Hallo.
Ik heb een probleem met mijn auto de stuur geeft een harde knal tijdens het parkeren en dat komt uit stuurhuis, er is een speling op de linkerkant, stuurkolom en stuurkogels zijn varvangen maar zonder resultaat.
nu heb ik 2 opties voor mijn probleem op te lossen denk ik.
een volledig stuurhuis plaatsen kost 485 euro ( geriviseerd) nieuw is niet te doen.
de 2de optie de dealer verkoopt een reparatie set van 275 euro (zie afbeelding) nr 200.maar mijn vraag is
zou dat de oplossing zijn voor mijn probleem of liever een compleet stuurhuis ? help aub
graag jullie reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hier is de afbeelding
[url=http://img197.imageshack.us/i/stuurhuis....][img]http://img197.imageshack.us/img197/3965/...[/img][/url]
Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]
Zou stuurhuid pakken.
Maar weet je zeker dat het dit is? Is namelijk een hele rare klacht.
en die stuurhuizen gaan niet zomaat kapot...
bedankt koen voor je reactie
stuurhuis van dit type wagen( mercedes w 203 van 2001) gaan om de zoveel km kapot. de mijn heeft nu 185 000 Km. ik vind het ook heel snel kapot gegaan. heeft een duidelijk speling op de linker kant. maar die harde knak tijdens het parkeren vond ik raar. zou dat van iets anders zijn. stuurkolom samen met stuurkogels en ook veerpootlagers vervangen maar de klacht blijft nog steeds.
ik heb nog een vraag. voor de stuurhuis vast te maken moet het dan met een momentsleutel gebeuren of niet en hoeveel kgm of Nm moet het zijn?
bedankt
13 jaar
Nou ik heb een defect stuurhuis met een klacht als de jouwe nog nooit gezien.....
Stuurhuis gewoon op gevoel vastzetten.
Maar ik zou eerst eens kijken wat het wiel doet op moment van de klacht.
Dit is makkelijk te checken als het bij parkeren is ivm de lage snelheid
(grote) speling op de tandheugel heb ik bij de eerste 203's ook al een paar keer gezien. Maar zover ik weet is nummer 200 op die tekening enkel het ventiel voor de snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging, die er waarschijnlijk niet eens op zit bij jou en is het vervangen van het complete stuurhuis de enige oplossing.
bedankt toni voor je reactie
dus de speling dat ik op de tandheugel heb dat veroorzaakt de knak geluid tijdens het parkeren( bij heel lage snelheid). de ventiel nr 200 op het tekening zal niet de oplossing zijn voor mijn probleem op te lossen dan.
dank u voor je help
13 jaar
Nee, dat ventiel heeft er helemaal niks mee te maken. Of de knak die je hoort ook daadwerkelijk door die speling op je tandheugel veroorzaakt wordt kan ik vanaf hier moeilijk beoordelen, maar feit is wel dat als er speling op de tandheugel zit dat het stuurhuis vervangen moet worden.
Maar ik zie dat de stuurkolom en de stuurkogels ook al vervangen zijn en dat zijn onderdelen die gewoon goed te controleren zijn en nooit vervangen hoeven te worden omdat daar misschien de speling op zit. Ik weet dus ook niet waarom je nu denkt dat de speling op het stuurhuis zit. Ik neem aan dat je speling voelt op het wiel als de auto op de brug hangt. Laat iemand het wiel bewegen en kijk dan waar de speling zit, de stuurhoes moet ook los om te kijken of het de tandheugel of de binnenste stuurkogel is. Of misschien is het wel een fuseekogel.
de speling heb ik samen met mijn garagist gezien over een week geleden, auto boven de brug, de stuur helemaal naar links, auto afgezet, en dan de stuur heer en weer met korte bewegingen links en rechts en daar kon ik de speling in het midden duidelijk zien. Want als je de auto opkrikt voor te controleren van waar het komt dan doet hem normaal, Das alleen met belaste wielen dat je de knak hoort.
En volgens mijn garagist moet alleen de stift die tegen de tandheugel zit vervangen worden en dan afstellen maar das gewoon niet te verkrijgen bij de dealer. volgens hem bij andere modellen kun je dat wel apart krijgen.
ik weet niet hoe die stift dat hem bedoelt er uitzien anders had ik dat misschien op mijn werk gemaakt want ik doe draaien en frezen
13 jaar
Mijn probleem is opgelost
ik heb de drukstuk vervangen van teflon gamaakt, gemakelijk te monteren zit in de stuurhuis van binnen aan de onderkant. en dan de stuur afgesteld, moet geen zwaar punten zijn en bij bocht nemen de stuur moet van zelf terug draaien.en de geluid is over.
de drukstuk is niet te verkrijgen bij de dealer. laten maken bij de mannen van draain en frezen.
de origineel drukstuk is van alluminum dat slijt in.
en moet ook er bij zeggen er zijn veel mensen die dat niet weten de bescherming plaat onder de stuurhuis(de eerste deel) moet er af voor deze type van wagen
want dat veroorzaakt ook kraken van de stuur en daardoor is de stuurhuis snel versleten.
wie die probleem heeft van krakende stuur moet gewoon de bescherming plaat er af doen das de raad van mercedesbenz kenners
bedankt voor reacties.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar