Mercedes-Benz 250: roken 250 td w124

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Diesel, Motorcode: 250 d

hallo allemaal,

ik heb een w124 250 td(station) uit 1988
als ik s ochtends de auto start na voorgloeien loopt hij vreselijk slecht. hij rookt heel erg dan. als ikhem start met het gaspedaal in loopt hij iets beter. het lijkt dat hij niet op alle cylinders loopt.
als de motor warm is loopt hij wel regelmatiger maar nog niet helemaal mooi rond.
als ik het toerental verhoog van 700 naar 1000 toeren schudt hij erg.
het voorgloeilampje gaat gewoon uit als hij loopt.
zou er een verstuiver kapot zijn?

andree

Geplaatst door andree (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 250? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

scroby567 (0), 15 jaar geleden

Ik zou de brandstoffilter eens nakijken of brandstofvoorfilter...

andree (0), 15 jaar geleden

brandstoffilter is nieuw. brandstofvoorfilter?
waar zit dat?
ik heb alleen het ronde brandstoffilter op het blok gedaan.

scroby567 (0), 15 jaar geleden

links naast de brandstoffilter klein zwart rondje met 1 vijs vastgevezen

andree (0), 15 jaar geleden

met 1 vijs vastgevezen?

hahaha ik snap er helemaal niks van.
ga straks gelijk s kijken.
ik kom erop terug
fijn weekend

basco (0), 15 jaar geleden

volgens mij zijn er gewoon een of meerdere gloeibougies kapot.

als het brandstoffilter verstopt is, houdt hij in bij kracht leveren (optrekken of meer toeren) in zijn vrij loopt hij dan wel goed, ook als je gas geeft

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

ik gooi het ook op de gloeiers,voorfilter kun je zien moet je langs je luchtfilterhuis naar beneden kijken zie je eenk lein plastic filtertje zitten gewoon tussen de leiding geplaatst

jogr63 (0), 15 jaar geleden

Met een kapotte gloeibougie zou hij warm wel gewoon goed moeten lopen,

verstuivers controleren daarna evt. compressie meten.

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

dat klopt[quote=jogr63]Met een kapotte gloeibougie zou hij warm wel gewoon goed moeten lopen,

verstuivers controleren daarna evt. compressie meten.[/quote]

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

mooi niet
als de gloeiers defect zijn loopt ie ook warm niet mooi rond
heb ik al met meerdere diesels gehad

jogr63 (0), 15 jaar geleden

Het zal wel Jerry, maar dan heb je het waarschijnlijk niet over een ouderwetse voorkamer diesel.

CARS&MOTORS (0) PRO, 15 jaar geleden

juist de oudere
de voor kamer is t snelst aan t afkoelen
en de gloeistift compenseert dit
tegen woordige diesels direct ingespoten hebben een dusdanige compressie dat ze ook zondergloeiers starten aanslaan en rond lopen warm en koud

jogr63 (0), 15 jaar geleden

wij worden het niet eens, we hebben het wel over warm niet mooi lopen en niet over warm niet goed starten toch.

andree (0), 15 jaar geleden

brandstofvoorfilter gedaan. maakt geen verschil.
kan ik de gloeiers zelf testen?
ik heb ze ooit wel s van een golf vervangen. was niet moeilijk. bij mercedes wel of valt dit ook wel mee?

anoniem-1573996169 (0), 15 jaar geleden

onder de motorkap links voor zit je gloeirealis afgedekt met een plastic kap,die kap pak je eraf dan trek je de stekker los die naar je gloeiers gaan als je die stekker lostrekt zie je in de stekker ronde aansluitpunten en hele kleine lettertjes van je cilinders 1-2-3-4-5 6 zal niks in zitten daar kun je een ohm meter inzetten en testen,ikzelf pak altijd een draad steek ik in een van die kontakten en de andere kant op de accu plus ketsen als er een vonkje springt is de gloeier goed geen vonkje gloeier kapot en daarbij staat in kleine letertjes welke cilinder je hebt

andree (0), 15 jaar geleden

ok ga ik proberen robby

en kan ik ze zelf vervangen?

spanbandje (0) PRO, 15 jaar geleden

Andree
je geeft nergens de Km stand op, en die schat ik op rond de 20.000 Km per jaar en dit maal 21
als die hoog is zal er met de verstuivers ook wel iets zijn, de gloeistiften kunnen nog zo goed gloeien maar als de verstuiver niet verstuift maar druppeld loopt de motor voor geen meter, en rookt ook erg, als je toch bezig ben draai de verstuivers er even uit en laat die even afpersen en testen, kost niet zo veel maar je weet zeker dat er geen slechte tussen zit. ook is het mogenlijk dat bij een zeer hoge Km stand van de pomp de persklepjes op de pomp lekken dan loopt de druk in de leiding elke keer terug, dit is ook niet bevoordelijk voor een goede verbranding,

mijn mening, je bent toch bezig haal de verstuivers er even uit en laat die controleren.

Succes marcel.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.