Beste mensen
Ik heb een aantal probleempjes met mijn 190D (181000km)
In de eerste plaats lekt de wagen olie , boven de waterpomp staat hij nat , ook onderaan , dit komt vermoedelijk van achter de vacuumpomp omdat hier een druppel olie aan hing , maar helemaal zeker ben ik het niet . Het is vreemd omdat de druppel aan het dekseltje hing en niet ter hoogte van de pakking . Dit dekseltje is echter niet demonteerbaar . Het zou ook kunnen dat de olie daar terecht is gekomen via de krukaspoulie en dat de keerring dus lekt . Verder vind ik het vreemd dat er olie boven de waterpomp hangt , dit zou dan van tussen de koppakking moeten komen ??? Mijn oliedruk staat op 3 en bij warme motor stationair op 2 . Hij rookt ook niet en er hangt geen mayo in het koelwatervatje .
Verder lekt mijn radiator onderaan een beetje , dit aan de rechterkant ( als je voor de wagen staat , dus niet de kant van het kraantje) .Wss wordt dit een nieuwe radiator ??
Verder heb trilt de wagen ook op autostrade , ik heb mijn wielen gebalanceerd en hiermee is het deels opgelost . Het trillen komt volgens mij van achteraan . Ik heb de hardy-schijven gecontroleerd en deze lijken mij nog in orde . De cardan kan ik wel in langsrichting verschuiven , is dit normaal ? Het gaat over een 2cm in totaal . Zou dit trillen door het differentieel kunnen komen ? Dit zweet ook wel een beetje . De wagen heeft een sperdifferentieel , hoewel ik betwijfel dat dit nog werkt . De wagen brak onlangs uit en het controlelampje bleef branden . Ik heb het gereset (via de stekker van de knipperdiagnose) en het lampje brandt niet meer . Nu was mijn vraag of dit eenvoudig te reviseren is zo een sperdifferentieel ?
Ik heb de wagen nog niet zo lang en deze is afkomstig uit duitsland dus kilometerstand is niet 100% zeker .
Groeten
Knapen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ge moet eens kijken tussen het uitlaatspruitstuk of er daar olie lekt aan de cilinderkop,en het trillen veranderd dat als er lastwissel is?zoja dan zijn de hardy schijven versleten
Ik vind het vreemd dat het trillen vooral bij hogere snelheden optreedt . Zou het kunnen dat ondanks het balanceren er toch slingering in mijn wielen zit ? Ik kan natuurlijk die hardy schijven vervangen maar weet niet of het daarmee zou opgelost zijn . Tussen het uitlaatspruitstuk zweet hij inderdaad een beetje aan de kop . Kan dit kwaad ?
Groetjes
Pieter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar