Hallo,
Ik kocht onlangs een Vito 108 CDI van het jaar 2000 (W638), kmstand 110.000. Bij de verkoop vertelde de verkoper mij dat de motor tijdens het rijden langs een autosnelweg plots geen vermogen meer had en er nogal wat rook uit de uitlaat kwam. Hij dacht aanvankelijk dat de turbo stuk was, maar na controle bleek deze perfect in orde te zijn. Tijdens een diagnose bij een erkende verdeler kwamen ze tot de conclusie dat het mogelijks de verstuivers zijn, die niet in één lijn draaien ???? (computer gaf geen foutcode).
De motor start vlot (ook na lang stilstaan) maar draait niet op volle vermogen, rook en sterke dieselgeur waarneembaar.
Weet iemand hier iets meer over of heeft iemand dezelfde ervaringen ?
mvg
Bart
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo de diesel geur komt waarschijnlijk van een lekkende verstuiver cq lekke retourleiding
om dit te controleren inlaat spruitstuk en kap demont
hoi,
Bedankt voor Uw reactie ... maar zou de diagnose dan niet aangeven over welke verstuiver het gaat of toch tenminste een foutcode geven ????
mvg
Bart
13 jaar
als de verstuiver lekt of mechanisch defect is zal hij geen fout code aangeven
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar