close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz 200 diesel 2.0: Compressie weg, en geluid en rook.

Bouwjaar: 1991

Beste lezers,

Vandaag reed ik op de snelweg en ineens voelde ik geen power meer, ik reed 120km/h en het werd steeds minder, compressie werd veel minder.
Toen auto stilgezet, en zag uit mijn uitlaat rook komen donker van kleur, niet veel maar was ook niet normaal.
Heb niet gekeken wat voor kleur want het was ook donker, was meer geintereseerd onder de kap.
Daar hoorde ik diverse geluiden en hoorde de dat de motor op 3 poten liep.
Ik hoorde alsof mijn ene zuiger moeite had, hoorde hem wel heen en weer gaan maar dan alsof ie door een plas met olie ging, soppend geluid!
ANWB gekomen en die zei tegen mij dat het mogelijk 1 van mij verstuiver kapot is.
Maar heeft hij gelijk, wat kan het zijn?
Ik kijk er zelf naar morgen als ik tips heb en misschien wel anders naar de garage.
Wat kost ongeveer de verstuivers en is het veel werk?

Graag reacties,

Andre


Geplaatst door

Mercedes 200D (115)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Verstuiver kan, ook koppakking kan doorgeslagen zijn vaak richting 1e cilinder.

Laat er even iemand met MB ervaring naar kijken die weet zo de oorzaak. Verstuiver zal rond de EUR 35 ex (ruil) bij de Boschdienst kosten, montage een kwartiertje.

Wil je een uitdraai dan hoor ik het wel -:))

Groeten,

Paul

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Heb hem net gebracht naar een garage, maar daar hebben ze alle verstuivers eruit gehaald, en gekeken maar alles werkt (99%) hij spuit/sproeit.
Wel hoorde je de 1e cilinder zuigen en geluid maken.
Deksel is eraf gegaan, maar daar was niks bijzonders te zien.
Als alle verstuivers erop zitten en je haalt 2, 3 en 4 een voor een weg dan hoor je hem nog beroerder lopen.
Als je de 1e erafhaalt reageert ie niet op.
Dus blijkbaar de 1e, maar aangezien ik het zeker wil weten wat er gaande is, vraag ik het ook aan jullie.
In ieder geval bedankt Paul, voor de hulp.
Wel moet ik zeggen deze auto is de laatste 2 mnd olie gaan verbruiken wat hiervoor niet was.
Ook hoorde je een soppend geluid vooral bij koude motor.
Nou ik hou jullie op het hoogte en graag wat tips, want de garage kan nog niks aan de auto doen moet vanmiddag maar terug komen.
Want evt. haal ik mijn auto ook daar weg.

Groetjessssssss

PS: Bij warme motor gaat ie nog beroerder lopen!

Even compressie meten, is deze erg slecht klepprobleem (wil nog wel eens een klep in de geleider blijven steken) is deze redelijk koppakking. Olieverbruik=9 van de 10 keer koppakking bij dit motortype.

Sterkte,

Paul

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Wij hebben wel een keer gehad bij een 300 d waar een klepveer van gebroken was, deze verbruikte wel geen olie dan is er meer kans op dat de koppakking kapot is ja.

MB 0
badge

20 jaar

zeker en vast koppaking door bij 1 ste cilinder.
veel succes.

izzi 0
badge

20 jaar

Hallo MB Sterretje,

Hoe bedoel je, gewoon de koppaking?

Koppakking slaat door bij de 1e cilinder, bekend euvel van dit motortype. Soms slaat hij door naar het distributiehuis wat tikkende stoters geeft. Doorslaan naar de cilinder geeft rook en, olieverbruik en een onregelmatig lopende motor.

Beschrijving voor het vervangen heb ik wel voor je, mail me je faxnr maar weer.

Groeten,

Paul

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Vandaag zijn de verstuivers getest door een leverancier/revisseur en die zijn goed gekeurd volgens de garage.
Vandaag de motor gestart en hij liep goed met een minimaal geluid.
Totdat er een rondje mee gereden werd, na een kwartier dat de motor reed begon ie behoorlijk weer raar te lopen.
Morgen maar verder kijken, naar mijn mening blijft er de koppakking over.
Nou maar is dat te meten? want garage zegt dat dat het niet is.
(garage met niet veel ervaring mee)!
Tevens wie durft deze klus aan?

Groetjes,

O ja, vandaag gekeken naar de kleur van het rook uit het uitlaat en dat is deuidelijk blauw.
Hoe warmer de motor hoe meer rook.

100% zeker koppakking

paulmichiel 0
badge

20 jaar

Ben naar de garage 2 verschillende geweest, en ze zeiden dat ze niks 100% konden zeggen zolang de kop er niet af is.
Wel hadden ze het over de koppakking maar ze hoorden ook een getik, volgens hun kon dat ook de zuiger zijn en ook de kleppen.
Dus leek het 1 van de monteurs om extra hoge kosten te voorkomen een ander blok in te zetten.
Dus ik denk maar goedkoop blok erin en dan verkopen, en dan op zoek maar weer naar een ander in het ergste geval.
Graag jullie mening?

bij mijn weten nog nooit een motor van 2.0 D vervangen bij ons in de mercedes garage,deze motor is een van de betrouwbaarste die mercedes gemaakt heeft ,mijn mening is kop eraf en koppakking vervangen en de wagen is weer in orde volgens mij.

izzi 0
badge

20 jaar

Beste lezers,

Zoals meerdere personen o.a. ''Paul en MB sterretje'' heeft gezegd tegen mij dat het de koppakking is, ben ik mee eens.
Ben naar 2x Garage's geweest beiden mercedes specialisten zeggen:

Garage 1: Doet alleen Mercedes.
Koppakking en waarschijnlijk ook zuiger iets niet goed en ook kleppen misschien.
De koppaking ging hij vanuit maar hij hoorde ook gekraak, en
verwachtte andere problemen erbij, als de kop eraf gaat.
Kosten 900 euro alleen koppakking.

Garage 2: Deze garage kan ik al jaren en doet alleen mercedes en een goede naam, ook kan ik hem wel.

Hij zei ook koppakking, en ook hoorde hij raars wat niet goed zou zijn en hij zei alsof hij lucht rond de zuiger hoorde komen (1e cilinder).
Ook hoorde hij een getik o.a kleppen, zuiger.

Volgens de beiden garages moet de kop er zo ie zo van af, en dan
verwachten ze meer problemen.
Hij (garage 2) vond het verstandiger voor mij als ik een ander blok zou halen, want anders kon het bedrag wel hoog uitkomen wat het voor MIJ niet waard is de auto.
Maar hij wou wel kijken in de blok, maar ja en dan....!

Dus ik denken.

Kan een Motorblok kopen inc. montage 800 euro.
(Inmiddels opdracht gegeven en de motorblok is als het goed is
gebracht naar de garage).
Dus dan ben ik van alles af en dan verkopen de auto, wil niet meer extra kosten aan maken.
Alleen koppakking vervangen kost ook duur, nu het dubbele bedrag en klaar(hoop ik).

Misschien een domme actie van mij, maar ja het is niet anders jullie horen maandag of dinsdag, hoe het afgelopen is.
Maandag word er aan de auto gewerkt.


Met vriendelijke groet,

Hallo lezers,

De blok zit erin klinkt goed.
Dus iedereen bedankt voor de tips enz.

Met vriendelijke groet,

Andre

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 200 of stel zelf een nieuwe vraag.