bb
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Waarom ga jij meten op delen waarvan je niet weet WAT je moet meten?
En de ECU ook al open gehad........
meestal gaat er op die manier meer kapot.
Wat is het probleem en heb je de auto al laten uitlezen?
mvg,
Hans.
heb auto al uit laten lezen
en er is iets met het lucht massa gedeelte
die 4 pinnentjes mag je na mijn weten niet kortsluiting meten
richting de draden in de ECU
heb zelf wel ervaring met soldeer werk als het moet kan ik zoon ecu zelfs wel na maken
alleen zit je met de IC`s die moeten programeerd worden
en dat kun je zelf niet doen
dus mijn vraag is gewoon klopt het dat je op pin 1 en pin 2 kortsluiting meet?
want de luchtmassa meter werk niet terwijl ik op de kapotte luctmassa meter ook op pin 1 en pin 2 kotsluting meet
en op een nieuwe luchtmassa meter niet
dus alsk die aan zou sluiten op de draden van lucht massa meter
die kortsluiting meten kan het zijn dat je de LMM weer op blaast
dus alleen reageren als je het andwoord hebt
of een schema van het ECU gedeelte is ook welkom
zodat ik kan zien waar de onderdelen voor dienen op de ECU
en kan repareren
15 jaar
'dus alleen reageren als je het andwoord hebt"
een beetje minder mag ook wel.........
vergeet niet dat je op dit forum met vrijwilligers te maken hebt, die proberen je te helpen.(gratis)
mvg,
moderator.
Tja, ik had wat willen vragen om het probleem duidelijker te maken.
Maar dat schijnt niet te mogen, dus doe ik het maar niet.
hoi vragen mag altijd
wat hans4040 doet vind ik gewoon jammer
bij hem komt het er op neer dat ik niet weet wat ik doe
en dat ik meer kapot maak om de ECU aan binnen kant tebekijkensulk soort andwoorde moet je dus niet mee komen
want dat heeft tog totaal geen zin lijkt mij?
15 jaar
Wat ik bedoel te zeggen is, dat in de ECU kijken en zomaar ergens de meetpennen op zetten totaal geen zin heeft als je niet weet wat je moet meten.
Daarmee bedoel ik de gemeten waardes...je zegt zelf al: "ik meet kortsluiting, klopt dat?".
Maar als je weet wat je doet vind ik het prima en heb ik zelfs de juiste waardes voor je.
Dus, als je er prijs op stelt wil ik die wel opsturen via de mail......
mvg,
Hans.
op sturen naar de mail kan altijd
de waardes van de weerstanden die er in zitten
kun je af lezen aan de weerstanden zelf
maar meeste probleem zit het hem bij de stekker op de LMM
waar de stekker op de luchtmassa meter komt
op 2 pinnetjes meet ik daar op kortsluiting
wamt als het goed is is dat net de bedoelding dat je daar korts;uiting op kunt meten
want dan zou de LMM ook kortsluiting krijgen
gr jente
15 jaar
Testprocedure in je mailbox
Succes.
mvg,
Hans.
ikm heb dat even bekeken wat ik mijn mail box zat
kan helaas de auto niet starten
maar daar staat dus op de ECU pin 5 en pin 22 op ecu moet je meten
maar als ik de pinnentjes meet ik kortsluitng
zowel op pin 5 en 22 die maken bijden kontakt met de -(aarde)
dat lijkt mij niet te kloppen denk ik als er een spanning van 0,8 tot 1 volt op moet staan
15 jaar
Ik kan je nog 1 tip geven:
van een collega moderator hoorde ik dat je in Twijzelerheide zo een andere ECU kan ophalen en dat ze die ook nog voor je programmeren.
Dat is bij jou in de buurt, 14 KM.
mvg,
Hans.
Bedankt voor de tip
maar ik zoek een orginele c36 AMG computer die geprogrameerd is door AMG zelf
want daar zit nogal wat verskil in zelf geprogrameerde computers en de orginelen door AMG geprogrameerd
die computers zijn totaal anders dan een normale c280 ECU
1 van een c280 past er in maar die geeft de motor niet de benzine en de lucht die hij echt nodig heeft
gr jente
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar