Een hele tijd geleden hoorde ik een heel hard klapperend geluid vanonder de motorkap,
ik ben niet doorgereden maar ik moest af en toe wel een klein stukje,
bijna iedere keer als ik stopte viel de motor ook uit.
Nu is het blok in de soep gedraait dus hij start niet meer,
maar er branden ook geen lichtjes op het dashboard en ik hoor niks van een startmotor ofzo,
heeft dit allemaal met het defecte blok te maken of is er meer aan de hand?
De rest van elektriciteit werkt alleen de lichtjes van het dashboard niet...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ff kijken als ik het goed begrijp
je hoorde tijd geleden een flink ernstig geluid onder de motorkap
tot dan geen enkele melding in auto
nu is de blok einde verhaal
maar op contact brand nog steeds geen lampje (terwijl de motor, olie, abs en de hele rateplan moet branden voor te controleren of de lampjes heel zijn)
bij het starten hoor je de startmotor niks doen zelf inslaan niet
verstandigste is om hem naar een garage te brengen die kunnen direct je meer vertellen
als inderdaad de motor in de soep is gelopen dan kan het alleen vv van blok al snel tegen de 1000euro zitten
dan heb je wel geluk met een goedkope 2de hands blok, blok ligt op laagst 250 maar meestal rond de 800-1000euro nieuw 10.000euro.
als de garage toevallig zelf ook al meer kan dan kunnen ze ook iets zeggen wat betreft elektrisch
als ze niet aangestuurd worden dan kan er geen spanning op staan op de computer van de motor of hij is zelf kapot (deze liggen ook niet laag rond de 500euro )
kort gezegt je moet geluk hebben dat er niks al te ernstig is
ps hard klappernd geluid en nu motor in de soep gelopen kan duiden op een d-riem die gesprongen is. dan is een kop revisie ook mogelijk mits de zuiger geen schade hebben. dit ligt al weer lager rond de 1000 met arbeid
zoals gezegt een bedrijf kan de wagen direct zien en controleren en testen gaat makkelijker dan via de web
ps hard klappernd geluid en nu motor in de soep gelopen kan duiden op een d-riem die gesprongen is. dan is een kop revisie ook mogelijk mits de zuiger geen schade hebben. dit ligt al weer lager rond de 1000 met arbeid
zoals gezegt een bedrijf kan de wagen direct zien en controleren en testen gaat makkelijker dan via de web
Kan ik dit zelf controleren?
14 jaar
distributie reim onmogelijk, mercedes maakt alleen motoren met ketting!
mischien ketting gebroken!
in het begin toen het geluid er al was,
kon ik gewoon rijden, dus ik denk niet dat he de ketting was,
ik dacht eerder aan een krukaslager ofzo.
14 jaar
zo te lezen ligt de motor in de soep.
auto weg doen of motor over bouwen
14 jaar
ik heb nog een 2liter blok liggen, ook voor automaat,
past dat ook?
14 jaar
Ik denk dat zeer waarschijnlijk de drijfstang-lagers uitgelopen, versleten zijn, dit door verstopte oliekanaal of smurrie in het oliepomp. Het beste wat je kunt doen is een zelfde motor blok bij de sloperij halen en laten inbouwen, kost zo'n 6 á 700 euro's incluis, suc6.
dat lijkt mij ook de beste oplossing, hoewel de 2 liter ook wel past.
ja maar een voor een 2.3 motor betaal je 700 euro en dan nogis 500 euro bij de garage voor het installeren ervan.
Het 2liter blok heb ik al, dus ik denk dat dat toch mijn keuze word.
Ik kan wel gewoon het blok laten vervangen? heel de motor is niet nodig?
14 jaar
wel leuk en aardig dat je een blok hebt liggen het probleem is dat hij herkeurd moet worden bij de rdw
dit omdat de motor cilinderinhoud gewijzigd is
meestal gaat het net andersom van een 1.8 naar een 2.0 bijwijze van
belastingvrij krijgt deze toch niet meer tot en met 1987 de laatste pas. hiernaar blijf je belasting voor betalen.
eventueel eerst informeren wat rdw ervan vindt
het zou lullig zijn dat je binnen een jaar problemen krijgt door dit voorval
tevens kan de wagen ook niet meer apk goedgekeurd worden op de zelfde feit
Bullshit Werner.
Indien het aantal cilinders niet gewijzigd wordt, kan en zal het voor de APK geen gevolgen hebben.
Goedkeuring door de RDW enkel vereist bij vermogensTOENAME, en dan dat nog in verband met de verzekering. Die ziet op kenteken een lager vermogen dat de auto heeft en dat kan gevolgen hebben bij eventuele schadegevallen. Ook qua contructie-eisen moet de wagen dan gekeurd worden, omdat een zwaardere motor meestal ook gepaard gaat met aanpassingen aan remmerij en ophanging.
Een auto met lager vermogen verzekeren terwijl er meer op kenteken staat zal geen problemen opleveren.
Groeten Marcel
@hellbat
als jij gelijk hebt
dan is er geen probleem
maar ik weet niet hoe het met een kleinere motor is geregeld
vindt het lullig als je daar later problemen meekrijgt
en inderdaad de cilinders worden gecontroleerd
maar dacht ook de cilinderinhoud vandaar dat het dan problemen zal geven
Ik ken wel iemand die inderdaad van een 4cil naar een 6cil is gegaan
en die moet daar een heleboel procedures en keuringen voor ondergaan.
In mijn geval denk ik dat er geen probleem is, maar ik ga het toch is navragen!
Bedankt in ieder geval voor deze tip!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar