Mercedes-Benz E-Klasse: geen vermogen meer na gebruik kickdown

Bouwjaar: 2001

Wie kan mij helpen.
Ik heb een mercedes e320cdi die gaat in zijn noodloop als je de kickdown gebruikt.als je de auto dan weer af zet en opnieuw start dan is die weer supersnel maar als je hem onder het rijden weer terug laat schakelen(het is een automaat)dan heeft hij helemaal geen vermogen meer.Ik heb hem uit laten lezen en hij zat helemaal vol storingen.er werd aan geraden om de lucht volumemeter te vervangen,nog niet goed ik heb toen de egr vervangen toen werd het al beterder hij rookt nu niet meer,maar hij valt wel steeds terug in zijn noodloop als je gas hebt gegeven.de egr zat wel helemaal dicht geslipt.vor dat ik er aan begon ging die continu in noodloop nu dus alleen bij flink gas geven.wie heeft er mischien een andere oplossing?

cindy1724

Geplaatst door cindy1724 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz 124? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik heb al diverse keren bij dit type problemen meegemaakt doordat de katalysator verstopt zit.
Dit openbaarde zich alleen na een hoog toerental.

Hans

cindy1724 (0), 19 jaar geleden

als de katalysator verstopt zou zitten hoe verklaard dit dan als je hem afzet en dan gelijk weer start dat die dan wel weer goed trekt,behalve dan als je de kickdown gebruikt.

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Omdat er bij hoge toerentallen onvoeldoende afvoer van uitlaat gas is (als de boel verstopt zit) daardoor treed de noodloop in werking.
Als je de motor uitgezet hebt is de noodloop er toch weer af.
Ik weet ook niet zeker of dit het probleem is bij jou maar het is zeker het proberen waard om daar eens naar te kijken.

Hans

cindy1724 (0), 19 jaar geleden

ik heb zelf ook al zitten denken aan het vacuumklep van de turbo,de turbo zelf ziet er behoorlijk nieuw uit ik denk dat deze al bij de vorige eigenaar is vervangen.zou dit ook eventueel kunnen?

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Cindy,
Dit is zeker een lastig probleem,vaak word er naar een oplossing gezocht in het inlaattraject en word de afvoer van de uitlaatgassen over het hoofd gezien.
Wie weet hoe lang zich dit probleem al voor doet omdat jij denkt dat er al een nieuwe turbo ook op zit.
Ik zou toch wat ik al eerder zei beginnen bij de uitlaat,niet meteen nieuw er onder maar probeer eens of de uitlaat niet voor de kat ergens een flens heeft waar mee je een opening kunt maken waar het gas weg kan.
Zadat je eens kunt proberen hoe het dan gaat met de klacht.

Hans

wqjk45 (0), 19 jaar geleden

demonteer de kat, en spoel deze door met water.
doe dit tegengesteld aan de uitlaatgas stroom.

mr-moh (0) PRO, 19 jaar geleden

De kat doorspoelen!Cindy jouw probleem ligt aan het turbo element of de MAF sensor.

mb-man (0) PRO, 19 jaar geleden

haal de kat er eens onder uit en ga dan eens rijden , dan weet je toch gelijk of het daar iets mee te maken heeft , en trouwens , de kat doorspuiten met water tegen de stroom in kan volgens mij gewoon hoor , ook al vaak gedaan

cindy1724 (0), 19 jaar geleden

Hallo ik heb de katalysator er onder uit gehaald en deze door gespoeld,er weer onder gezet en ben er weer mee gaan rijden en het was even goed.nu reed ik gewoon rustig en toen ging die alweer in zijn noodloop.wat ook opvalt is als je de auto wil starten dat al mijn meters schudden en pas omhoog gaan als de auto al eventjes loopt.Wat kan nu mijn storing toch zijn?

wqjk45 (0), 19 jaar geleden

Moh,
De kat doorspoelen is een advies van MB.
Dit staat in een service brief ten aanzien van vermogenverlies/trekkracht.
Na deze test weet je gelijk of de kat open is.
Ook een eventueel teveel aan roet-deeltjes worden zo verwijderd.

arnold690 (0) PRO, 19 jaar geleden

Lekke verstuiver[s]?kijk eens onder de plastic afdekkap

mr-moh (0) PRO, 19 jaar geleden

Ik denk toch dat de motor een vervuilde EGR-klep heeft! En kijk of de vacuum-klep bij de turbo goed functioneert,MVG.

cindy1724 (0), 19 jaar geleden

ik heb de egr al vervangen en vacuumklep bij de turbo werkt ook

mr-moh (0) PRO, 19 jaar geleden

Cindy, ik denk dat je de fout niet bij de motor maar bij de automaatbak moet zoeken. Kijk de bak heeft zijn eigen schakel kast, net als een ecu kastje, deze regelt elektronisch de schakel momenten. Er zit ook een schakelaar op de bodemplaat, bij het gas pedaal als het goed is, deze moet je horen klikken als je de gaspedaal helemaal intrapt.Kijk ook of er niks is los geschoten bij de bak, een vacuumslangetje, elektrische aansluiting(moet goed vast zitten, desnoods met contact reiniger spuiten)MVG.

cindy1724 (0), 19 jaar geleden

de versnellingsbak is niks mee deze schakeld verder goed over en bij mercedes zeggen ze dat deze ook goed is.ik denk zelf nu dat er toch een vacuum probleem in zit, maar waar?hij heeft nu ook weer ernorm last van zwarte roet als je flink gas geeft.ik denk dat de uitlaat en de egr een gevolg van iets is en niet de storing zelf was.het is wel iets verbetert.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.