ik start (koud) dan rijd hij normaal.. op de rijksweg heb ik soms dat er geen vut meer in zit,, hij trek niet en schakeld niet terug
als ik zelf terug schakeld nog steeds geen puf... vlugstrook op contact uit en weer aan en alles weer normaal..
dan zet ik hem 3 uur weg en gewoon geen problemen terug naar huis ook niet, dit komt niet elke keer voor, maar zo nu en dan.. maar wel erg lastig..
Laten uitlezen bij de dealer en de storing is dat de turbo druk soms minder word.. maar waar het aan ligt weten ze niet.. moest het in de gaten houden..
Heb ook geen storingen op het display ook geen noodbedrijf en de luchtmassa sensor is het ook niet
Wie kan mij iets meer vertellen waar het aan zou kunnen liggen..
groet henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[b]tekst aangepast door moderator; het aanbieden van werk is niet toegestaan[/b]
Geen lekkage in turbo systeem?
Heb je ook erge rook ontwikkeling?
hallo
wat over het algemeen een zwak punt is bij mercedes, zijn hun luchtmassameters, als je een testkast hebt is het de moeite waard om ff de testwaren te gaan bekijken
Heb je de foutcodes van de automaat ook uit laten lezen trouwens?
De contact "aan uit reset" duidt duidelijk op een noodloop! Hierbij hoef je
niet altijd een display melding te krijgen.
Met andere woorden er moet dus een fc zijn in de auto mbt de klacht.
als het een cdi is kijk even langs de oliefilter cap naar de onderkant van het inlaatspruitstuk hier zie je een zilveren lat
geef een klein dotje gas en de lat zou moeten bewegen doet hij het niet dan bestel maar een inlaatspruitstuk+stelmotor inlaatklepjes
waarschijnlijk zijn de klepjes of de bevesteging hiervan afgebroken mocht dit alles het geval zijn vervang dan ook de carter ventilatie deze raaken verzadigd met olie en trekken die mee via turbo naar inlaat zie ook dat de intercooler niet vol zit
Als de stang wel beweegt, dan kunnen er alsnog klepjes uit liggen.
inlaatspruitstuk hebben ze vervangen door een andere, 2 keer de luchtmassa meter verneuwd., turbo is vervangen, en als laatste is de versnellingsbak olie met koppelomvormer door gespoeld en nieuwe olie met filter.. nu zeggen ze weer turboverlaging druk.. stroring.. en ze denken weer de turbo lek.. ( eerste keer een andere turbo erop gegaan en is 2 weken goed gegaan)
De monteur zeg dat de slangen niet lek zijn.. EGR klep is schoon gemaakt.. enz enz. word er moedeloos van eigenlijk..
Hoe kom ik er nu achter wat er precies loos is..
henk
13 jaar
oke dan gaat het probleem in de brandstof zitten klinkt gek weet ik
voer een verstuiver lek test door kun je zien of er een verstuiver kapot is want geen goede verbranding geen groote hoeveelheid uitlaat druk dus geen turbo druk test ook de opvoerpom deze zit net boven de hoge druk pomp moet minamaal2.5bar geven
dan een retoer test haal de retoer los achter de rail druk regelaar starten moet binnen de 30 sec 0.5 liter uit komen zo niet levert de hoge druk pomp niet genoeg controleer ook de raildruk regelaar haal em uit de rail kijk of de dichtingtjes nog goed zijn hoop dat je het gevonden krijgt zo
kijk ook of de turbo druk regelaar niet vol olie hangt en de kabels goed zijn
er staat onder mijn naam professional maar dat zal wel verkeerd zijn ik ben zelf geen monteur.. ik moet alles laten doen..
wat jij schrijf.. had ik nog wel een vraag over... ik heb het alleen op de rijksweg boven de 100 a 120 in de stad geen probleem tot vandaag.. en ik zou zelf niet weten hoe ik de door jou geschreven tekst zou moeten doen..
groetjes henk
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar