hallo,
weet er iemand hoe het zit met oliedruk als je de oliekoeler loskoppeld. dus de leidingen in het carter eruit en de leidingen die uit het carter komen afstopt. je zou zeggen dat hij de olie gewoon vanuit het carter weer terug aanzuigt. of krijg je dan olie druk problemen?
mvg, Tim.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
zou ik niet doen, eerder de in gaan en uitgaande leiding van het karter doorverbinden
ja, maar ik heb hier zo'n ding binnen staan waar ze de olie leidingen af hadden gesloten. niet doorverbonden, maar beide leidingen gewoon afgeknepen. koelwater hadden ze wel doorverbonden.zo rijdt deze al 2 maanden rond. omdat er een leiding uitgesprongen was heb ik beide aansluitpunten dichtgelast. ook heb ik de 2 pijpjes die in het carter zitten, van pomp naar dat zijstuk, weggehaald. nu staat dus na een niet al te groot rondje de motor vast. tijdens de rit geen olie lampjes inhouden of wat dan ook. leek goed te rijden. ik zet hem met lopende motor voor de deur en kom terug gelopen en hij staat stil, motor vast.... het zal heus wel een smerings probleem zijn, maar ik kan niet verklaren waar het nu fout gegaan is, de koeler was immers al afgesloten.
ik veronderstel dat de koeler in serie met de hoofdgallerij staat en de olie drukschakelaar zit op het oliefilter waar dus inderdaai druk aanwezig zal zijn; afpluggen heeft als gevolg olie via overdruk rechtstreeks naar carter
hoe ze er van te voren mee hebben kunnen rijden is mij ook een raadsel een paar 100 besparen heeft nu wel erg grote, maar voorspelbare schade
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar