close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 190: Brandstof soort

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 e basic

Hallo forumvrienden.

Heb met mijn 190 1.8e basic altijd (super bleifrei c.q) loodvrij 98 getankt. Kwam gister bij Esso in Venlo en deze verkochten dit produkt niet meer. Tank was bijna leeg en moest wel tanken, heb toen een nieuw Esso produkt getankt maar ook dit was loodvrij 95.

Het is een auto ZONDER katalysator. Heb direkt na thuis komst (30 kilometer) de handleiding gelezen. Deze schreef "bij het rijden op normale benzine moet de codeerstekker beslist in de stand N staan.
VRAAG 1 klopt het dat de codeerstekker links voor onder de moterkap zit en niet achter de accu of moet van beide stekkers de code gwijzigd worden ?

VRAAG 2 heb ik nu motorschade ?

VRAAG 3 of haal ik nu Normaal/Super en 98 RON en 95 RON door elkaar , onderhouds boekje is tenslotte van 191 !

Maar ik ben de draad even kwijt

Groet Rene

Geplaatst door

Rene 2574 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

alles laten staan zoals het staat - deze stekker is voor in landen met minder kwaliteit van brandstof (octaan) in nederland heeft u daar geen enkel probleem mee. zoek ze dan zelf niet op

nicwil 0
badge

15 jaar

Normale benzine (wordt in Duitsland nog steeds verkocht) heeft een octaan van 91. 95 octaan zal wel genoeg zijn voor deze motor.

oldford 0
badge

15 jaar

In het instructieboekje staat duidelijk vermeld dat wanneer het octaangehalte minder is dan 98 RON de codeerstekker
aan de linkerzijde onder de motorkap op N moet staan. Het lijkt mij verstandig om de voorschriften die Mercedes Benz
zelf geeft gewoon op te volgen. Het rijden in de stand N geeft geen enkel probleem. Het enige verschil is dat de motor
iets minder vermogen levert maar dat is nauwelijks waarneembaar. mvg. Arie

ahavelaar 0

15 jaar

je moet idd de code stekker aanpassen, kan je gewoon aan trekken en dan goed zetten.
heb zelf ook een 190 gehad met zo'n stekker.
je kan gewoon 95 tanken en de stekker op de juiste positie zetten.
als je een keer 98 tankt de stekker weer veranderen.
ik denk niet dat je motor schade hebt, wel de stekker goed zetten anders gaat het op de lange termijn wel fout.

dockedmarc1 0

15 jaar

Als je 98RON tankt (wat steeds minder vaak zal gebeuren omdat het bij veel tankstations niet meer te koop is)
kan de codestekker gewoon op N blijven staan. Dit kan absoluut geen kwaad. mvg. Arie

ahavelaar 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.