Het contact slot wil soms niet draaien, na wat rommelen met de sleutel wil het wel weer.
Wil een vervangend exemplaar plaatsen en heb het volgende gedaan:
- sleutel op stand 1
- sierring verwijderd
- 2 lasdraadjes 2mm diameter in de 2 gaatje en doorgeschoven (schuift er een paar cm in)
Geen beweging... (draait niet en komt niet los) Zie ik iets over het hoofd?
bvd, Hans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Schuine kantjes aan de las-draadjes slijpen +/- 45 graden en dan er weer induwen met de schuine kanten naar elkaar toe, zo moet hij los komen, inclusief de zwarte ring.
Gedaan en hij is er uit.
Dank voor de aanvulling!!
En een verse er in.
Nog 1 vraagje, die zwarte metalen bus die kan je er feitelijk zo uit trekken, hoort dat niet geborgt te zijn met de cilinder mee?
Ik heb er nog een keer uitgehaald en alles tesamen in positie erin geschoven, maar de bus blijft niet geborgt.
Verder werkt het weer goed, de sleutel draait wel iets zwaarder als de bus eroverheen zit?
Volgens mij moet je de huls iets verder er op tikken (kijk even of er een uitsparing in zit, het is voor mij lang geleden).
Inderdaad een beetje draaien en duwen totdat de bus er ver genoeg over zit dan zit die wel geborgd.
Er zit een uitsparing in om de weergegeven sleutelstanden op de goede plek te houden.
Hij zit er dus wel in, ook in de juiste stand met de uitsparing, maar een beetje vreemd dat die bus er een soort los opgeschoven zit.
Allen bedankt zover!
Gelukkig dat je het slot nog kon draaien!
Zeker weten! Hij wilde af en toe al niet echt meer... Na uitspuiten met remmenreiniger ging het weer iets beter.
Toen meteen maar maatregelen genomen, anders hadden we in de prijzen gevallen..
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 190 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar