs vastgevezen

scroby567 0

15 jaar

met 1 vijs vastgevezen?

hahaha ik snap er helemaal niks van.
ga straks gelijk s kijken.
ik kom erop terug
fijn weekend

andree 0

15 jaar

volgens mij zijn er gewoon een of meerdere gloeibougies kapot.

als het brandstoffilter verstopt is, houdt hij in bij kracht leveren (optrekken of meer toeren) in zijn vrij loopt hij dan wel goed, ook als je gas geeft

basco 0

15 jaar

ik gooi het ook op de gloeiers,voorfilter kun je zien moet je langs je luchtfilterhuis naar beneden kijken zie je eenk lein plastic filtertje zitten gewoon tussen de leiding geplaatst

Met een kapotte gloeibougie zou hij warm wel gewoon goed moeten lopen,

verstuivers controleren daarna evt. compressie meten.

jogr63 0

15 jaar

dat klopt[quote=jogr63]Met een kapotte gloeibougie zou hij warm wel gewoon goed moeten lopen,

verstuivers controleren daarna evt. compressie meten.[/quote]

mooi niet
als de gloeiers defect zijn loopt ie ook warm niet mooi rond
heb ik al met meerdere diesels gehad

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

Het zal wel Jerry, maar dan heb je het waarschijnlijk niet over een ouderwetse voorkamer diesel.

jogr63 0

15 jaar

juist de oudere
de voor kamer is t snelst aan t afkoelen
en de gloeistift compenseert dit
tegen woordige diesels direct ingespoten hebben een dusdanige compressie dat ze ook zondergloeiers starten aanslaan en rond lopen warm en koud

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

wij worden het niet eens, we hebben het wel over warm niet mooi lopen en niet over warm niet goed starten toch.

jogr63 0

15 jaar

brandstofvoorfilter gedaan. maakt geen verschil.
kan ik de gloeiers zelf testen?
ik heb ze ooit wel s van een golf vervangen. was niet moeilijk. bij mercedes wel of valt dit ook wel mee?

andree 0

15 jaar

onder de motorkap links voor zit je gloeirealis afgedekt met een plastic kap,die kap pak je eraf dan trek je de stekker los die naar je gloeiers gaan als je die stekker lostrekt zie je in de stekker ronde aansluitpunten en hele kleine lettertjes van je cilinders 1-2-3-4-5 6 zal niks in zitten daar kun je een ohm meter inzetten en testen,ikzelf pak altijd een draad steek ik in een van die kontakten en de andere kant op de accu plus ketsen als er een vonkje springt is de gloeier goed geen vonkje gloeier kapot en daarbij staat in kleine letertjes welke cilinder je hebt

ok ga ik proberen robby

en kan ik ze zelf vervangen?

andree 0

15 jaar

Andree
je geeft nergens de Km stand op, en die schat ik op rond de 20.000 Km per jaar en dit maal 21
als die hoog is zal er met de verstuivers ook wel iets zijn, de gloeistiften kunnen nog zo goed gloeien maar als de verstuiver niet verstuift maar druppeld loopt de motor voor geen meter, en rookt ook erg, als je toch bezig ben draai de verstuivers er even uit en laat die even afpersen en testen, kost niet zo veel maar je weet zeker dat er geen slechte tussen zit. ook is het mogenlijk dat bij een zeer hoge Km stand van de pomp de persklepjes op de pomp lekken dan loopt de druk in de leiding elke keer terug, dit is ook niet bevoordelijk voor een goede verbranding,

mijn mening, je bent toch bezig haal de verstuivers er even uit en laat die controleren.

Succes marcel.

spanbandje 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.