Mercedes-Benz C-Klasse: C200 cdi (1998) type 202 kombi schokt in eerste vernelling

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,2

Hallo,

ik heb sinds kort een mercedes en wat mij opvalt bij deze auto is dat als ik optrek vanuit de eerste vernelling dat de auto schokt.
als ik het gaspedaal waat dieper intrap en dan de koppeling op laat komen dan is het goed, maar zodra ik een klein beetje of helemaal geen gas geef schokt de auto, in de rest van de versnellingen heb ik geen last.

en dan nog een knullige vraag, waar staat ASR nou werkelijk voor?

Alvast bedankt!

willemdj

Geplaatst door willemdj (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

ToniMB (0) PRO, 13 jaar geleden

Lijkt me een versleten hardyschijf, dat is die rubberen schijf in de aandrijfas.
Oh en ASR staat voor antislipregeling.

willemdj (0), 13 jaar geleden

Ik heb hem vandaag even op de brug gehad, hardy schijven en motorsteunen zijn intact.

ToniMB (0) PRO, 13 jaar geleden

Hardyschijf ook onder spanning gezet? Ziet er onbelast vaak nog goed uit maar kan dat toch aan het scheuren zijn of speling bij de bussen hebben. Gaat het overschakelen wel soepel verder of heb je moeite om echt soepel te schakelen? Zou ook lucht in de koppeling kunnen zijn namelijk.

ernie44 (0), 13 jaar geleden

hoi ,

ik heb een c180 uit 1995 en ik heb hetzelfde probleem ,

willemdj (0), 13 jaar geleden

Hij schakelt verder soepel, het is wel even wennen natuurlijk, want ik ben bmw gewend

ToniMB (0) PRO, 13 jaar geleden

Bij het verversen van de remvloeistof wordt vaak vergeten de koppeling mee te nemen, dat kan zulke klachten veroorzaken, is ook lastig beoordelen als je niet weet hoe het hoort te zijn of als je de auto al heel lang hebt omdat het dan geleidelijk steeds erger wordt en je went eraan. Het probleem zit in elk geval in de aandrijflijn, de koppeling even goed doorspoelen is wel verstandig maar ik denk toch dat het de hardyschijf is.
Vergeleken met BMW verschilt het gevoel in de koppeling trouwens nauwelijks alleen bij Mercedes grijpt hij eerder aan.
Ernie moet natuurlijk dezelfde dingen controleren als hij dezelfde klacht heeft.

ernie44 (0), 13 jaar geleden

ik wil de schijf gaan vervangen , maar ik zie dat er veel verschillende maten zijn .
hoe kom je erachter welke maat je moet hebben ?

ToniMB (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je hem bij dealer op chassisnummer bestelt krijg je zeker de goeie, maar bij andere onderdelenzaken ook wel lijkt me.

ernie44 (0), 13 jaar geleden

ik ga morgen naar de dealer ,
en laat het wel weten als hij erin zit
bedankt

ernie44 (0), 13 jaar geleden

vandaag bij de dealer geweest ,
voor kost hij 56 euro ex.
achter 58 euro ex.

is het veel werk om die schijven te vervangen ?
en welke is meestal slecht of kun je ze beter allebij vervangen ?

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

u kunt goed zien als hardy schijf is versleten (speling of gescheurd)
voorste - 1/2 u- achterste komt weinig voor (gescheurd )1/2 u;
ps; probeert eerst eens even uw koppeling een paar keer te laten slippen of het niet beter is -- vermoet harde plekken koppelingplaat door veel stad verkeer

ernie44 (0), 13 jaar geleden

hoi ,

ik heb de koppeling een paar keer laten slippen , het probleem is nu verholpen ,

bedankt voor de tip en de goedkope oplossing

willemdj (0), 13 jaar geleden

Mijn auto staat bij de spuiter, ik zal als ik hem terug heb ook eens de koppeling te laten slippen, idd door stadverkeer kan idd zijn de auto komt uit hartje rotterdam, (heb hem net)

