Mercedes-Benz C-Klasse: kan iemand mij vetellen wat dit is (zie foto)

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 D

Goedemorgen,

kan iemand mij misschien vertellen wat dit is.
Zoals je op de fotos kan zien zie je dat er vanaf de gashendel een staafje loopt naar een ander onderdeel.
Mijn probleem was dat dit staafje los geschoten is.
Ik heb hem weer zo goed mogelijk bevestigd.
maar ik merk nu dat je hem kunt schuiven voordat je hem vast zet.
Op dit moment komt er pas beweging als je het gas wat dieper intrapt.
Dus als je gas geeft dan gaat de gaskabel naar rechts en trekt dat staafje mee.
als je weinig gas geeft dan gebeurt er niets maar als je vol gas geeft dan gaat de gaskabel wat meer naar rechts waardoor er beweging komt in het staafje.
Mijn vraag is nu, wat is dat rood omcirkelde gedeelte en moet dit onderdeel continue werken of pas bij vol gas.
ALs het continue moet werken dan moet ik het staafje namelijke strakker afstellen.

alvast bedankt voor de hulp.

[url=http://img190.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img190.imageshack.us/img190/5159/...[/img][/url]

sinterklaas

Geplaatst door sinterklaas (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

29 Reacties

sinterklaas (0), 14 jaar geleden

niemand ??????????????????????

vraagje (0), 14 jaar geleden

Geen idee maar bij zo`n haast voor het antwoord
een tip rij even langs de dealer vraag het daar even daar kunnen ze je het haar fijn verttellen

ik denk dat het gelijk op moet gaan met gasschuif

sinterklaas (0), 14 jaar geleden

fout !!!!
de dealer die loopt namelijk van de balie tot aan zijn KASSA, naar buiten gaan lopen met de klant mee dat staat niet in zijn voorwaarden.
daar wordt hij moe van.
daarom vraag ik het hier bij problemcar.
de mensen hier zijn niet te beroerd om antwoord te geven.

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

volgens mij is dat een vollast regeling

vraagje (0), 14 jaar geleden

Lekkere dealer dan nou hier bij in apeldoorn zijn ze er niet te beroerdt voor zelfs niet om een remlampje te monteren en dan is het nog service van de zaak
geen auto gekocht daar trouwens

Hans4040 (320) PRO, 14 jaar geleden

EGR regeling.

sinterklaas (0), 14 jaar geleden

ja oke dank jullie wel voor de info maar moet deze continue mee werken of pas bij vol gas.
want bij het eerste stukje gebeurt er nu niets.
als het een egr regeling is dan laat ik hem liever uitgeschakeld of heb ik het verkeerd.
Dus mijn vraag was eigenlijk moet hij contineu mee werken of pas op het laatste stukje.
alvast bedankt.

sinterklaas (0), 14 jaar geleden

volgens de garage is het een pomp die ervoor zorgt dat je toeren niet in een keer terug vallen als je je gas ineens loslaat.
Maar wist geen antwoord te geven of het direct mee moet gaan moet je gashendel.
zoveel garages (5), zoveel monteurs (7)en zoveel verschillende antwoorden en niemand die een duidelijk antwoord kan geven.
heb zelfs de dealer opnieuw geprobeerd en die zegt achter laten dan gaan we het onderzoeken.
zucht.

willy9 (0) PRO, 14 jaar geleden

terugvoergas regeling( egr) werkt op een bepaald toerental en belasting van de motor bij vol gas moet de klep gans mee open gaan als ik het goed herrinnerd

sinterklaas (0), 14 jaar geleden

dank je wel voor de info,
jongens jullie allemaal bedankt
hier kan een menig monteur nog een wijze les leren.
de een noemde het een turbo (pfff in een c200 uit 93)
de ander zei dat het naar je versnellingsbak liep
een montuer van speedy zei dat je het gewoon los kon schakelen zonder problemen (waarom heeft de fabrikant het er dan op gezet pfffff)
gelukkig is er problemcar.
dank allemaal

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=sinterklaas]een montuer van speedy zei dat je het gewoon los kon schakelen zonder problemen (waarom heeft de fabrikant het er dan op gezet pfffff)
gelukkig is er problemcar[/quote]
Nu begrijp ik ook waarom een monteur niet mee naar buiten loopt.....

''wie gelooft er nog in sinterklaas'' ?? [url=http://img42.imageshack.us/my.php?image=...][img]http://img42.imageshack.us/img42/5688/kn...[/img][/url]

Gr. paul

Hooghe jozef (0), 14 jaar geleden

ge moet ne keer dat rubber slangetje weg doen van dat onderdrukventiel en rij dan eens een blokje om probeer te accelereren ..... nie goed he ( niet zo op de snelweg)

yigit06 (0), 14 jaar geleden

ik heb zelf een c-klasse 1.8 benzine ik heb zoiets niet het is zeker geen fabrieks spul ik weet niet wie het erop heeft gezet maar wel een mooie uitvinding waar dient het voor dat je gas haakt en dat het terugduwt mischien had de vorige eigenaar een probleem en heeft iemand het erop gemonteerd. ik ben wel benieuwd. waar het voordient. veel succes

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=yigit06]ik heb zelf een c-klasse 1.8 benzine ik heb zoiets niet het is zeker geen fabrieks spul ik weet niet wie het erop heeft gezet maar wel een mooie uitvinding waar dient het voor dat je gas haakt en dat het terugduwt mischien had de vorige eigenaar een probleem en heeft iemand het erop gemonteerd. ik ben wel benieuwd. waar het voordient. veel succes[/quote]
zeker origineel fabrieks spul
zat al op de 307 408ed
heb me dr nooit iun verdiept wat t doet
mar is wel origineel
t neemt de luchtklep in dat huis mee en de vacuumdoos zorgt er voor dat de klep niet gaat klapperen

paulmichiel (0) PRO, 14 jaar geleden

Is EGR, afsluiten en afdopen die zooi. Gaat hij zuiniger van lopen door een betere verbranding.

