Mercedes-Benz E-Klasse: veren E-280

Bouwjaar: 1996

Hallo mijn auto E-280 is achter veelste laag de vorige eigenaar heeft met de slijptol de veren zitten inkorten, nu staat er in mijn vraagbaak dat de veren het zelfde blijven alleen de rubberen schalen waar de veer tegen op komt zijn dunner wat kan ik het beste doen kan ik zonder problemen andere veren monteren dus de orginele maar dan met lagere rubbers.hoe zit dat eigenlijk. v.g alan

flow

Geplaatst door flow , lid sinds 16 jaar geleden

20 Reacties

Hans4040 PRO, 16 jaar geleden

Alan , het is maar net wat je wilt.
Ik zou bij zo`n auto de boel origineel willen hebben , maar ik zou zeker veren monteren die heel zijn en niet afgeslepen.
Als je ze afslijpt ben je de constructie en het model van de veer kwijt en sluit hij niet goed aan in zijn zitting.
Wil je verlagen , dan is de vraag hoeveel centimeter?
Er zijn veren te koop die gewoon korter zijn .
Maar ik blijf van mening dat een E-klasse hoort zoals hij is.
Ik ben dan ook een Mercedes rijder en zeker een E-Klasse leent zich niet voor creative uitingen.
Maar ja ...smaken verschillen .
Als ik jou was , zou ik het wel origineel doen en niet gaan zitten slijpen of zo.
Er zijn ook lui die de veren zo heet stoken dat ze inzakken .
Over knoeien gesproken!!!
Nogmaals , als je verlagen wilt , doe het dan goed.
Dat kan met dunnere rubbers ,hoewel ik niet denk dat het veel scheelt.
Dan kan je beter kortere veren nemen.
succes,

mvg,
Hans.

flow, 16 jaar geleden

Mijn mercedes is complert a.m.g uitgevoerd dus wou ik hem zo laten want als ik de echte a.m.g bekijk staan de wielen haaks er onder,maar mijn mercedes staan ze achter door gezakt dat is de oorzaak van te lage veren.Daarom denk ik als ik orginele veren monteer met dunnere rubbers dat het dan goed komt,want als ik nu de auto vol laat voor op vakantie heeft die geen veer weg en begind in de bochten te deinzen.Omdat de wielen helemaal in de wielkasten zitten.En daarom de veerweg heel kort is het is ook heel gevaarlijk als die met hoge snelheid begind te dansen,daarom heb ik hem ook laten uitlijnen om dat uit te sluiten.V.G Alan

flow, 16 jaar geleden

Goedemorgen kunnen jullie mij zeggen of de veren van E-klasse allemaal het zelfde zijn bijv:van een E-200/E-300 naar een E-280. v.g alan.

MBo, 16 jaar geleden

JA, zolang het geen sportuitvoering is.
p.s. gelet op de discussie die gevoerd wordt over het al dan niet verlagen/verhogen van de auto. het volgende:
Een van de belangrijkste eigenschappen van de superioritiet van Mercedes-Benz is de wielophanging (incl. vering). Daar is tientallen jaren over gestudeerd door de beste ingenieurs van Mercedes-Benz. Dus alsjeblieft blijf daar van af en houd het orgineel!!

flow, 16 jaar geleden

Ik ben van plan om orginele lage veren/rubbers te monteren nu is de auto achter te laag,nu staan de wielen schuin eronder,inplaats van recht.als ik hem nu vol laadt gaan ze nog schuiner zitten en dat is echt niet fijn rijden voor al in de bochten moet je hem goed vasthouden.

arnold690 PRO, 16 jaar geleden

Dikkere rubbers helpen wel wat zo'n 2 cm naar boven kan wel maar of t jou genoeg is is een 2e

flow, 16 jaar geleden

mij gaat het er alleen maar om dat de achterwielen recht op de asfalt komen en niet door gezakt,want het is echt geen rijden.

wqjk45, 16 jaar geleden

tel even de lipjes aan het rubber. Dit is over 3 of 4 plekken verdeelt aan de rand van het rubber.
1 lip=geringe hoogte, 4 = max hoogte van het rubber.

flow, 16 jaar geleden

Oo Fernand morgen laat ik het wel horen.

mr-moh PRO, 16 jaar geleden

Alan, je hebt drie soorten veren: 1.zwarte-origineel,2.gele-sport,3. rode-verlaagd.Vergeet niet ook de schokdempers te vervangen. veel mensen verlagen de wagen met alleen veren en vergeten de dempers. Kijk op een verlaagd setje veert de wagen minimaal en is hij ook nog eens heel stroef afgeveerd. De demper en veren horen bij elkaar, vervang je de ene dan moet je de andere ook vervangen, anders is de wegligging,vering,demping en besturing van de wagen anders dan de constructeur in den beginne voorhad. Trouwens als je verlaagde veren zoekt ik heb op de zaak nog vier(rode)veren liggen van een E-klasse,MVG.p.s. je zei dat je een AMG uitvoering hebt, deze zijn uitgevoerd met een auto-niveau regeling, toch! Dan moet je alles in de oude staat terug herstellen, dan rijdt hij als een echte MERCEDES, heet niet voor niets DAS HAUS!

