👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hoi, mijn auto heeft een paar probleempjes, de turbo fluit wat en is nat van de olie. verder bonkt de auto heel licht bijstationair lopen. Verder rijdt de auto goed, geen olie of vloeistofverbruik. De auto heeft 200dkm gelopen met autopas. Verder zit er wat olie rond de aansluiting van het inlaatspruitstuk op de motor.
BIj de garage vertelde ze me dat de turbo wat speling op de as had, maar voor deze te gaan reviseren werd mij aangeraden te kijken of de carterdruk goed is. Door de carteronluchting los te halen van de luchtslang vanaf het luchtfilter, daar afdoppen en de carterontluchting los en open te laten hangen. dan de buizen naar het inlaatspruitstuk schoonmaken, als deze dan weer onder de olie zaten zou het een lekkage van de turbo zijn, anders een teveel aan caterdruk die de olie in de luchtinlaat pompt.
Nu is mij vraag de volgende, hoeveel carterdruk mag een 5 cylinder turbomotor hebben, helemaal niks? De auto blaast wel wat gas uit de onluchting en als ik de dop eraf haal en los op de olievulaansluiting leg, blijft deze redelijk stil liggen. Er komt een mini beetje olie uit de cateronluchting boven op de kop. Hier zit ook nog een rond ding tussen, geen idee wat dat is, zit op de kop geschroefd. Iemand wat tips? Volgens de garagist liep de motor nog maai, en de rest van de auto rijdt verder prima. Wat zijn de kosten voor vervanging van de zuigerveren, en is dit niet wat vroeg bij 200dkm?
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
turbo heeft altijd ruimte op het asje. controleer de buis tussen turbo inlaatzijde en het luchtfilter als deze nat is van de olie komt dit via de carterontluchting. je kan nog even kijken of je luchtfilter schoon is maar ik denk dat dat geen soelas bied. kilometerstand zegt niet zoveel, als de vorige eigenaar de auto niet op een normale manier warm en koud gereden heeft of niet zo zorgvuldig was met servicebeurten kan deze al versleten zijn.
misschien is een ruilmotor van de sloop een optie of je moet kunnen leven met deze olielekkage ?
bij een deel revisie van deze motor ( zuigerveren, drijfstanglagers, pakkingset, koprevisie en distributieketting) zit je al gauw aan de 700 euro aan onderdelen zonder manuren.
marco
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar