Omdat de aansluitingen van de verstuiverleidingen bij de brandstofpomp een beetje lekten, zijn de o-ringen vervangen. Het lekken is verholpen maar sinds die tijd loopt de motor (wel op 5 cilinders) met een harde dieselklop c.q. nagelt heel hard. Ook trekt de auto heel slecht in 3 en 4 (automaat). De garagist heeft alles nog een keer gecontroleerd maar kan niets vinden. De pomp is er niet af geweest.
Voorheen liep de auot superstil en trok als een lier. Hoe dit op te lossen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zijn de leidingen van de pomp naar de verstuivers wel ontlucht??
Deze moeten nadien handmatig worden ontlucht.
Pieter,
Dat weet ik niet maar op een gegeven moment is die lucht er toch wel uit?
16 jaar
Het gedeelte tussen de opvoerpomp en de brandstofpomp ontlucht zichzelf wel, maar het deel van de pomp naar de verstuiver niet.
Motor laten draaien en de wartels op de verstuivers één voor één losdraaien en de brandstof er even uit laten stromen en weer vastdraaien.
Hierna moet de lucht eruit zijn en zou dat in ieder geval geen oorzaak meer moeten zijn voor het slechte lopen.
Let ook op dat de leidingen elkaar niet raken.
16 jaar
Het kan ook zijn , dat bij het loshalen in een van de verstuivers een vuiltje is terecht gekomen, waardoor een van de verstuivernaalden vastgelopen is.
Dan kun je n.l. ook een nagelgeluid krijgen.
Dit kun je testen door alle wartelmoeren op de verstuivers even los en vast te draaien en te luisteren wanneer het geluid weg is.
16 jaar
Ben nog vergeten te melden dat het probleem van slecht lopen alleen stationair te horen is. Eenmaal beetje op toeren lijkt de motor goed te lopen. Maar vervolgens trekt ie dus wel heel slecht.
16 jaar
Bij meer toeren, is de brandstoftoevoer dusdanig hoog dat dit waarschijnlijk minder hoorbaar is.
Ik zou toch de leidingen gaan ontluchten, anders kun je het niet uitsluiten.
16 jaar
Heb vanmiddag flink stuk met auto gereden en nu is het probleem zo goed als verdwenen, heb er dus niets aan gedaan. Misschien toch lucht (men had wel ontlucht) of vuiltje in de verstuiver? Zal het de komende dagen in de gaten houden. Elders op dit forum las ik van hetzelfde probleem bij een Mercedes en bij die auto is het ook vanzelf verdwenen na enkele honderden kilometers.
16 jaar
als je deze o ringen vervangend ,onlucht dit vanzelf naarmate je meer kilometers doet kan soms enkele dagen duren vooraleer al het nagelen weg is .
Vandaag 300km gereden en probleem is alleen bij koude start nog heel even waarneembaar maar na paar tellen helemaal verdwenen.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 250 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar