Mercedes-Benz Slk-Roadster: Ratelend geluid na plaatsen nieuwe velgen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 230 Kompressor

Ik heb sindskort 18" velgen op mijn mercedes SLK 230 Kompressor. Toen ik wegreed hoorde ik een ratelend geluid, dit gaat omhoog naarmate ik harder rijdt. Ik kan echter miks vinden waar de velg iets aanraakt.

Echter met het iets omhoogtrekken van de handrem is het geluid weg. Wie weet wat dit kan zijn?

Koen J

Geplaatst door Koen J (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz SLK-klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

koen

mocht er een velg aanlopen zal dit allicht ergens te zien zijn ? nergens krassen of een teken van iets ?

paul,

Koen J (0), 17 jaar geleden

Op velgen en banden is niks te zien.

Kan het misschien dat de bouten iets te lang zijn of zo? Wat ik ook raar vind is dat het bij het iets aantrekken van handrem verdwijnt

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Koen J]Op velgen en banden is niks te zien.

Kan het misschien dat de bouten iets te lang zijn of zo? Wat ik ook raar vind is dat het bij het iets aantrekken van handrem verdwijnt[/quote]
nu je het zegt... de bouten kunnen idd te lang zijn. waarschijnlijk heb je het probleem gevonden.

paul,

SV (0) PRO, 17 jaar geleden

kan niet missen ,bouten te lang.
denk er ook aan dat je een setje originele bouten in de auto houdt!
als je nl. een lekke band krijgt heb je ze nodig om het reservewiel te monteren die heeft meestal veel kortere
bouten nodig.
ik heb al meegemaakt dat de hele boel aan puin was gedraaid door te lange bouten.

gr. Steef

Koen J (0), 17 jaar geleden

Oke, bedankt..

Welke bouten zou ik nodig hebben (draad, dikte, enz??) .. Heb nu AMG Lorinzer 18" velgen erop..

SV (0) PRO, 17 jaar geleden

ik zou gewoon de bouten die je nu er in hebt zitten iets inkorten even langs se slijpsteen en klaar.

gr. steef

Koen J (0), 17 jaar geleden

Bedank, ik ga het gelijk proberen...

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Koen J]Bedank, ik ga het gelijk proberen...[/quote]
koen

hou even rekening mee dat je de bouten nog 6a 7 slagen rond moet kunnen draaien voor het wiel vast zit, de bedoeling is dat de bouten niet te kort worden in gedraaid.

paul,

CARS&MOTORS (0) PRO, 17 jaar geleden

en controleer ook de handrem schoentjes even
kunnen los zitten door te lange bouten

mbslkfreak (0), 17 jaar geleden

je hebt de oorzaak al gevonden, de bouten zijn te lang en komen tegen de nokjes van de abs krans aan.
ik heb het ooit eens gehad met een slotbout die te lang was, gelukkig heb ik er verder niet mee gereden en gelijk gekeken, heb er verder geen schade van gehad.

groet,

gerben.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz SLK-klasse of stel zelf een nieuwe vraag.