auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Vito: veel witte rook bij scherpe bocht na rechts?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 110 cdi

goedendag
na aanschaf van mijn vito 110cdi 1999 een week geleden kwam de tempratuur niet hoger dan 40graden!!
gisteren een nieuwe termosstaat laten plaatsen.
tempratuur staat nu mooie rond 80graden.
moest vandaag rit van 400km maken, bij elke bocht na rechts (bv klaverblad) dan komt er een enorme hoeveelheid witte rook van achter(recht door of links(klaverblad geen probleemen).????.na de bocht is het over...als de rook er uitkomt loopt de auto gewoon goed??
voordat termostaat vervangen werd had ik geen probleemen.
wat is dit of waar moet ik zoeken????alvast bedankt
met vr gr andre

Geplaatst door

kerkklok (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo

ik zou niet meer rechts af gaan maar dat is vrij moeilijk.
dit is eenzeer vage klacht maar witte rook is water wat verbrandt is zit er nog genoeg koelvloeistof in??

joma124 0
badge

13 jaar

hoi
na vervanging termostaat zij de monteur de koelvloeistof in de gaten te houden eerste dagen.
eerste dag halve liter bij gedaan,toen 400km gereden gecontroleerd en koelvloeistof gedaald(200ml).
vind wel dat de olie wat waterig lijkt..???????
kan het zijn dat er te veel koelvloeistof in heeft gezeten en er uit gegooid is in de bochten na rechts(overloop zit links).auto is ook helemaal vies en autos achter me worden ook niet vrolijk van me rook/spray
wie heeft er een paar opties ????????
andre

kan het zijn dat de verkoper met opzet termostaat (open)heeft gelaten ,om dit probleem te verbloemen.
vind het erg op koppakking lijken rook is enorm (maar alleen bij rechts).

kerkklok 0

13 jaar

als je geen koelvloeistof kwijt raakt is het sowiso een raar geval
als de koppakking lekt moet je koelvloeistof of olie verliezen
als er water bij de olie zit wordt het meestal een witte slutsh/drap

joma124 0
badge

13 jaar

hoi
ben beetje koelvloeistof kwijt steeds ongeveer 200ml! olie is wat dun geen drap of slutsh.
wat/waar is de min/ max van het resevoir???
ga morgen wat testjes doen ..

kerkklok 0

13 jaar

De koelvloeistof staat op niveau als het net iets de bodem bedekt als je in het reservoir kijkt. Heb je er niet te veel in gedaan?

hoi
na 4 uur mercedes garage en div ritten het volgende.
geen verlies koelvloeistof uit resevoir.wel zoete geur in de auto .
olie die onder de auto ligt komt uit een slang wat rechts boven aan het blok zit (loopt verder voor radiatuur na beneden ,druppels gewijs ligt er plasje na dat moter warm gereden is.
dat kan verklaren in de bocht na rechts dat deze olie op de hete uitlaat komt en veel witte rook geeft????
olie peil staat netjes in het midden....
wat kan ik nu controleeren /doen om probleemen op te lossen?

kerkklok 0

13 jaar

Witte rook kan ook op onverbrande olie of diesel wijzen.

Je zou eerst moeten achterhalen of de rook uit de uitlaat komt of van onder de auto. Laat er eens iemand achterrijden als je een bocht naar rechts maakt en laat die kijken vanwaar de rook komt.

Als je geen olie of water verliest, kan het enkel diesel zijn. Lekt hij geen diesel ergens bij de motor die dan wegloopt op de uitlaat in een bocht. In dit geval wel opletten, dan is er brandgevaar.

Harald4118 0

13 jaar

Leid het slangetje naar een andere plaats event. met een verlenging. Zorg dat er geen knik in komt . Doe er een uitgetrokken veer in tegen knikken. Succes.

Punt 65
badge

13 jaar

dank voor de reactie
oke.
slang is te verplaatsen! waar is deze slang van ???en wat kan het zijn dat deze olie druppelt .

kerkklok 0

13 jaar

Water wat uit de kachel komt. of airco. Dat verzamelt zich in de onderkant van het kachelhuis. Groeten.

Punt 65
badge

13 jaar

komt het slangetje van de ciliderkop af of komt deze uit het kachel huis
kachelhuis is water van de airco
cilinderkop is overloop van de kleppendeksel kan diesel van de retour leidingen zijn

joma124 0
badge

13 jaar

joma dank je ..
we zijn weer een stap verder.
het is het slangetje van de overloop kleppendeksel....(loopt rechtsboven achter luchtfilterkanaal , naar voren bij radiatuur na beneden)
waardoor komt het dat deze zo lekt!!!!!! (hoort dit slangetje los of hoort hij ergens op aangesloten).
hoe is dit optelossen/wat kan het probleem zijn.
met vr gr

kerkklok 0

13 jaar

dan zal het waarschijnlijk diesel zijn
inlaat demonteren en kap met imbus boutjes demonteren dan kijk je boven op de kleppen deksel naar de verstuivers

joma124 0
badge

13 jaar

het slangetje komt idd vanaf je cil. kop. dit is een overloop voor als je lekage hebt.
inlaat eraf en deksel eraf dan staat het waarschijnlijk vol diesel.
retourleiding lek of een aansluiting bij een verstuiver dit kan zeer lastig te achterhalen zijn.
schoonmaken en kijken of je zo kunt zien waar hij lekt anders dichtbouwen proefrit dan alles weer los en hopen dat je kunt zien waar het vandaan komt.

vwfan 5
badge

13 jaar

diesel komt uit slang die gemonteerd zit aan zijkant kleppendeksel......
reviesie bedrijf zegt: verstuiver(s)
gister alles laten demonteeren!!
geen smeerigheid onderkleppendeksel verstuivers goed!
retour slangen preventief vervangen..
wel zat in de luchtinlaat vastgekoekte oliedrap alles schoongemaakt enz ..........

waar/wat kan het nog meer zijn dat er diesel uit slang blijft lopen(druppels)...
word er een beetje ziek van wil alles oplosssen maar weet niet meer waar te zoeken??/

kerkklok 0

13 jaar

als het uit de slang komt die aan de zijkant van het kleppendeksel zit en aan de voorkant van de motor stopt dan moet het bij de verstuivers ook vol staan of vochtig zijn met diesel en een wartel of retourleiding lek zijn maar die heb je al vervangen.

vwfan 5
badge

13 jaar

Alles goed droog en schoonmaken bij de injectors, dan de motor laten lopen zonder het bovenste deel van het inlaatspruitstuk(let op dat er niets in gezogen kan worden) en kijk waar het begint te lekken.

eerst alle retour leidingen vervangen(prefentief).
lekkte een verstuiver bij rubber ,na vervanging 2 dagen geen last gehad.
na twee dagen weer lek onder de wagen .
weer alles los en eerste verstuiver blaast onder hoge druk lucht aan de zijkant van verstuiver lekkage.
nu wil ik van alle verstuivers brandplaatjes, ringen, rekboutjes,enz vervangen.
verstuiver wil er niet uit (zie nieuw topic).

dit topic kan afgesloten worden (geen rook meer bij bocht na rechts)
dank voor de hulp op na het volgende probleem

kerkklok 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.