sinterklaas (0), 14 jaar geleden

hoe sluit ik hem af dan.
welke dingen moet ik losmaken en zo.
mvg

abid (0), 14 jaar geleden

[quote=paulmichiel]Is EGR, afsluiten en afdopen die zooi. Gaat hij zuiniger van lopen door een betere verbranding.[/quote]
niets afdoppen, het zit er niet voor niets op. dat schuifje gaat inderdaad alleen mee bij volgas dat zorg voor meer lucht doorgang.
zo laten dus, niets aan doen.


gr.abid

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=abid]niets afdoppen, het zit er niet voor niets op.[/quote]
[url=http://img30.imageshack.us/i/egrdwars3.j...][img]http://img30.imageshack.us/img30/1059/eg...[/img][/url]

Bovenstaande is het gevolg van het NIET optijd aanpakken van de EGR......

Gr. paul

CARS&MOTORS (0) PRO, 14 jaar geleden

krijgt ie lekker veel lucht door????

Hans4040 (320) PRO, 14 jaar geleden

[quote=yigit06]ik heb zelf een c-klasse 1.8 benzine ik heb zoiets niet het is zeker geen fabrieks spul ik weet niet wie het erop heeft gezet maar wel een mooie uitvinding waar dient het voor dat je gas haakt en dat het terugduwt mischien had de vorige eigenaar een probleem en heeft iemand het erop gemonteerd. ik ben wel benieuwd. waar het voordient. veel succes[/quote]
Het is wel degelijk origineel.
Het betreft hier trouwens een diesel.

Hans4040 (320) PRO, 14 jaar geleden

[quote=abid][quote=paulmichiel]Is EGR, afsluiten en afdopen die zooi. Gaat hij zuiniger van lopen door een betere verbranding.[/quote]
niets afdoppen, het zit er niet voor niets op. dat schuifje gaat inderdaad alleen mee bij volgas dat zorg voor meer lucht doorgang.
zo laten dus, niets aan doen.


gr.abid[/quote]
kan je gerust afsluiten en daarin ga ik mee met Paulmichiel.

ex-monteur (0) PRO, 14 jaar geleden

helemaal mee eens. egr wordt door fabrikanten gemonteerd om de strenge emissie-eisen te halen. ben zelf van plan de egr van mn ford focus op non actief te zetten maar weet nog niet precies waar die klep zit, heb er persoonlijk niet zoveel ervaring mee, maar ga dr nog ff een nieuwe topic voor openen.

tevens nog even een goed advies: geef regelmatig even plankgas wanneer je het egr systeem ontmanteld hebt zodat de hogere temperaturen in het uitlaat-systeem ervoor zorgen dat de roet afzetting verwijdert wordt (vandaar ook de rookwalm uit de uitlaat bij hoge toeren). nieuwere diesel mogen minder uitstoten (waarvoor dus die egr klep gemonteerd word af fabriek) maar zonder egr krijg je roet afzetting in je uitlaat systeem die er tijdens de roetmeting (bij de apk) uit komt. hierdoor kun je dus apk problemen krijgen.
maximale toeren echter alleen rijden met echt warme motor. wanneer de temp.meter 90c aangeeft is de motor vaak nog niet helemaal warm. pas na 20 a 30km rijden is de motor pas echt helemaal warm.

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=ex-monteur]maar zonder egr krijg je roet afzetting in je uitlaat systeem die er tijdens de roetmeting (bij de apk) uit komt. hierdoor kun je dus apk problemen krijgen[/quote]
En zo komen fabeltjes in de wereld............................... ;

Gr. paul

ex-monteur (0) PRO, 14 jaar geleden

hoezo fabeltje... misschien kun je dat onderbouwen? heb laatst nog van iemand gehoord die egr omzeild had en waarbij bij de apk meerdere roetmetingen gedaan moesten worden voordat de wagen uiteindelijk goedgekeurd werd...

als dat volgens jou broodje aap verhaal is, zou ik graag willen weten waarom dan. Ik vond het een aannemelijk verhaal...

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=ex-monteur]heb laatst nog van iemand gehoord die egr omzeild had en waarbij bij de apk meerdere roetmetingen gedaan moesten worden voordat de wagen uiteindelijk goedgekeurd werd..[/quote]
En hier wordt je misleid....

Doordat de EGR voorheen (al een poos) zijn werking niet goed deed, en pas veel later is omzeild is deze man niet direct door de keuring gekomen.

Maak even gebruik van de zoekfunctie: De voordelen van het afdoppen (niet altijd mogelijk) is op dit forum tot in de treuren besproken
geweest, en nog komen deze problemen dagelijks voorbij.

Ga dit verhaal niet nogmaals uitleggen / herhalen, dat het voldoende is onderbouwd is een feit........................

Gr. paul

ex-monteur (0) PRO, 14 jaar geleden

okee, bedankt voor je reactie.
Mensen, mijn excuses als ik (onbedoeld) verkeerde informatie heb proberen over te brengen.

Echter klopt de rest van het verhaal wel. Motor soms even op toeren jagen, dat houdt m schoner... (en dat is niet tegenspreekbaar ;-)

P. Kelder (0) PRO, 14 jaar geleden

[quote=ex-monteur]Motor soms even op toeren jagen, dat houdt m schoner... (en dat is niet tegenspreekbaar ;-)[/quote]
Klopt helemaal.... ;

Huidige diesels moeten tegenwoordig een beetje mishandeld worden wil je de motor schoonhouden.

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.