Mercedes-Benz Slk-Roadster: Continue branden van de koelvloeistof niveau lamp

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 200

Goedenavond,

Ik heb recent een Mercedes SLK200 gekocht, bouwjaar 1997. Bij deze auto brand continue het koelvloeistof niveau lampje. Daarbij wordt een foutcode gegenereerd "koelvloeistof niveausensor open circuit". Het vervangen van de sensor heeft jammer genoeg niet geholpen, het lampje blijft branden. Na het wissen van de foutcode, komt deze direct weer terug. Verder heb ik de stekkerverbindingen gecontroleerd, maar ook deze vormden het probleem niet.

Wie herkent dit probleem of heeft misschien zelfs een oplossing?

Met vriendelijke groeten,

Axel

axelsh

Geplaatst door axelsh , lid sinds 19 jaar geleden

7 Reacties

mbslkfreak, 15 jaar geleden

hallo

ik heb dit probleem ook bij mijn slk uit 1996.
tevens de zelfde melding bij het uitlezen.
heb er zelf ook nog geen oplossing voor gevonden.
mocht je er uit zijn dan hoor ik graag de oplossing.
groet,

gerben.

MB PRO, 15 jaar geleden

Sensor van ruitensproer kan het zijn, tenminste dit hbben wij bij een c-klasse van 96 gehad, deze staat in verbinding met de koelvloeistofsensor. succes

mbslkfreak, 15 jaar geleden

hallo

dat kan kloppen, die heb ik los gekoppeld omdat die ook steeds laag niveau aangaf terwijl er voldoende vloeistof in zat.
vond het echter niet dringend om hem t6e vervangen, heb hem daarom maar los gekoppeld om van het lampje af te zijn.
maar bij het uitlezen geeft hij deze apart aan dan zou hij dat bij axel toch ook aan moeten geven?.
maar ik denk dat het weer een stap is in de goede richting en het toch eens tijd wordt om de boel te vervangen.
bedankt voor het antwoord.

groet,

gerben.

Tunahan, 15 jaar geleden

Ik heb dat probleem met mijn C220 CDI uit 98 ook gehad.
Auto uit laten lezen, sensoren vervangen etc. etc. niets hielp.
Er is op een of ander manier wel een binding met de ruitensproeier vloeistof niveau sensor.
Ik heb uiteindelijk de ruitensproeier vloeistof niveau sensor losgekoppeld (gewoon stekker er uit gehaald) en een poosje mee gereden. Natuurlijk blijven nu beide lampen branden.
Daarna de stekker weer in gezet. Probleem was over. Waarschijnlijk wordt de boel dan wel gereset? Ik weet dat dit absoluut niet logisch lijkt maar tocht heeft het bij mij gewerkt.
Probeer dat eens.

Succes
Tunahan

mbslkfreak, 15 jaar geleden

ik heb de stekker van de ruitenvloeistof ook losgehaald maar heb hem tevens doorverbonden zodat ik geen last van het lampje heb.

toch brandt nog steeds het lampje van de koelvloeistof maar dit zou kunnen liggen aan een kapotte niveau meter.
maar de ruitensproeier vloeistof moet nu voor de computer goed zijn, dus daar zou het bij mij toch niet aan kunnen liggen?.

groet,

gerben.

axelsh, 15 jaar geleden

Goedenavond,

Ik zal net als Gerben komende zaterdag ook gaan kijken naar mijn ruitensproeierniveausensor. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn vorderingen.

Axel

axelsh, 15 jaar geleden

Goedemiddag,

De oplossing was inderdaad een kapotte ruitensproeierniveausensor. Na de ruitensproeierniveausensor losgekoppeld te hebben bleef het koelvloeistoflampje branden en ging nog steeds het ruitensproeierniveau lampje niet aan. Doorverbinden van de stekker van de ruitensproeierniveau sensor zorgde ervoor dat het lampje van het ruitensproeierniveau plots aanging en die van het koelvloeistofniveau uit. Vervangen van de ruitensproeierniveausensor zorgde ervoor dat alle lampjes uitgingen. Probleem opgelost!

Bedankt voor de hulp en ik wens alle andere mensen met een soort gelijk probleem veel succes,

Axel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.