flow, 16 jaar geleden

Er is zoveel met die auto geklo:de uitrusting is a.m.g alleen het onderstel heeft die man schijnbaar zelf gedaan.ik heb er nu zwarte onder.dus orgineel en toch flink verlaagt dat kan toch niet.schok dempers zijn helemaal nieuw en van een goede kwaliteit.de auto heeft geen niveau regeling.

mr-moh PRO, 16 jaar geleden

Maar zijn deze veren wel nieuw?

flow, 16 jaar geleden

Nee nee,maar in mijn ogen ga toch niet nieuwe veren inkortten met een slijptol.gooi dan nog mischien 150 of 200 meer op tafel, maar maak geen kemikaze van een auto.

mr-moh PRO, 16 jaar geleden

Als ik jou was: gooi er twee nieuwe schroefveren aan de achter kant en twee nieuwe demper dan ben je van de problemen af. Kijk een nieuwe veer kun je ook bij de betere auto-onderdeel zaak kopen voor ¤80 per paar en de dempers voor ¤160 en achterkant is weer zoals het moet zijn,MVG.p.s. een schroefveer mag je nooit inkorten, zo verliest hij zijn veerkracht en zakt hij in. Kijk een cosmetische ingreep is vaak mooi voor het gezicht maar qua rijden niet altijd!

flow, 16 jaar geleden

Ik heb vandaag geinformeerd op een mercedes sloperij ,die veren zijn van een hele jonge auto en alles kompleet met rubbers 90 euro valt reuze mee,maar nu moet ik nog wel van die klemmen gaan halen om de veren te demonteren,maar dat zal ook wel meevallen.

mr-moh PRO, 16 jaar geleden

Alan, je hebt helemaal geen klemmen nodig. Vervangen achter veren van een E-klasse allebei de kanten in slechts tien minuten. Je moet de auto opkrikken(op een bok zetten), liefst op een brug veel makkelijker,je moet de onderste brede draagarm losmaken waar de veer opzit. Deze maak je los bij de diff, de moer losdraaien,bout eruit tikken en je kan de arm naar beneden drukken, de wiel maakt een hoek van 45 graden, en je kan de veer er zo eruit halen ,nieuwe erin en alles in omgekeerde volgorde,MVG. En trouwens je hebt een gewone E-klasse, een E-280 met een AMG look, kijk een echte AMG dan zou hij E55 heten.

flow, 16 jaar geleden

O ja, maar is die spanning niet te groot straks moet ik mischien voor een kunstgebit en mischien een nieuwe kaak,en Moh, ik heb een E-klasse 280 met A.M.G.looooook binnen is die exact E-50 het is een prachtige wagen als je er niet in rijdt alleen maar ddor die veren.

mr-moh PRO, 16 jaar geleden

Kijk Alan, ik ga je niet zomaar iets aanbevelen, ik doe dit werk al 22 jaar. Kijk bij de voorste veren heb je zeker een veerklem nodig en dan nog is het levensgevaarlijk werk!Maar de achterse veren zijn kleiner en hebben minder druk, de voorste moeten bij het remmen bijna het hele gewicht van de wagen dragen, dit in verband met verplaatsing van het zwaartepunt. Maar zoals eerder hierboven uitgelegd, als je de draagarm loshaalt dan kun je de arm naar beneden trekken en dan zie je dat de veer helemaal vrij komt, hij komt zelf uit de schotel en dan kun je hem er zo uit halen, andere erin, arm in de normale positie en de bout erin en moer aandraaien en klaar is kees of Alan! Ik heb paar dagen terug van een E320 vervangen,MVG.

wqjk45, 16 jaar geleden

Ja Alan, het loshalen van de achterveren, is niet moeilijk, of gevaarlijk. Zoals Moh al zegt, draagarm loshalen. De binnenste bout van de draagarm. Niet aan de wielzijde. Alles verder laten zitten, wanneer dan de bout er uit word getikt, dan zal de draagarm met een rukje los komen zonder dat er veren wegspringen of zo.

flow, 16 jaar geleden

Zaterdag ga ik de nieuw veren + rubbers halen.Dan zullen we zien hoe de auto dan op zijn wielen staat.Ik dacht eerst dat de reaktie staggen waren uitgelopen of ergens een rubber,maar dat is niet het geval.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz 124 of stel zelf een nieuwe vraag.