auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Mercedes-Benz Vito: injectors testen

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 112 cdi

Bij motor uitlezen kwam de fout te voorschijn dat waarschijnlijk een injector lek is, daardoor zou de druk wegvallen en de motor stopt abrupt met als waarschuwinglampje EDC. Dit zou makkelijk te controleren zijn.
Ik weet alleen niet meer precies hoe, maar met een telefoontje naar die garage weet ik het zo.

Het probleem waar het echter om gaat is: Hoe krijg ik zo,n injector eruit?
Als je sommige mensen moet geloven zitten ze vastgebakken en heb je speciaal gereedschap nodig.
Voor ik er aan begin ( met iemand die wel verstand van auto's heeft ) is er iemand die mij hier iets over kan vertellen?

Eddie

Geplaatst door

eddieberkers2492 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

deze kunnen behoorlijk vast zitten,om een idee te hebben,kijk eens naar www.swerts-tools.be betreft sauer gereedschap om de injektoren te manipuleren,

jean 0
badge

18 jaar

Hoi Eddie...
Vaak zitten de verstuivers enorm vast als deze een lek branderplaatje hebben.
Ik lees dat dit bij jou niet het geval is.
Dus waarschijnlijk heb je geluk!
Omdat de tekst van jou dealer is dat hij teveele brandstof naar de retour gooit en hierdoor geen/weinig brandstof inspuit.

Om bij je verstuiver te komen eerst even het bovenste deel van je inlaatspruitstuk demonteren.
Daarna de zwarte kap die je tegenkomt
Dan ben je bij je verstuiver..
Je draait je verstuiver leiding los ook aan de rail en kantelt deze opzij! of haalt hem weg..
Dan je retour leiding weghalen.
Je verstuiver boutje er uit draaien en je verstuiver er uit trekken.
Soms kan je deze eerst het beste een paar keer heen en weer draaien en dan er uit trekken...

Verstuiver inclusief branderplaatje en bout! vervangen.
Als je bout weer vast zet deze op 7 Newtonmeter vast zetten en dan nog 2x 90 graden verder!

Succes!

Thijsvv 0
badge

18 jaar

Eeehh... 't is 7Nm en 1 keer 90 graden....

patrickp70 0
badge

18 jaar

Nee, is gewijzigd naar 2 x 90 graden.

dennis.schaap 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz Vito of stel zelf een nieuwe vraag.