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

auto's deze serie's die veel stads verkeer of file rijden hebben of krijgen dit probleem, tientallen en meer met slippen opgelost -maar heb ook complete koppeling ervoor moeten vervangen bij deze dit met slippen kort nadien dit terug krijgen.
suc6
ps :laat maar weten als het ook is opgelost

willemdj (0), 13 jaar geleden

Heb weer gekeken maar hij schokt nog steeds, ik voel het bij mijn rechterachterwiel wegkomen.

mijn vermoedens:

motorsteun kapot (waarschijnlijk niet goed nagekeken) daardoor kantelt de motor en begint hevig te schudden bij het schakelen vanuit neutraal naar de 1e versnelling, hierdoor komt er kracht en spanning naar de aandrijflijn, doordat de motor schud word de trilleng naar achter gebracht, en voel ik het van achteruit.

als iemand denkt dat ik het helemaal bij het verkeerde eind heb moet diegene dat zeggen want dit is zwaar irritant.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

bij motor steunen kapot krijgt u meestal een dreunent geluid binnen maar schudden volgens mij niet,toch nog niet voorgehad , hebt u met vorige aanbeveling geprobeert.als het van achter voelbaar is reactiestangen op speling (sleet silenbloc's) nazien

willemdj (0), 13 jaar geleden

Nou eerlijk gezegd denk ik toch van wel, ik heb de kap opengedaan en toen kon ik vauit mijn zitplaats de motor zien, bij het gasgeven vanuit stilstand zie je dat de motor aan de bijrijderskant kantelt.

is hier een andere verklaring voor?

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

sta altijd open voor bijleren ik hoop dat u de juiste oplossing heb , maar betwefel het gezien onze jaren ondervinding succes ermee

PeterK011 (5), 13 jaar geleden

Controleer even af de bouten van de motorsteunen vast zitten,ik had enkele jaren terug ook het probleem met m'n 220cdi W202.Bij vertrekken vanuit stilstand steeds een vreemd geluid.We hebben er lang moeten achter zoeken!Toen bleek dat de onderste bouten van de motorsteunen los zaten.1 bout was reeds zodanig versleten van het wrijven tijdens het los zitten,dat hij bij aanspannen direct afbrak.Wel de onderste bouten,dus je hebt een put of hefbrug nodig om erbij te kunnen.
Mvg

willemdj (0), 13 jaar geleden

Oke ik zal er naar gaan zoeken, ik zal eerst de motorsteunen controleren, hoe kan ik dit het beste uitvoeren om zekerheid te hebben?

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

u kan er best een goede monteur eens laten naar zien of u doet mijn inziens veel nutteloze kosten. Aan u vraag en antwoorden te lezen-zoals schokt ,dan motor kantelt, motor galopeert.

willemdj (0), 13 jaar geleden

dat de motor een beetje gallopeert heeft niets te maken met het optrekken, en ik maak geen kosten dus weet niet wat ik met dit antwoord moet....

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

nogmaals best een goede monteur raadplegen-einde bericht.

willemdj (0), 13 jaar geleden

Heb ik vanavond gedaan, hij vind het een raar probleem, hij zegt dat het in de koppeling zit zoiezo, heel even was het probleem weg door het steeds laten slippen van de koppeling, later kwam het probleem langzaam terug, binnenkort gaat de versnellingsbak er even achterweg om te kijken of er iets te zien is.

Jullie horen nog

cor9 (0) PRO, 13 jaar geleden

op 5 sept al aangegeven-maar u deedt er verder niets mee- zonde van de tijd die ik er aan besteedt

willemdj (0), 13 jaar geleden

Ik heb nooit gezegd dat ik er niets mee heb gedaan, ik heb het geprobeerd toen maar niet genoeg waarschijnlijk, ik heb het opnieuw geprobeerd gisteravond nog, het is nu nog niet terug gekomen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.