close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mercedes-Benz C-Klasse: diesellekkage

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Diesel, Motorcode: 5cil.

diesellekkage in de verstuivergaten na meer dan 50km op de snelweg dan zijn de verstuivergaten weer vol leidingen gecontr. zijn goed lekleidingen zijn vernieuwd weet iemand raad?????

Geplaatst door

abdel23 (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je originele lekleidingen gebruikt ???? Je hebt ze in 2 verschillende dikte . suc6

frans49 0
badge

14 jaar

Dat zijn orginaal de dikte ben ik niet zeker van maar wel dat die met moeite opgaan

abdel23 0
badge

14 jaar

Alles goed droogmaken en dan de motor laten lopen, eventueel iets gasgeven. Het kan bij de retourleiding lekken of bij de aansluitstukken op de injectors. Daar zit ook nog een aluminum dichtring onder en deze zijn samen met het aansluitstuk los van een complete injector te krijgen.

Ik zou de retourleidingen maar eens goed controleren.
Een vriend van mij overkwam dit ook tijdens een vakantie in frankrijk.
In eerste instantie konden wij het euvel ook niet vinden.
Maar bij iets meer toeren (en dus druk) en een beetje bewegen aan de retourleidingen begonnen deze wel degelijk te lekken waardoor de gaten ook vol kwamen te staan.
Alle slangen nakijken een ook de slang die weer naar de pomp loopt.

succes

Pieterb1 0

14 jaar

ik heb vandaag toevallig gehoord dat de verstuivers gaan lekken oderin schijnen koperen ringen te zijn bij hem was het probleem opgelost hoop dat je hier wat aan hebt

aya1 0

14 jaar

Ik heb een probleem met een 200 cdi van 1999 dat de multisnaar licht te klapperen multisnaar en spanner zijn vervangen

aya1 0

14 jaar

Als de injectors lekken langs de branderplaatjes(die koperen ringen) krijg je geen dieselolie-lekkage, maar zwarte koolaanslag in de injectorgallerij.
Het klapperen van de multiriem zal veroorzaakt worden door de vrijlooppoelie van de dynamo. Poelie vernieuwen is dan de enige remedie. Ik denk dat als je de zoekfunctie hier gebruikt dat je er genoeg over tegenkomt.

wat jij bedoelt zijn die koperen ringetjes die op de aansluitingen zitten van de pomp maar dat is wat anders als bij de verstuivers in de cilinder kop[quote=aya1]ik heb vandaag toevallig gehoord dat de verstuivers gaan lekken oderin schijnen koperen ringen te zijn bij hem was het probleem opgelost hoop dat je hier wat aan hebt[/quote]

jij bedoelt toch wel in de cilinderkop ?? of op de pomp???[quote=abdel23]diesellekkage in de verstuivergaten na meer dan 50km op de snelweg dan zijn de verstuivergaten weer vol leidingen gecontr. zijn goed lekleidingen zijn vernieuwd weet iemand raad?????[/quote]

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.