auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Vito: Druk op koelwater, geen bedrijfstemp

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.3

Beste Allemaal,

Volgende is het probleem bij een pas aangeschafte V230. Bij het normaal rijden blijft de temperatuur onder de 80 graden staan. Dit doet hij al zolang ik hem in mijn bezit heb ( week of 4 ). Nu ik echter op de snelweg eens het gas volledig in trapte liep de temp op naar 110 graden zakte daarna weer naar 80 graden en bleef dit doen totdat er z'n 3,5L koelvloeistof uit gegooid werd. Ik heb deze na het afkoelen bij gevuld en daarna is het weer het zelfde gebleven dus temp onder de 80 graden. Ook lijkt er wel erg veel druk op de slangen te staan na een paar minuten rijden. De garage geeft eigenlijk meteen aan dat dit de koppakking is maar zou dit niet de thermostaat kunnen zijn ?

Ik begrijp dat het bij de V230 nogal een probleem is om er een nieuwe koppakking op het leggen wat zou dit ongeveer mogen kosten ? Waar moet ik ongeveer ( ruwe schatting ) op rekenen ?

Geplaatst door

vzundert (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Druk op de slangen zou kunnen ,wanneer als er geen koelvloeistof verlies was en bv de termostaat niet opengaat maar dan loopt de temperatuur konstant op en een ruwe schatting geven is moeilijk de cilinderkop kan bv gescheurd zijn,hoe doet de verwarming het?

Roger10 0

13 jaar

Eigenlijk lijkt alles in orde, mits je dus niet meer dan 10min 140 op de snelweg rijd. Kachel wordt volgens mij goed warm ik las alleen dat snelheid waarmee dat gebeurd wel eens kan aangeven of de thermostaat in orde is.

Wat ik begrijp van ( verschillende google pagina's ) is dat het vervangen van de thermostaat een kleine moeite is en een nieuwe rond de 35 euro kost. Ik zal dit dus zeker eerst eens gaan proberen aangezien de koppakking een stuk duurder is qua werk dan.

Mocht nog iemand een idee hebben graag..... ;-(

vzundert 0

13 jaar

100% koppakking of gescheurde kop. Komt vaak voor.

paulmichiel 0
badge

13 jaar

De bedragen die aangegeven worden voor het vervangen van de koppakking verschillen nogal tussen de 400 en 1200 euro ? Wat is een beetje een normaal bedrag hiervoor ?

En weet iemand in Noord-Brabant een goed en niet duur adres hiervoor ?

Dan moet het maar vervangen worden.

vzundert 0

13 jaar

Rond de 1000 is normaal incl vlakken bij een goede universeel.

paulmichiel 0
badge

13 jaar

reken maar een 1000 euro . Voor 400 euro heb je nog maar amper alle dichtingen en het afpersen en vlakken geregeld . Om de boel te vlakken moeten de voorkamers verwijderd worden en bij de vito zitten deze meestal volledig vastgeroest . Hopend dat je cilinderkop dan niet gescheurd is . Heb je geen garantie ??? Was de vorige eigenaar op de hoogte van dit probleem . suc6

frans49 0
badge

13 jaar

De vorige eigenaar zal zeker zeggen dat hij dit niet wist, maar ga er maar vanuit dat hij het wel wist. Vervelende situatie maar helaas niets aan te doen we zullen het moeten laten maken helaas. Dit blijft altijd het risico bij het kopen van een particulier.

Ik denk dat ik een goed adres gevonden heb deze doet het voor rond de 600 incl vlakken.

Nu maar hopen dat het daarmee is opgelost.

vzundert 0

13 jaar

xxx

vzundert 0

13 jaar

xxx

vzundert 0

13 jaar

idd 110D is dezelfde motor als V230 turbodiesel

PeterK011 50

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.